Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-23, 11:15
  #4153
Medlem
fliermans avatar
Jag ska sluta för 2:a gången..samma teknik..inge snus alls men nikotinplåster första veckan...men man blir halvpsyko..drömmer sjuka mardrömmar när jag är utan nikotin men efter nån vecka blir det mest bara mentalt att hålla sig borta.

När man märker vilken abstinens man får peppar det mig, att jag faktisk stoppar i mig något gift som gör att jag mår såhär när jag är utan det..inte bra alltså
Citera
2010-12-25, 01:54
  #4154
Avstängd
ponnis avatar
Jag tänker ha som nyårslöfte att sluta snusa, mitt enda och slutgiltiga försök.
Är helt jävla inställd på det, jag vill fan inte ha ett behov som styr mig.

NÅGON SOM ÄR MED MIG?!
Citera
2010-12-25, 04:17
  #4155
Medlem
G11.s avatar
Har rökt och snusat i cirka fem år och har bestämt mig för att sluta med allt som har med nikotin att göra. Bestämde mig för att börja med att sluta snusa först.

Behövde sluta snusa för att min ena tand kommer lossna inom några år om jag fortsätter, och för att jag inte vill att mer av min tandhals ska visas. Därför tänkte jag att jag kör på med mini medans jag trappar ner, så att den inte ligger över hela tandköttet. Innan jag trappade ner så snusade jag ungefär en halv dosa om dagen, lite mer om jag satt hemma och stirrade in i väggen.

Köpte tre dosor mini totalt, sen slutade jag. Detta var ungefär fem veckor sedan, och ibland snodde jag snus av morsan för att jag mådde förjävligt när jag inte hade något under läppen. Tog långa promenader för att bli lugn, och jag har aldrig gillat promenader.

Nu har det nästan lugnat ner sig helt, kan dock få för mig att snusa på fyllan. Jag röker lika mycket som förr (ett halvt paket om dagen ungefär), så det är nästa steg, och det får bli mitt nyårslöfte!
Citera
2010-12-25, 16:01
  #4156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Jag tänker ha som nyårslöfte att sluta snusa, mitt enda och slutgiltiga försök.
Är helt jävla inställd på det, jag vill fan inte ha ett behov som styr mig.

NÅGON SOM ÄR MED MIG?!

Ja jag är fan på ponni! Har varit utan sedan i tisdags, ett tips till alla är att börja med white och sedan snusa mer sällan och sedan byta till Onico +, funkar bra för mig!
Citera
2010-12-25, 16:30
  #4157
Avstängd
ponnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheApocalypse
Ja jag är fan på ponni! Har varit utan sedan i tisdags, ett tips till alla är att börja med white och sedan snusa mer sällan och sedan byta till Onico +, funkar bra för mig!



Jag ska nog köra cold turkey bara, har försökt att trappa ner innan men går inte. Men efter nyår så!
Citera
2010-12-25, 23:55
  #4158
Medlem
CiaoArNs avatar
Säger bara en sak.
Börja snusa Kickup Mint. Slutade snusa helt på 2- 3 veckor. Helt otroligt. Fast nu har jag börjat igen.
Citera
2010-12-26, 19:34
  #4159
Medlem
wasfuns avatar
Slutade för 2 månader sedan. Inte en snus sen dess, tills igår på fyllan....

Ångrar mig som fan, nu började det suga i läppen igen. Aja, satte mig själv i denna sitsen... Bara bita ihop och börja om :P
Citera
2010-12-27, 01:06
  #4160
Medlem
[b]Detta är nog i helt fel tråd men har inte lust att starta en egen så![/B

Vad gör man om man inte har snus/cigg (ingenting med tobak/nikotin hemma) och man är väääldigt sugen?

Själv brukar jag stilla begäret med mat.. men det fungerar inte alltid? hur gör ni?
Citera
2010-12-28, 01:46
  #4161
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
[b]Detta är nog i helt fel tråd men har inte lust att starta en egen så![/B

Vad gör man om man inte har snus/cigg (ingenting med tobak/nikotin hemma) och man är väääldigt sugen?

Själv brukar jag stilla begäret med mat.. men det fungerar inte alltid? hur gör ni?
alkohol
Citera
2010-12-28, 01:52
  #4162
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
[b]Detta är nog i helt fel tråd men har inte lust att starta en egen så![/B

Vad gör man om man inte har snus/cigg (ingenting med tobak/nikotin hemma) och man är väääldigt sugen?

Själv brukar jag stilla begäret med mat.. men det fungerar inte alltid? hur gör ni?


Själv så sticker jag till seven eleven och köper mer om inget annat är öppet...
har jag inga pengar frågar jag polarn om han har cigg
Citera
2010-12-28, 14:01
  #4163
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
[b]Detta är nog i helt fel tråd men har inte lust att starta en egen så![/B

Vad gör man om man inte har snus/cigg (ingenting med tobak/nikotin hemma) och man är väääldigt sugen?

Själv brukar jag stilla begäret med mat.. men det fungerar inte alltid? hur gör ni?

Själv brukar jag dricka Proviva, fruktsmoothies och äta frukt. Blir dyrt, men det är gott. Hjälper ingenting förövrigt, utan ökar bara begäret för antingen dryck eller snus/cigg.
Citera
2010-12-29, 08:20
  #4164
Medlem
brunstigs avatar
Slutade snusa för drygt en månad sedan efter 16 års intensivt snusande och har redan gått upp 3 kilo. Äter som en häst.
Så vilket är att föredra: Börja snusa igen eller bli fet och åderförkalkad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback