Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-11, 10:03
  #1
Medlem
Det här är ett idiotiskt skitproblem som jag inte verkar kunna lösa. Hur fan får man fram magic wand i Inkscape på Linux? Hittar det inte alls...
Citera
2014-03-11, 10:10
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFanBoi
Det här är ett idiotiskt skitproblem som jag inte verkar kunna lösa. Hur fan får man fram magic wand i Inkscape på Linux? Hittar det inte alls...

Inkscape är vektorbaserat. Varför skulle det finnas ett sådant verktyg där? Man har ju bara nytta av det i rasterbaserade program.

Så, svaret är: Det finns inte.
Citera
2014-03-11, 11:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Inkscape är vektorbaserat. Varför skulle det finnas ett sådant verktyg där? Man har ju bara nytta av det i rasterbaserade program.

Så, svaret är: Det finns inte.

OK, ja där har vi då förklaringen. Letade efter ett alternativ till gimp och hittade inkscape men då vet jag.
Citera
2014-03-11, 12:17
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFanBoi
OK, ja där har vi då förklaringen. Letade efter ett alternativ till gimp och hittade inkscape men då vet jag.

Inkscape är att se på som ett alternativ till Illustrator. Inte till Photoshop/Gimp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback