Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-23, 11:57
  #13
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
haha,.. regel nummer ett i dykning är att inte hålla andan så helt irrelevant.
sen kan du hålla andan i två till tre minuter är du garanterat betydligt bättre än majoriteten av befolkningen på jorden..
jojo, men nu menade jag bara att hålla andan vid snorkling, förstår att det är livsfarligt att hålla andan vid dykning med tuber.
Citera
2014-03-23, 20:35
  #14
Medlem
jannecools avatar
När jag tog OW gjorde jag teori+pooldyk i sverige och utomhusdyken i egypten, funkade utmärkt för mig! då slipper man också allt bök med torrdräktsdyk när man är nybörjare. och som någon sa innan, AOW är rena barnleken (givetvis delvis beroende på vilka 3 "adventure divas" man väljer)
Citera
2014-04-04, 13:28
  #15
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannecool
När jag tog OW gjorde jag teori+pooldyk i sverige och utomhusdyken i egypten, funkade utmärkt för mig! då slipper man också allt bök med torrdräktsdyk när man är nybörjare. och som någon sa innan, AOW är rena barnleken (givetvis delvis beroende på vilka 3 "adventure divas" man väljer)
Vilka gjorde du?
Citera
2014-04-15, 19:21
  #16
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vilka gjorde du?
Dry suit, drift dive och underwater naturalist!
Citera
2014-04-15, 23:19
  #17
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannecool
När jag tog OW gjorde jag teori+pooldyk i sverige och utomhusdyken i egypten, funkade utmärkt för mig! då slipper man också allt bök med torrdräktsdyk när man är nybörjare. och som någon sa innan, AOW är rena barnleken (givetvis delvis beroende på vilka 3 "adventure divas" man väljer)
Nu har jag mitt cert och jag måste säga att jag är ganska nöjd över att ha tagit det i Sverige. Då kan jag ägna all min tid åt att dyka "på riktigt" i sommar istället för att behöva lägga all energi på avvägning m.m.

Sen tror jag det är väldigt nyttigt för mig att ha fått uppleva femgradigt havsvatten i en småläckande torrdräkt. Det kan liksom inte bli så mycket värre


Fast iofs, jag kan ju råka ut för detta http://www.liveleak.com/view?i=2e5_1360814931 (snacka om läskigt, men det ska tydligen gått bra för alla inblandade).
Citera
2014-04-15, 23:37
  #18
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Nu har jag mitt cert och jag måste säga att jag är ganska nöjd över att ha tagit det i Sverige. Då kan jag ägna all min tid åt att dyka "på riktigt" i sommar istället för att behöva lägga all energi på avvägning m.m.

Sen tror jag det är väldigt nyttigt för mig att ha fått uppleva femgradigt havsvatten i en småläckande torrdräkt. Det kan liksom inte bli så mycket värre


Fast iofs, jag kan ju råka ut för detta http://www.liveleak.com/view?i=2e5_1360814931 (snacka om läskigt, men det ska tydligen gått bra för alla inblandade).
Nice, antar att det är OW du tagit nu då?
Jag gjorde djup- och navigationsdyken för AOW i sverige, var jäkligt bra då man verkligen var tvungen att anstränga sig för att ens veta vad som var upp&ner, en viss skillnad mot klarare vatten som är piece of cake i jämförelse...
Citera
2014-04-16, 10:10
  #19
Medlem
dödsknivens avatar
Alltid bättre att ta certen under svåra (nåja) förhållanden och findyka i bra, mycket bättre än tvärtom. Inte fel att ta aow direkt efter ow, och torrdräktsdykning bör du ha testat imho. Dyker bara torrdräkt om det inte råkar vara 30 grader i luften och 23 i vattnet. Det är det nästan aldrig som jag dyker iofs...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback