Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-25, 23:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkans
Låter grymt, vi har kollat in en villa faktiskt. Tanken är att vi kommer åka ett helt gäng så då tänkte vi bo bra, sen leva billigt. Den här villan är den vi kollat in, www.campsbaysouthafrica.com det verkar grymt då den har många bäddar och delar man på det så blir det inte så himla dyrt faktiskt.

Tack för grymma tips! En Djurgårdare kan man alltid lita på!

Hur flög ni dit?

Jag kom hem från Sydafrika för en vecka sedan och kanske ska jag inte lägga mig i er resa alltför mycket, men om ni inte har alltför mycket pengar skulle hellre bo billigt och och spendera pengarna på annat när ni väl är där istället. http://www.privateplaces.net/ har fina lägenheter i bland annat Greenpoint vilket vi tyckte var ett perfekt läge att utgå ifrån (ni måste ha hyrbil oavsett var ni bor).

I övrigt kan jag bara rekommendera att lite fullt ut på Lobengula!
Citera
2014-04-26, 00:05
  #14
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meixo
Jag kom hem från Sydafrika för en vecka sedan och kanske ska jag inte lägga mig i er resa alltför mycket, men om ni inte har alltför mycket pengar skulle hellre bo billigt och och spendera pengarna på annat när ni väl är där istället. http://www.privateplaces.net/ har fina lägenheter i bland annat Greenpoint vilket vi tyckte var ett perfekt läge att utgå ifrån (ni måste ha hyrbil oavsett var ni bor).

I övrigt kan jag bara rekommendera att lite fullt ut på Lobengula!

Trevligt! Sydafrika är en juvel och jag är lite tveksam om jag ska säga det för mycket på forum

Greenpoint och även gränsande Seapoint är mycket bra områden i Kapstaden. Ja staden är ju inte så rackarns stor och taxi är billigt. Camps Bay är ju schysst på sitt vis men lite off-side. Och ja, hyrbil är ett måste oavsett var man bor men speciellt om man bor i Camps Bay och inte ska få "lappsjuka".
Citera
2014-04-26, 00:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Trevligt! Sydafrika är en juvel och jag är lite tveksam om jag ska säga det för mycket på forum

Greenpoint och även gränsande Seapoint är mycket bra områden i Kapstaden. Ja staden är ju inte så rackarns stor och taxi är billigt. Camps Bay är ju schysst på sitt vis men lite off-side. Och ja, hyrbil är ett måste oavsett var man bor men speciellt om man bor i Camps Bay och inte ska få "lappsjuka".

På tal om att Camps Bay ligger lite off så var jag in i en bar (dagtid) i ett Township ännu längre bort, i Hout Bay, vet du hur det är att vistas där på kvällarna? Misstänker att det inte är att rekommendera?
Citera
2014-04-26, 01:00
  #16
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meixo
På tal om att Camps Bay ligger lite off så var jag in i en bar (dagtid) i ett Township ännu längre bort, i Hout Bay, vet du hur det är att vistas där på kvällarna? Misstänker att det inte är att rekommendera?

Jag har aldrig varit i en township i Sydafrika så jag har ingen aning om hur det är. Nu blir det väl lite off-topic men det skulle vara kul att veta varför du hamnade där. Däremot så har jag varit i en township i Namibia på kvällen och det var lite obekvämt. Inte farligt men man drog lite för mycket uppmärksamhet till sig och många var fulla och ville prata med de vita främlingarna

Hout Bay är annars en mycket trevlig liten stad, återigen en bekräftelse på att man måste ha en hyrbil. Från Camps Bay så är det ju inte mer än ett par mil (om ens det) men det finns ingen kommunaltrafik dit vad jag vet.
Citera
2014-11-03, 14:55
  #17
Medlem
Sydafrika verkar riktigt nice, kollade på flygbiljetter dit nu i vinter, visade sig vara rätt så billigt ändå eller hade jag bara tur? Är det svindyrt där nere sen kanske?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2335758

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback