2010-04-07, 14:56
Medlem
Jag har varit snusfri i fyra veckor nu. Dom senaste dagarna har jag börjat drömma. Har även börjat gå upp tidigare. Jag sover inte alls till 12-13:00 på helger. Jag är betydligen piggare.
Dock till och från, vill man ha en prilla. Ska fan i mig klara detta!
Senast redigerad av Roccky 2010-04-07 kl. 15:03.
Citera
2010-04-07, 17:04
Medlem
Sist jag slutade klarade jag mig i 2 veckor, köpte en dosa för att jag fick ångest pga andra orsaker. Nu är det så att de första 2-4 dagarna är svårast för mig, riktigt hemska är dom. Så sist jag "slutade" drogade jag ner mig med subutex i 3 dagar och det fungerade galant.
Men nu försöker jag lägga ner alla droger så kan och vill inte köpa sub för att sluta. Jag har nu en läkare som skriver ut precis vad jag vill, vilket preparat är bäst för att sluta snusa?

Snusat från 7e klass till nu, 3e året på gymnasiet.
95kg
1 dosa per 1.5 dag
Citera
2010-04-08, 01:27
Medlem
Nu har jag varit snusfri i 7 timmar tror jag Jag har städat hela jävla huset skall jag lova, ätit och tuggat tuggummi. Känner mig mycket rastlös. Imorrn kan jag iaf stoltsera med att.. inte ha snusat i en halv dag
Citera
2010-04-08, 10:11
Medlem
trigger99s avatar
Har under en längre tid försökt sluta snusa till och från, utan vidare bra resultat, har rökt en del under pauserna.

Har märkt att jag nästan blir deprimerad under dessa perioder, någon som vart med om detsamma?
Är det vanligt att man blir deprimerad då man tänder av på nikotin?

Har snusat i ~3 år.
Mvh.
Citera
2010-04-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trigger99
Har under en längre tid försökt sluta snusa till och från, utan vidare bra resultat, har rökt en del under pauserna.

Har märkt att jag nästan blir deprimerad under dessa perioder, någon som vart med om detsamma?
Är det vanligt att man blir deprimerad då man tänder av på nikotin?

Har snusat i ~3 år.
Mvh.

Sannolikheten att man blir deprimerad av nikotin är mycket stor.
Kan inte Sverige sluta sälja snus, som alla andra länder.
Citera
2010-04-08, 17:51
Medlem
neuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccky
Så nikotin finns bara i snus?
Jag hatar när man hela tiden pendlar mellan "nej, jag har tagit min sista prilla" och "MÅSTE TILL KIOSKHELVETE UR VÄGEN" varannan minut:P
Citera
2010-04-08, 18:36
Medlem
trigger99s avatar
Citat:

Aha okej, har aldrig hört talas om liknande symptom tidigare.
Vad bra då är jag iallafal inte ensam =)
Citera
2010-04-09, 14:11
Medlem
LasseLarssons avatar
Var med om en rätt konstig sak, har haft ett uppehåll i ca 2 månader och i natt drömde jag att jag köpte en dosa. Det kändes precis som jag hade abstinens i drömmen, på något jäkla vis. När jag sen stoppade in snusen, vaknade jag. Det var inte nådigt, fan vad sugen jag blev!
Citera
2010-04-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuffs
Så nikotin finns bara i snus?
Jag hatar när man hela tiden pendlar mellan "nej, jag har tagit min sista prilla" och "MÅSTE TILL KIOSKHELVETE UR VÄGEN" varannan minut:P

Nej, har jag sagt att nikotin bara finns i snus? Detta är endå en snustråd.
Vill du diskutera, så nås jag via PM.
Senast redigerad av Roccky 2010-04-09 kl. 22:54.
Citera
2010-04-10, 20:07
Medlem
Jag har själv snusat i ca 5år och varit utan i snart 3 månader. Måste säga att det har gått lättare än väntat. Sedan hamnade jag av en slump ( ) i denna tråden.

Hur som haver, att hänga här om man försöker sluta måste vara det dummaste man kan göra! Känns som att en hel del försöker legitimera ett återfall, andra verkar inte inse att folk faktiskt försöker sluta utan kommer med inlägg som:

Citat:
Ursprungligen postat av Limapuff
har vart fri från snus i 2 veckor nu, nu när jag tänker på snus så kommer begäret fram tillbaka.

de är ju så gott att ha en prill jävel under leppsen.

Tänk dig ett liknande inlägg i drogrehabilitering, knappast det man vill läsa första dagen utan pres! Imo så är det bästa att bara försöka ignorera suget ev tugga tuggumi eller liknande,och framför allt undvika denna forumdelen.
Citera
2010-04-11, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetes
Tänk dig ett liknande inlägg i drogrehabilitering, knappast det man vill läsa första dagen utan pres! Imo så är det bästa att bara försöka ignorera suget ev tugga tuggumi eller liknande,och framför allt undvika denna forumdelen.

Tycker denna tråd har hjälpt mig, med mitt beroende. Jag blir smått peppad när folk skriver t.ex. "Varit i snus fri i 7 månader". När jag läser ett sådant inlägg tänker jag "Det är inte så jävla svårt att sluta, h*n har varit snusfri i sju månader".
Dock så vet jag inte vad det är för person, och vad för beroende h*n hade för snus. Men det är så jag tänker.
Citera
2010-04-11, 15:20
Medlem
Citat:
Tycker denna tråd har hjälpt mig, med mitt beroende. Jag blir smått peppad när folk skriver t.ex. "Varit i snus fri i 7 månader". När jag läser ett sådant inlägg tänker jag "Det är inte så jävla svårt att sluta, h*n har varit snusfri i sju månader".
Dock så vet jag inte vad det är för person, och vad för beroende h*n hade för snus. Men det är så jag tänker.

Självklart är det olika beroende på person, och det finns säkerligen många fler än du som blir peppad av denna tråden.

Vad jag menar är att t.ex. jag själv sällan känner något sug, men när jag hamnar i denna forumdelen så vet jag att sannolikheten att jag köper en dosa vid nästa icabesök ökar med några 100%. Och då har jag ändå varit utan ett bra tag. Men det är självklart olika vad man föredrar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback