2014-03-12, 15:52
Medlem
Hallå.

Jag spillde lite kaffe på mitt halvnya tangentbord, det var ytterst lite och det var ett relativt dyrt tangentbord. Nu efter olyckan beter sig tangetbordet konstigt, några få knappar iallafall.
y˙ yüyüyüyüyüuy˙˙˙˙˙üuuuuuuyü - sådär blir det när jag trycker på y och u.
Jag försökte att ta bort knapparna och blåsa med hårtork osv, men kändes inte som att det var något att rengöra där.

Det är ett mekaniskt tangentbord och undrar om någon har liknande erfarenhet med detta?
Ska man försöka lämna tillbaka det eller kan det bli bättre nu inom kort genom att det torkar?

Tack för svar
Citera
2014-03-12, 16:09
Medlem
auktors avatar
problemet kanske sitter i knappen " ^¨ ~ " ?

mvh // auktor
Citera
2014-03-12, 16:15
Medlem
Jag skriver på tangetbordet nu, det verkar som att det bara är denna knapp : Y^^^^^^y¨¨¨
Ett knapptry¨¨¨ck blir : y¨¨

^~ den knappen verkar fungera. Någon idé på vad som kan göras?

Edit : När jag skriver y¨¨¨och sedan o eller u efter så blir det ö samt ü ibland, hmm.
exempel : y¨¨¨¨uyü¨yöy¨¨oyö

Kan det bara vara någon inställning på knapparna? låter ju som om (^¨) knappen tagit plats på (y) knappens position på tangentbordet? Jag höll ju på lite med knapparna när jag spillde kaffet, kanske kom åt någon inställning eller dyl?
Senast redigerad av Kruzifixxion 2014-03-12 kl. 16:21.
Citera
2014-03-12, 16:31
Medlem
Olegskis avatar
Hände liknande för mig, sprutade med sån där tryckluft på burk. Funkade galant. Finns för 60kr på dollarstore.
Citera
2014-03-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Hände liknande för mig, sprutade med sån där tryckluft på burk. Funkade galant. Finns för 60kr på dollarstore.

Tangentbordet fungerar plötsligt nu igen verkar det som yyyyyyyyyy.
Skall komma ihåg tryckluft ifall detta skulle hända igen, hade en sådan burk ståendes

Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in