Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-13, 12:56
  #49
Medlem
fuzemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Den gubben går inte! Alla vet att kommunisterna har ett järngrepp om LO-facken. Dom släpper aldrig in någon som tänker utanför den röda boxen.

Det skulle jag inte påstå. Nuvarande och de två senaste LO-ordföringarna känns mer som höger. Sen om du jämställer fackets styrka som ett kollektiv med kommunism så är du ute och cyklar.
Citera
2014-03-13, 13:50
  #50
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzeman
Det skulle jag inte påstå. Nuvarande och de två senaste LO-ordföringarna känns mer som höger. Sen om du jämställer fackets styrka som ett kollektiv med kommunism så är du ute och cyklar.

TCO har en vänsterordförande. Har LO verkligen högerordförande?
Citera
2014-03-13, 13:51
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuzeman
Indirekt, ja. Vilka pampar?
Pampar=fackliga representanter… Vad menar du med indirekt. Jag har försökt att hitta information om hur det går till, men eftersom mitt intresse är ljumt, så orkade jag inte leta så mycket. Men, du verkar veta hur det går till, kan du försöka utveckla?
Citera
2014-03-13, 13:57
  #52
Medlem
fuzemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Pampar=fackliga representanter… Vad menar du med indirekt. Jag har försökt att hitta information om hur det går till, men eftersom mitt intresse är ljumt, så orkade jag inte leta så mycket. Men, du verkar veta hur det går till, kan du försöka utveckla?

Fackliga representanter väljs av medlemmarna ja. På årsmötet. Ofta på en två-års period.
Citera
2014-03-13, 13:58
  #53
Medlem
fuzemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
TCO har en vänsterordförande. Har LO verkligen högerordförande?

Att kalla Stig Malm, Wanja-Lundby och Thorwaldsson för "kommunister" tyckte jag var lika fel. Ursäkta min otydliga ironi.
Citera
2014-03-13, 15:06
  #54
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzeman
Att kalla Stig Malm, Wanja-Lundby och Thorwaldsson för "kommunister" tyckte jag var lika fel. Ursäkta min otydliga ironi.

Inte tusan hör de till sossarnas högerfalang i alla fall. Kommunister eller sossevänster, lite beroende på fråga och tidpunkt. Sällan sossehöger. Aldrig höger.
Citera
2014-03-13, 16:02
  #55
Medlem
adolf512s avatar
I så fall borde man gå dit, ta emot pengarna och sedan propagera för Svenskarnas parti eller sverigedemokraterna (beroende på huruvida man har något emot att svenskarna blir minoritet i sitt eget land), man kan alltid klä ut sig ifall man skulle bli svartlistad(om man inte blir svartlistad har man misslyckats). Ex:

"Jag tycker sverigedemokraterna har blivit alldeles för mesiga, de nöjer sig inte med de invandrare som finns i landet utan de vill ta hit ännu fler, detta leder till att vi svenskar blir minoritet i vårt eget land, jag tycker sverigedemokraterna var bra för 15 år sedan men nu är de värre antirasister än sjuklövern"

"var tog de riktiga nazistpartierna vägen? nu finns det bara svenskarnas parti och SionistDemokraterna"
Citera
2014-03-13, 16:03
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuzeman
Värt att påpeka är att 2-3000 om år är en struntsumma.
Den struntsumman för facket tillsammans med den struntsumman på ca 2000 för tv-avgiften blir rätt mycket pengar. Några fler sådana struntsummor och man kan ta en lång och skön semester långt ifrån allt elände här i Sverige.


Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Hur funkar det inom facket(LO)? Röstas pamparna fram av medlemmarna?
De inom facket (LO) påstår att det går till på det viset. Men eftersom Sverige inte har några oberoende (läs: fria) fackföreningar är allt det där med demokrati inom LO bara ett spel för galleriet. Nej, så här går det till: Den som är bäst rövslickare når längst. Övning ger färdighet. Och har man slickat sig ändan upp har man nått den absoluta toppen och en samhällsposition där alla börjar slicka toppröven, också kallad Röfven* för tillfället.


Citat:
Ursprungligen postat av fuzeman
Till och med Moderaterna stödjer svenska modellen och en reglerad arbetsmarknad.
Och som tack för det har de rasat från 30% till omkring 22% - botten är ännu inte nått - och efter valet i höst får de inte fortsätta leka regering. Frågor på det?
__________________
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-03-13 kl. 16:28.
Citera
2014-03-13, 17:27
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Nej, akademiska studier är inget inget jobb. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
Sedan är det skrämmande att veta att läkarkåren politiserats. Vad händer om en vänsterpartistisk aktivist knivskär en SD-politker under ett torgmöte och läkaren är vänsteraktivist? Kommer SD-politikern att vägras vård? Kommer han att få förblöda? För han delar inte samma värderingar som läkaren? Det är ett skrämmande scenario om det är sant att du studerar till läkare.
Du missade att jag skrev att jag är studieledig, dvs jag har kvar min anställning på mitt gamla jobb om jag skulle vilja gå tillbaka dit och sen så planerar jag att arbeta som läkare när jag är färdigutbildad.

Sen så undrar jag vad du menar med att läkarkåren har politiserats? Ska läkare inte ha rätt till en politisk åsikt?

Varför skulle någons politiska åsikt ha betydelse för vad vilken medicinsk behandling den personen får? Om en person kommer in med en knivskada kommer den att triageras och sedan få bästa möjliga behandling oavsett om personen nu råkar vara centerpartist eller kristdemokrat.

Om du nu tvekar på att jag studerar till läkare så kan du kolla lite i de trådar i Utbildning och studier jag varit aktiv i. Sen förstår jag inte vad det är som är så skrämmande med att någon med vänsteråsikter studerar medicin, kan du förklara?
Citera
2014-03-13, 19:49
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
en förstår jag inte vad det är som är så skrämmande med att någon med vänsteråsikter studerar medicin, kan du förklara?

Det åskådliggörs när Åkesson stoppades. Vem stoppar han nästa gång, en hjärtsjuk Sverigedemokrat?
Citera
2014-03-13, 20:07
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Det åskådliggörs när Åkesson stoppades. Vem stoppar han nästa gång, en hjärtsjuk Sverigedemokrat?
Åkesson behövde inte på något sätt medicinsk vård utan utgjorde enligt läkaren en fara för patienternas hälsa.

En hjärtsjuk sverigedemokrat kommer att som alla andra triageras och därefter få adekvat vård, jag tror du har missuppfattat hur man arbetar inom vården.
Citera
2014-03-13, 20:13
  #60
Medlem
zala's avatar
Synd att jag inte bor I Örebro annars hade jag lätt åkt dit. Låter som en soft dag med gratis mat och annat gott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback