• 33 440 online
  • 1 139 951 medlemmar
  • 59 051 313 inlägg
2014-03-11, 21:34
Medlem
Satt nyligen å slösurfade på reddit och såg en post om Popcorn Time, ett program som streamar filmer med hjälp av torrentteknik.

Alla filmer är HD, användargränssnittet mkt cleant och seriöst och upplevelsen överlag väldigt bra. Vid första anblick ser det för bra ut för att faktiskt vara olagligt.

Länk för nedladdning av klient (Beta): getpopcornti.me

Länk till en artikel från Time: Popcorn Time Is So Good at Movie Piracy, It’s Scary

Så va tror ni?

Kommer icke teknikkunniga fly betaltjänster för ett seriöst piratalternativ?

Ser ni några större risker med detta än att tanka från exempelvis piratebay?

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Alltså, hela projektet är open source och finns här: https://github.com/popcorn-team/popcorn-app/
Hemsidan: http://popcorn.cdnjd.com/
Printscreen: http://i.imgur.com/r0Ogfgu.jpg

Ingenting är dött

Citat:

Citat:
Nya länkar tillagda.

/Moderator
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2014-07-25 kl. 15:53. Anledning: Nya länkar tillagda /Moderator
Citera
2014-03-11, 21:37
Medlem
Oskar.s avatar
Har aldrig sett förut, men jag tankar den för Mac nu. Låter ju spännande, men egentligen ogillar jag att installera märkliga klienter. Att tanka från TPB känns inte särskilt risky i dagsläget, även utan VPN. Det kanske är jag som är naiv.
Citera
2014-03-11, 21:46
Medlem
Jonas182s avatar
Jag ladda ner det o prova det funkar hur bra som helst. Från jag ladda ner programmet till jag såg en film tog under 5min
Citera
2014-03-11, 21:47
Medlem
Jag har provat klienten å so far so good, bara hoppas att dom inte bakat in nån nasty surprise, men rent spontat känns de som de har lagt ner mkt jobb för att sen distribuera skadlig kod.
Citera
2014-03-11, 21:50
Medlem
Det här är framtiden för fildelningen.
Citera
2014-03-11, 21:52
Medlem
LaZZi3s avatar
Så, vi säger att jag vill se Kill Bill, jag söker i klienten och sedan hittar den torrenten med bäst kvalitet och flest seeders och jag kan då se den utan att egentligen ladda ner den?
Det kan ju knappast vara med lagligt än att ladda ner filmen? Någonstans är det ju ändå det man gör. Well, bryr mig inte om det är lagligt eller ej, bara testa och se hur det funkar antar jag!
Citera
2014-03-11, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaZZi3
Så, vi säger att jag vill se Kill Bill, jag söker i klienten och sedan hittar den torrenten med bäst kvalitet och flest seeders och jag kan då se den utan att egentligen ladda ner den?
Det kan ju knappast vara med lagligt än att ladda ner filmen? Någonstans är det ju ändå det man gör. Well, bryr mig inte om det är lagligt eller ej, bara testa och se hur det funkar antar jag!

Det är precis lika olagligt som att ladda ner, men med fördelen att du kan börja kolla nästan direkt. Du laddar ju ner en torrenten precis som vid vanlig nedladdning, men du kan börja kolla efter några sekunder.
Citera
2014-03-11, 22:00
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym747
Det är precis lika olagligt som att ladda ner, men med fördelen att du kan börja kolla nästan direkt. Du laddar ju ner en torrenten precis som vid vanlig nedladdning, men du kan börja kolla efter några sekunder.
Jo jag insåg det ganska snart, läst inte första posten ordentligt innan jag svarade!
Citera
2014-03-11, 22:03
Medlem
Popcorn Time har även en FAQ som förklarar lite mer:
Frequently Asked Questions

*edit: la till spoiler
Senast redigerad av jacob_b 2014-03-11 kl. 22:08.
Citera
2014-03-11, 22:14
Medlem
rakmackan99s avatar
Man kan ju streama med uTorrent med..men tycker ni detta är effektivare?
Citera
2014-03-11, 22:21
Medlem
Det ser ju "seriösare" ut, är betydligt enklare att använda och har ännu inte samma pirat-stämpel som torrentprogramm som utorrent.
Citera
2014-03-11, 22:21
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
"How come you've got the latest movies?
We search for movies uploaded by YIFY. Better ask them how they are handling this!"
YIFY brukar väl ha ganska medioker kvalité?
Citera