Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-11, 18:01
  #1
Medlem
En kompis ska lära mig åka snowboard när vi åker till Åre är det tänkt menar han. Men går det? Jag menar måste det inte vara en riktig instruktör med som lär ut rätt från början?

Skola finns inte förrän flera dagar efter ankomst och vi ska inte stanna så länge

Jag inte har någon erfarenhet alls
__________________
Senast redigerad av Tellusstar 2014-03-11 kl. 18:27.
Citera
2014-03-11, 18:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
En kompis ska lära mig åka snowboard när vi åker till Åre är det tänkt menar han. Men går det? Jag menar måste det inte vara en riktig instruktör med som lär ut rätt från början?

Skola finns inte förrän flera dagar efter ankomst och vi ska inte stanna så länge

Kan han åka så kan han lära dig. Lär han ut fel så blir även åkningen fel.
Som sagt det är bara ta på sig och sedan åka. Man lär sig själv.
Citera
2014-03-11, 18:04
  #3
Medlem
BNCs avatar
Klart som tusan att det går!
Många (inkl. jag själv) lär sig själva. Att då kunna få hjälp av någon som kan åka är ju en stor fördel, så det blir ju ännu lättare då, även om det inte är oerhört svårt att lära sig själv.

Att åka snowboard är inte precis rymdforskning.
Citera
2014-03-11, 19:44
  #4
Medlem
Uninteresteds avatar
Klart han kan! Titta på lite instruktionsvideos på youtube så har du lite kött på benen iaf.
Citera
2014-03-11, 20:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Klart som tusan att det går!
Många (inkl. jag själv) lär sig själva. Att då kunna få hjälp av någon som kan åka är ju en stor fördel, så det blir ju ännu lättare då, även om det inte är oerhört svårt att lära sig själv.

Att åka snowboard är inte precis rymdforskning.

Man kan inte säga att det inte är som rymdforskning därför att man själv bestämmer vilken nivå man vill göra och hur man gör det.
Man kommer lära sig väldigt mycket mer och massa nya metoder om man då studerar snowboarding mycket. Detta är ju precis som rymdforskning men tiden man lägger ner är enormt mycket men man får ju då det bästa.
Man kan visst göra snowboarding som rymdforskning beroende vilken nivå man vill ligga i.
Citera
2014-03-12, 16:14
  #6
Medlem
BNCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha.Kindergarden
Man kan inte säga att det inte är som rymdforskning därför att man själv bestämmer vilken nivå man vill göra och hur man gör det.
Man kommer lära sig väldigt mycket mer och massa nya metoder om man då studerar snowboarding mycket. Detta är ju precis som rymdforskning men tiden man lägger ner är enormt mycket men man får ju då det bästa.
Man kan visst göra snowboarding som rymdforskning beroende vilken nivå man vill ligga i.

Naturligtvis, men att åka som novis och att bara lära sig stå på brädan och ta sig ner för backarna, det är inte rymdforskning. Vilket är vad tråden handlar om så som jag förstått det.
Citera
2014-03-12, 16:45
  #7
Medlem
cyberbanans avatar
Jag lärde mig åka bräda genom att läsa diverse guider på internet. Sedan bara ut och åka en vecka i fjällen. Jag klarade att ta mig ner för svarta pister och hela faderutten i slutet av den veckan. Det är väldigt simpelt att lära sig åka hjälpligt. Jag hade ett par polare med mig som kunde åka hjälpligt som hjälpte mig lite.

Det svåraste var att lära sig åka på skäret och inte bara sladda runt i svängarna. Detta lärde jag mig alltså inte under denna första vecka.

Kolla lite sådant på nätet innan och sedan är det "bar å åk". Ut och åk en jäkla massa och stå inte bara i nån barnbacke och fjanta. Var beredd på att ramla en massa i början.

Förresten så var det svåraste att ta sig upp i liftarna. Jävlar vad jag druttade på arslet där!
Citera
2014-03-13, 20:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
Vilket är vad tråden handlar om så som jag förstått det.
Stämmer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback