Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-18, 20:47
  #3253
Medlem
Har inte snusat på 3 veckor ungefär, och visst, det riktiga begäret är väl borta, men suget efter att få snusa är kvar, och enligt många som slutat, så blir man aldrig av med detta helt.

Man måste ha en hobbie, nåt som tar upp stor del av ens tid, och samtidigt gör att det skulle vara ett problem om man snusade vid utförandet av denna hobbie, som tex Motionering/styrketräning eller liknande saker.

Förra gången jag slutatde, så varade det 3 månader, så kan knappast säga att det inte kan bli återfall, men är iallafall för tillfället ute ur den värsta abstinensen.

Jag har förövrigt snusat i ca 16 år.

Har dock ibland känt att jag bytt ut snuset mot andra saker, som att det blir mycket småätande, kanske någon extra ÖL etc, och fortsätter det på detta viset, då kan man lika gärna snusa, för det är knappast sämre
(hoppast dock detta bara är tillfälligt).
__________________
Senast redigerad av Elrandhir 2009-10-18 kl. 20:52.
Citera
2009-10-19, 03:58
  #3254
Avstängd
Sauron_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotiz
Jahopp, då var man inne på 3 dygnet utan snus.. har brukat snus regelbundet i 7 år.
Känns inte så jobbigt faktiskt.. men jag går runt med en känsla av att någonting saknas. Hoppas det ger med sig snart

Idag är min tredje dag. Första dagen trodde jag inte det kunde bli värre. Andra dagen ångrade jag vad jag sa första dagen. Nu är det ännu värre. Det sitter i huvudet, mår så jävla kasst alltså. Förbannad och ledsen fast jag inte har någon anledning till det. Har haft korta perioder av "sug" men det värsta är som sagt det psykiska.
Citera
2009-10-19, 04:29
  #3255
Medlem
Har inne sista snusen från dosan nu.

För ca 2 år sedan hade jag ett uppehåll på ca 3 månader.

Ska göra ett nytt försök nu - kommer mörda någon första dagen men sen är det lugnt. Så var det sist.

Har snusat sedan 2005.
Citera
2009-10-19, 09:03
  #3256
Medlem
Illzis avatar
Totalt Offtopic!

Radera
Citera
2009-10-19, 21:56
  #3257
Medlem
nautuss avatar
Tjo

Snusat i 5 fina år men fick här om dagen för mig att lägga ner skiten CT. Varit utan i 48 timmar nu och mår inget vidare. Men ska fan inte ge upp, kommer att bli bättre xD Dricker massvis med kaffe och äter godis o chips.. Fan asså det var inte så jävla genomtänkt ändå att ta den där första snusen, nu sitter man här o får känna på avsidan

lycka till alla som försöker sluta!
Citera
2009-10-19, 22:24
  #3258
Medlem
stengolvs avatar
jag har också bestämt mig för att sluta snusa , har väl snusat i 6-7år typ nu. Det värsta är att jag inte ens tycker det är gott längre :/ Men nu är ju dilemmat att det är så jäkla svårt att sluta , hade faktiskt ett uppehåll innan på närmare ett halvår men sen var jag tillbaka där igen... Mest för att det är så jäkla gott att ta en snus direkt efter man har ätit


Problemet är ju att när man försöker sluta så går man ju och småäter istället för att försöka glömma snusen. Och jag är ju inte så sugen på att gå upp i vikt igen ,då jag nyligen gått ner x-antal kilo. Men denna gången ska det fan gå att sluta ! Sista dosan nu ( tror jag ) :P
Citera
2009-10-20, 13:00
  #3259
Medlem
Morixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morix
Jag ska försöka igen, som fattig 18 åring utan pengar på kontot pga snuset och bilen. och en halv månad till pengar, så har man inte råd. jag har en snus kvar i dosan, och en i munnen, efter den sista ska jag sluta.. Hoppas jag klarar det

WISH ME LUCK.



Rapport!!

Har nu gått 4 Dagar sen jag slutade, och jag känner inget speciellt sug, men andra problem har jag. Jag känner mig otroligt äcklig hela tiden, och blir aldrig nöjd, jag brukar duscha regelbundet varannan dag och gjort det i flera år, men nu har jag duschat för 4dagen irad och i söndags duschade jag 2 gånger, utan extra aktivitet, bara slappat... Jag känner mig inte direkt hungrig, men sugen på något hela tiden... men när man väl börjar äta är det som någon säger stopp, får inte i mig något, åt en halv macka till frukost .....

Mår inte så jättebra nu
Citera
2009-10-21, 01:59
  #3260
Avstängd
Sauron_s avatar
Dag nr 5. Det värsta är känslor av frustration, hopplöshet och irritation. Jag ser inget ljus i slutet av tunneln.. Låtsassnus funkar inte.. Fy fan vad jag mår kasst..
Citera
2009-10-21, 10:52
  #3261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Dag nr 5. Det värsta är känslor av frustration, hopplöshet och irritation. Jag ser inget ljus i slutet av tunneln.. Låtsassnus funkar inte.. Fy fan vad jag mår kasst..

Det där med låtsas snus är jag lite skeptisk emot. Känner två fd snusare som började använda onico och vad dom heter.
Nu måste dom ha den här låtsas snusen i käften. Ok ur hälsosynpunkt är det ju bättre men slutar man av ekonomiska skäl vete fan

Självklart är det individuellt hur man bör göra. Att säga att onico eller nikotinhjälpmedel är skit eller tvärtom ska man vara sparsam med.

Jag slutade snusa i Januari och började med tuggummi och för mig funkade det skit bra.
Jag ska tillägga att jag hade snus jämt, när jag åt och när jag sov . När jag la in snus så var det för att byta till en färskare. Detta gjorde jag i 17 år.
Citera
2009-10-21, 10:54
  #3262
Medlem
Glömde tillägga.. Stå på dig broder, grejar jag det grejar vem som helst det. Jag har sämst karaktär i världen
Citera
2009-10-23, 16:04
  #3263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjabolito
Det där med låtsas snus är jag lite skeptisk emot. Känner två fd snusare som började använda onico och vad dom heter.
Nu måste dom ha den här låtsas snusen i käften. Ok ur hälsosynpunkt är det ju bättre men slutar man av ekonomiska skäl vete fan

Självklart är det individuellt hur man bör göra. Att säga att onico eller nikotinhjälpmedel är skit eller tvärtom ska man vara sparsam med.

Jag slutade snusa i Januari och började med tuggummi och för mig funkade det skit bra.
Jag ska tillägga att jag hade snus jämt, när jag åt och när jag sov . När jag la in snus så var det för att byta till en färskare. Detta gjorde jag i 17 år.

För mig funkar det fan skitbra. Tilläggas bör att jag inte har ett överdrivet starkt beroende.

Just i de absolut jobbigaste stunderna när man är van att ta en snus har just nikotinfritt snus hjälpt mig från att köpa en ny dosa.

Var snusfri i tre månader men började nalla lite av arbetskamrater nu under hösten vilket ledde till att jag började igen. Igår tog jag "sista" prillan igen. Får se hur långt tid man orkar stå ut.
Citera
2009-10-28, 06:51
  #3264
Medlem
Sotizs avatar
Nånå, nu har det nästan gått 2 veckor sedan jag slutade och jag tycker det går bra! Har lyckats hålla mig ifrån det helt, även på fyllan.

Ibland blir det att man verkligen vill ta en men fan.. inte värt det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback