Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-04, 05:50
  #6265
Medlem
Elva dagar snusfri nu, och verkar ha drabbats av en kombination av bipolär sjukdom och schizofreni. Bipolär sjukdom i.o.m. att jag har perioder där jag mår helt underbart varvat med perioder där jag önskar att världen kunde dra åt helvete i största allmänhet . Schizofreni i.o.m. att jag fått någon slags inre röst som hittar på extremt lama ursäkter för att gå och köpa en dosa snus.

Aja, bara att härda ut. Ska bli spännande att se hur tredje veckan blir.
Citera
2014-04-04, 10:46
  #6266
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Elva dagar snusfri nu, och verkar ha drabbats av en kombination av bipolär sjukdom och schizofreni. Bipolär sjukdom i.o.m. att jag har perioder där jag mår helt underbart varvat med perioder där jag önskar att världen kunde dra åt helvete i största allmänhet . Schizofreni i.o.m. att jag fått någon slags inre röst som hittar på extremt lama ursäkter för att gå och köpa en dosa snus.

Aja, bara att härda ut. Ska bli spännande att se hur tredje veckan blir.

Jo det är ett faktum att man blir jävligt arg av att sluta snusa. Det vet nog alla som någon gång slutat. .
Citera
2014-04-06, 09:23
  #6267
Medlem
Inte köpt en endaste dosa sedan mitten av December. Dock börjar det bli jobbigt nu, börjat lägga in tandpetare nedtuggat i småbitar under läppen nu.. bara att ha något där är underbart! Tips för att inte få beroende av tandpetare nu?
Citera
2014-04-06, 19:22
  #6268
Medlem
Brainmydamages avatar
Inför kommande skattehöjning la jag av med snus i dagarna! Går bra än så länge men skulle ju inte vara fel med en snus, men ingen panik..

Mycket vatten och tuggummi att slänga upp under läppen hjälper iaf mig!
Citera
2014-04-08, 13:06
  #6269
Medlem
Tjockstarks avatar
Yr, trött och törstig 24/7.


Varit utan i 1 dygn nu och känner att jag kommer fan klara det. Skar upp en snusformad bit av ingefära och tröck upp i käften. Funkar helt ok
Citera
2014-04-09, 13:45
  #6270
Medlem
Varför sluta snusa! Om man tycker priset på snus är för högt så finns det billigare alternativ ett s.k. gds som man kan införskaffa sig på nätet, vilket för mig gjorde att från att ha betalat 5000:-/år istället blev 1500:-/år. Tänk vad mycket billigare det kan bli om man handlar på rätt sätt.
__________________
Senast redigerad av jnh-87 2014-04-09 kl. 13:57.
Citera
2014-04-09, 14:24
  #6271
Medlem
praxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnh-87
Varför sluta snusa! Om man tycker priset på snus är för högt så finns det billigare alternativ ett s.k. gds som man kan införskaffa sig på nätet, vilket för mig gjorde att från att ha betalat 5000:-/år istället blev 1500:-/år. Tänk vad mycket billigare det kan bli om man handlar på rätt sätt.

Några saker man slipper om man slutar:

- Kalla händer & fötter
- Paniken att vara utan
- Att vakna upp på mornarna med abstinensbesvär
- Dålig andedräkt/äckel
- Slita på hjärtat

Men tycker man allt det är värt den lilla extra njutningen så kan man ju fortsätta
Citera
2014-04-10, 18:43
  #6272
Medlem
Fan, tog en snus ute i helgen i lördags och nu snusat ca 6 snus på hela veckan som jag har haft inne i ca 10 minuter/gång. Guuud vad jag avskyr mig själv och har sån otrolig ångest att jag inte vet vad jag skall göra.

Suger kom tillbaka helt plötsligt. Jag har varit nikotinfri i lite mer en tre månader! Är allt förstört nu eller ska jag fortsätta kämpa? Inte tänkt på snus något alls men så kom en kille och fråga om jag ville ha ;/
Citera
2014-04-11, 14:46
  #6273
Medlem
praxes avatar
Alright, första veckan avklarad.

Sover hyfsat gott om nätterna nu. Har inga fysiska abstinensbesvär kvar alls, annat än att jag är mycket piggare och full av energi.

Däremot börjar psyket jävlas med mig och detta är fruktansvärt irriterande. "Vad gott det vore med snus"-tankar. "En enda gör väl inget".

Det går att dämpa detta med godis och sådant, vilket jag gjort förut, men nu vägrar jag. Vet inte hur jag skall klara detta. Har tråkigt på jobbet och en snus kunde ju lindra detta.
Citera
2014-04-11, 15:09
  #6274
Medlem
uh-huhs avatar
Tänkte sluta nyligen då jag satt häktad i 2 dagar utan snus,straxt efter jag kom ut fick jag syn på gbg rapé lös inne på coop och då gick de inte längre
Citera
2014-04-11, 22:14
  #6275
Medlem
Super.Bendtners avatar
19 dagar genomförda. Känner fortfarande nikotin sug. Ta en kall för och lindra kanske?
Citera
2014-04-12, 22:50
  #6276
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen45
Fan, tog en snus ute i helgen i lördags och nu snusat ca 6 snus på hela veckan som jag har haft inne i ca 10 minuter/gång. Guuud vad jag avskyr mig själv och har sån otrolig ångest att jag inte vet vad jag skall göra.

Suger kom tillbaka helt plötsligt. Jag har varit nikotinfri i lite mer en tre månader! Är allt förstört nu eller ska jag fortsätta kämpa? Inte tänkt på snus något alls men så kom en kille och fråga om jag ville ha ;/

Förstört för att du tagit några prillor? Verkligen inte. Jag har själv slutat, men jag unnar mig ändå någon prilla vid vissa tillfällen, t.ex. om man ska fira något speciellt eller liknande. Allt handlar om självdisciplin. Det är förstört om du själv intalar dig att det är förstört, men i verkligheten så har du varken hunnit få tillbaka det psykiska eller fysiska beroendet för att du tagit sex prillor i tio minuter. Ha nolltolerans från snuset ett tag nu bara, och unna dig igen om ett tag om du har lust.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback