12 119 besökare online
858 482 medlemmar • 45 880 513 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Mat, dryck & tobak > Tobak
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Dagge1976
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaSnusarn
"Jag tror inte det är speciellt många som slutar snusa av hälsoskäl (som rökarna). Det är väl ekonomiska faktorer, jobbigt att vara styrd av en last, man luktar skit i munnen och har gula tänder etc."

Tja, smaken är som baken... Mina två favoriter är Ettan PSO och Grov PSO.

Ettan: tobak med inslag av rök, mörk choklad och malt...

Grov: tobak med inslag av stall, örter och läder...

På samma sätt som man kan njuta av en god cigarr, ett gott öl, eller varför inte ett gott Chateaneuf du Pape så kan man faktiskt njuta av ett gott snus. Tror inte det är många snusare som tycker det är äääckligt som ditt inlägg antyder, snarare tvärtom...

Tar du 1-2 prillor om dagen eller?

Hade jag klarat att hålla den nivån, eller kanske tillochmed 3-4 prillor dagligen (en efter varje måltid typ) hade jag nog inte upplevt mitt snusande som jobbigt. Ettan lös är riktigt fin, dock luktar man whiskey i munnen =)

Den första prillan på dagen är riktigt fin, sen är det bara ett behov/tvång för att hålla abstinensen i schack och då är det inte värt det egentligen. När man tillochmed måste snusa på natten för att kunna somna om är det illa..

PickAhp
Medlem
PickAhps avatar
Har snusat i 2-3 år nu. Jag snusar inte så mycket (1 dosa på 8-9 dagar) Är garanterat beroende av de men när jag är ute och reser så snusar/röker jag inte alls. Vad tycker ni ska jag lägga av med snusen eller fortsätta? Älskar verkligen mitt snus men ibland känns det som man är slav under nikotinet.. Min ekonomi är faktiskt bättre när jag snusar eftersom jag inte köper några sötsaker

hippiehatarn
Medlem
hippiehatarns avatar
Efter 2-3 års snusade känner jag att det är dags att lägga av. Känns som det går åt fler och fler dosor ju längre tiden går, svider ordentligt i plånboken för en fattig student.
Har laddat upp med ipren och sötsaker. Misery, here i come!

Kickex
Medlem
Kickexs avatar
Har snusat i kanske 10 år nu. Men nu har jag märkt det ekonomiska konsekvenserna rejält!
MÅSTE SLUTA NU!
Ska börja med kick up snus till helgen. Jag hoppas det går vägen!

Kickex
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Har snusat i 2-3 år nu. Jag snusar inte så mycket (1 dosa på 8-9 dagar) Är garanterat beroende av de men när jag är ute och reser så snusar/röker jag inte alls. Vad tycker ni ska jag lägga av med snusen eller fortsätta? Älskar verkligen mitt snus men ibland känns det som man är slav under nikotinet.. Min ekonomi är faktiskt bättre när jag snusar eftersom jag inte köper några sötsaker
Näe men det tar ju inte mycket på ekonomin om du tar 1 dosa på 8-9 dagar.
Snusa du länge nog så är du uppe i 4½ per vecka som jag. Det är bara en tidsfråga. Det är det alltid.
För mina mängder är inte billiga!=/

taugenichts
Medlem
taugenichtss avatar
Hej!

Jag tänkte att jag checkar in här bland er andra snusslutare för att höja min egen motivation lite. Idag är jag inne på min fjärde dag utan nikotin. Jag har vid ett flertal tillfällen förut försökt att sluta, men alltid trillat dit igen.

Dessa tre dagar har gått över förväntan, även om suget slår till ordentligt ibland. Lyckligtvis har jag det ganska lugnt denna vecka och kan därför koncentrera mig på att bli av med abstinensen.

Jag hoppas på framgång!

hippiehatarn
Medlem
hippiehatarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Efter 2-3 års snusade känner jag att det är dags att lägga av. Känns som det går åt fler och fler dosor ju längre tiden går, svider ordentligt i plånboken för en fattig student.
Har laddat upp med ipren och sötsaker. Misery, here i come!

Dear diary...
48 timmar utan snus har gått över förväntan. Förväntade mig värsta psykosen. Har försökt hålla mig sysselsatt, konsumerat x antal paket tuggummin.
Unnade mig en Onico prilla efter maten ikväll. Fy fan vad god den var. Placebokick med smak av tobak
Ingen lång tid kvar tills det vänder!
Peace.

Dagge1976
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippiehatarn
Dear diary...
48 timmar utan snus har gått över förväntan. Förväntade mig värsta psykosen. Har försökt hålla mig sysselsatt, konsumerat x antal paket tuggummin.
Unnade mig en Onico prilla efter maten ikväll. Fy fan vad god den var. Placebokick med smak av tobak
Ingen lång tid kvar tills det vänder!
Peace.

Härligt!! Kämpa :-D

MiniCharlie
Medlem
MiniCharlies avatar
4 dagar är jag uppe i nu. Då min farmor dog i torsdags så försvann suget helt, jag saknar det faktiskt inte heller..

Dagge1976
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
4 dagar är jag uppe i nu. Då min farmor dog i torsdags så försvann suget helt, jag saknar det faktiskt inte heller..

Beklagar förlusten.

Angående suget, hade du planerat att sluta eller kom det sig av dödsfallet?

MiniCharlie
Medlem
MiniCharlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagge1976
Beklagar förlusten.

Angående suget, hade du planerat att sluta eller kom det sig av dödsfallet?

Suget bara försvann när pappa ringde och berättade att hon somnat.

Dagge1976
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Suget bara försvann när pappa ringde och berättade att hon somnat.

Försök förbli ren

Det är inte många mor-farföräldrar som gillar att man snusar så det kanske finns en mening med att du tappade suget.

Svara på ämne
Topp Dela »