Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-06, 10:00
  #2965
Avstängd
stockbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja... Undrar om man skulle ha provat nikotinplåster, trots allt. Att frigöra sig från nikotinet har varit en av de märkligaste upplevelser jag varit med om, faktiskt. Har nu varit fri i 5 dagar. De gångna dagarna har präglats av depression, hyperaktivitet, paranoia, dåsighet och en väldig tendens att falla i trans i tid och otid... Givetvis är inte allt det här uteslutande effekter av nikotinabstinens, men jag har tydligt märkt en massa sinnesstämningar jag aldrig varit med om förut. Imorgon hade jag tänkt ta en cigg eller två för att "belöna" mig(och nej, cigg kommer jag aldrig röka aktivt - har hållit på i 3 år utan att bli beroende, är alldeles för cancerparanoid för att röka aktivt). Jag hade aldrig en ambition att sluta med nikotin helt, tänker fortfarande feströka/festsnusa. Ville bara bli av med beroendet. Tänker däremot inte ta en enda snus förrän minst några veckor efter stoppet.

Men skit i cigg och snus, köp nikotinplåster istället. Dem är rätt starka, jag får faktiskt en skön kick av dem på morgonen hehe
Citera
2009-06-06, 13:52
  #2966
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bearswe
Du måste vara försiktig med att belöna dig. Du får vänta länge med att stoppa snus under läppen, några veckor är alldeles för kort tid för att du ska vara fri från nikotinet.
Ja, men jag hade aldrig tänkt att helt och hållet upphöra med nikotinet. Det var användandet på daglig basis jag ville bli av med.
Citera
2009-06-06, 13:53
  #2967
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Men skit i cigg och snus, köp nikotinplåster istället. Dem är rätt starka, jag får faktiskt en skön kick av dem på morgonen hehe
Är de inte svindyra? Eller är det något jag fått för mig?
Citera
2009-06-06, 15:16
  #2968
Medlem
Jag flyttade utomlands och blev tvingad att sluta snusa efter 13 års konstant brukande, det var en jävligt jobbig period i början men nu går det fint. Inte har jag börjat röka heller konstigt nog. Håller med någon ovan som bemärkte fina tänder och bättre träning, grym skillnad.
Citera
2009-06-06, 18:27
  #2969
Medlem
kan säga nu att jag har börjat igen.. Känner mig som en riktigt svag människa.. höll mig 2 dagar, sen pallade jag inte det längre
Citera
2009-06-06, 19:48
  #2970
Avstängd
stockbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Är de inte svindyra? Eller är det något jag fått för mig?

Jag snusade en dosa om dagen, tar ett plåster om dagen nu istället. Det kostar inte ens hälften av vad snuset gjorde.
Citera
2009-06-07, 13:40
  #2971
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedHound
kan säga nu att jag har börjat igen.. Känner mig som en riktigt svag människa.. höll mig 2 dagar, sen pallade jag inte det längre

Allt handlar om vilja.
Citera
2009-06-07, 21:44
  #2972
Medlem
Adversariuss avatar
Nu faller jag tillbaka. Orkar och vill inte vara utan snus i det här skedet i mitt liv. Ska påbörja en behandling med antidepressiva om några dagar och om den ger positiva resultat så gör jag ett nytt försök med nikotinplåster osv. Det här var ingen bra idé.
Citera
2009-06-07, 21:51
  #2973
Medlem
Adversariuss avatar
Nej, fan... Jag borde stålsätta mig och undvika att falla tillbaka
__________________
Senast redigerad av Adversarius 2009-06-07 kl. 21:53.
Citera
2009-06-08, 01:56
  #2974
Medlem
GaletAnonyms avatar
Inte skrivit här på ett par dagar men vaknade upp dagen efter jag "slutat" och kände mig som en efterbliven zombie med influensan, nu lägger jag ner rökningen istället men fortsätter med snuset. Hittils har jag klarat 3 dagar
Citera
2009-06-08, 09:10
  #2975
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaletAnonym
Inte skrivit här på ett par dagar men vaknade upp dagen efter jag "slutat" och kände mig som en efterbliven zombie med influensan, nu lägger jag ner rökningen istället men fortsätter med snuset. Hittils har jag klarat 3 dagar



Förstår inte riktigt, vad är det du har klarat?
Citera
2009-06-08, 14:40
  #2976
Medlem
Luffarhundens avatar
Nu har jag varit snusfri i snart ett dygn. Det är mitt längsta uppehåll på säkert två år, har varit dagligsnusare i fyra år.
På sistone har jag gjort åt ungefär en halv dosa per dag och bestämde mig igår eftermiddag att de fick vara nog. Slängde dosan i papperskorgen och inväntade helvetet.
Framåt kvällen började jag bli dålig, helt matt med en olustig känsla i bröstet och svårt att sitta still.
I morse när jag vaknade mådde jag riktigt kass och kom knappt upp ur sängen. Väl på jobbet framför datorn upplevde jag tunnelseende och fick svårt att koncentrera mig eller överhuvudtaget göra något produktivt. Blev helt apatisk samtidigt som panikkänslorna växte i bröstet. Kändes som om jag fick kraftiga blodtrycksfall stup i ett.
Efter lunch och två koppar kaffe lugnade det hela ner sig och nu är jag mest matt och en aning avtrubbad. Har svårt att koncentrera mig och ibland blir jag yr.

Hur länge tippar ni på att dessa akuta abstinensbesvär håller i sig? Kommer det bli värre inom de närmsta dagarna? Vilken dag är jobbigast, 2:a, 3:e, 4:e...?

Känns som att detta kan jag klara av med fan inte om det blir som i morse för det var vidrigt.

EDIT: Jag körde ingen nedtrappning, utan slutade Cold Turkey.
__________________
Senast redigerad av Luffarhunden 2009-06-08 kl. 14:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback