Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-28, 08:04
  #1345
Medlem
408s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvträsk
Okay, alla är olika, men jag vill bara hålla fram att jag har klarat mig nästan helt utan nikotin i tre veckor nu (efter 25 års grovsnusande) med hjälp av Onico och Choise. Bara som ett tips när maran rider dig.

Nice jobbat. Är själv inne på början av min tredje snusfria dag nu. Slutade igen kort efter att jag skrev förra inlägget. Börjar bli tufft.. har svårt att sova. Sugen på cigg, mer än snus faktiskt. Kanske beror på att jag har en onico under läppen.. aja ska försöka hålla ut på något sätt. Får inte riktigt samma energikick som jag fick förra gången av att sluta snusa. Den där som antagligen påminner om "jag var nära att dö men överlevde"-känslan. Som gör att man kan träna som en galning. Kanske kommer lite senare..
Citera
2007-06-28, 17:16
  #1346
Medlem
Zzyzx Roads avatar
Inne på 18:e dagen nu. Har inte varit jobbigt alls de senaste dagarna. Hoppas det håller i sig!

Rökte lite (mycket) på fyllan för ett par dagar sen. Trodde jag skulle bli sugen på snus dagen efter, men det blev jag inte. Så jag klarar av att feströka tror jag.
Citera
2007-06-28, 18:58
  #1347
Medlem
Slutade snusa i söndags om ni kollar några inlägg upp.

Hittade dock en dosa igår när jag grävde efter arbetskläder när jag va på väg till jobbet, men jag slängde dosan på köksbordet innan jag åkte.
På kvällen fick jag ett litet sug av o ta en snus efter maten, så jag gjorde det men jag kände inget speciellt. När jag va några år yngre och va utan snus i 2 dagar och sen till slut fick en snus, då va det den godaste snusen man smakat men igår va det inte så, kände inget speciellt helt enkelt.

Känns som att jag blivit av med beroendet men just själva vanan o ta en snus efter maten, efter man vaknat o så hänger kvar. Känner ibland i fickorna efter snusdosan fast man inte ens är sugen på en snus helt enkelt.

Edit: skrev inlägget mer läsförståeligt.
Citera
2007-06-28, 19:48
  #1348
Medlem
Gyllenborsts avatar
Snusfri sen 25 oktober, feströker dock.
Citera
2007-06-28, 20:57
  #1349
Medlem
softishs avatar
Slutade snusa och röka i början på december förra året. Hade ett återfall i bilen på väg hem från julfirandet i mellandagarna men sen dess har jag inte ens sett åt snuset.
Feströker dock men har inga som helst problem att ge fan i det när måndagen väl kommer.
Visst finns känslan där ibland att det vore gott med en snus eller en ciggarett men det går allt längre mellan gångerna. Dessutom är det himla enkelt att låta bli faktiskt, mycket enklare än jag trodde det skulle vara. Jag har nämligen rätt usel självdisciplin och hade provat att sluta flera gånger tidigare utan nämnvärda resultat. Den här gången var jag dock mycket mera målmedveten och ville verkligen lägga av. Tror det är det som ska till, de tidigare försöken gjordes tämligen halvhjärtat och gick också om intet på under två veckor.
Citera
2007-07-01, 23:24
  #1350
Medlem
91:an Karlssons avatar
Funderar för första gången allvarligt på att lägga ner snusandet. Har snusat i drygt fyra år och har aldrig uppriktigt ångrat att jag började, men på senare tid har jag märkt att mitt hjärta blivit lite wacky. Det är hög puls, hjärtklappning och fan vet vad, lite fundersam blir man ju. Har undrat vad det beror på och förstått att snusningen kan vara en starkt bidragande orsak. Det är riktigt obehagligt ibland och snusen är inte riktigt värd det. Nästa snusdosa inhandlas tillsammans med en dosa Onico, ska försöka halvera mängden i början. Tror inte jag pallar att sluta tvärt. Förresten, någon som har goda erfarenheter av Onico eller är det bara skräp?
Citera
2007-07-04, 15:05
  #1351
Medlem
http://dumpaprillan.blogg.se/

Har inte lusläst tråden, så den här kan mycket väl varit uppe tidigare. Folk snackar om att ha hållt upp i månader, tom år, jag fattar knappt hur man ska klara två timmar. Man måste vara JÄVLIGT bestämd. En anledning är att jag vill känna att jag har kontrollen, har observerat situationer då jag känt mig socialt handikappad av att vara snusare, är helt enkelt duktigt jävla trött på mitt missbruk
Citera
2007-07-04, 17:37
  #1352
Avstängd
Trollkarlen.s avatar
Kan skjuta in i tråden med en glad(?) nyhet!.. Har varit riktigt risigt med pengar senaste veckorna. Så mitt inköp av snus har blivit rubbat. Har till större delen snyltat några hit och några dit av polare och hjälpt abstinensen med cigaretter.. Igårnatt klockan 01:00 slår det mig, Har inte varit sugen på snus under hela dagen. Har inte ens tänkt på snus och kan inte komma ihåg sist jag tog en snus! Idag har jag inte heller känt av det vanliga suget efter en snus.. Om jag fick en dosa framför mig skulle jag säkerligen överväga att ta en. Men det känns som alternativet att INTE göra det äntligen är i min ficka.. Stora framsteg säger jag och klappar mig själv på axeln
Citera
2007-07-04, 17:40
  #1353
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91:an Karlsson
Förresten, någon som har goda erfarenheter av Onico eller är det bara skräp?

Yes box, goda erfarenheter. Hade nog inte pallat att sluta om det inte vore för onico och choice.

Choice har en intressantare smak, fast är inte lika sköna under läppen. Onico känns som riktigt portionssnus (nästan bättre), fast smakar lite sådär..
Citera
2007-07-05, 06:07
  #1354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spatric
Yes box, goda erfarenheter. Hade nog inte pallat att sluta om det inte vore för onico och choice.

Choice har en intressantare smak, fast är inte lika sköna under läppen. Onico känns som riktigt portionssnus (nästan bättre), fast smakar lite sådär..
som jag förstår det så tar man en Onico när man har sån jävla svår abstinens så man tror man förlorar förståndet, och inte att man typ har det under läppen konstant en hel dag. Men man vill ju bli av med det där att ha nåt under läppen också såsmåningom
Citera
2007-07-05, 06:08
  #1355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen.
Kan skjuta in i tråden med en glad(?) nyhet!.. Har varit riktigt risigt med pengar senaste veckorna. Så mitt inköp av snus har blivit rubbat. Har till större delen snyltat några hit och några dit av polare och hjälpt abstinensen med cigaretter.. Igårnatt klockan 01:00 slår det mig, Har inte varit sugen på snus under hela dagen. Har inte ens tänkt på snus och kan inte komma ihåg sist jag tog en snus! Idag har jag inte heller känt av det vanliga suget efter en snus.. Om jag fick en dosa framför mig skulle jag säkerligen överväga att ta en. Men det känns som alternativet att INTE göra det äntligen är i min ficka.. Stora framsteg säger jag och klappar mig själv på axeln
Grattis, vill nå dit jag också
Citera
2007-07-05, 08:00
  #1356
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
som jag förstår det så tar man en Onico när man har sån jävla svår abstinens så man tror man förlorar förståndet, och inte att man typ har det under läppen konstant en hel dag. Men man vill ju bli av med det där att ha nåt under läppen också såsmåningom

Till en början bytte jag ut snuset mot onico, och snusade som vanligt.. Dvs ½ -1 dosa om dan.. Använde onico / choice i cirka en månad tills jag var säker på att nikotinabstinensen var borta.. Sedan började jag trappa ner, och efter ytterligare en månad så slutade jag med både choice och onico.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback