Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-13, 18:03
  #13
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omjagvarenturk
Det du ska göra kommer aldrig någon att märka. Du ska bara bort med skruvarna på undersidan och sedan lossa en kabel.

Jag hade nog lämnat in den till Macstore ändå, om det rör sig om ett reklamationsärende så kommer ju TS få datorn fixad gratis eller kanske till och med en ny dator? Bättre att ta tag i problemen istället för att skjuta dom framför sig med en temporär lösning? Då kanske garantin gått ut nästa gång problemet uppstår och ditt tips inte hjälper.
Citera
2014-03-13, 21:24
  #14
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jestermedgester
Jag hade nog lämnat in den till Macstore ändå, om det rör sig om ett reklamationsärende så kommer ju TS få datorn fixad gratis eller kanske till och med en ny dator? Bättre att ta tag i problemen istället för att skjuta dom framför sig med en temporär lösning? Då kanske garantin gått ut nästa gång problemet uppstår och ditt tips inte hjälper.

Apple och reklamation är väldigt jobbigt att göra med. Apple nekar både de ena och de andra av diverse anledningar. En ny dator kommer kund aldrig någonsin att få. Av alla de tusentals apple laptops jag lagat har jag sett det hända 1 gång. Då rörde det sig om en ny dator där batteriet hade svällt så pass mycket att syran hade runnit ut i hela dator. Men även då var Apple tveksamma och hävdade att kund inte använt datorn på rätt sätt
Citera
2014-03-13, 21:25
  #15
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAAnne90
Tror nog att dom kan se på fler sätt ifall macen varit uppskruvad efter fabrik.

Om det rörde sig om en macbook air så hade man kunnat se på skruvarna. De har en blå nyans på spetsen som tappas vid bortskruvning. Finns inget sådant på en macbook pro. Går aldrig, inte en chans i världen.
Citera
2015-03-03, 18:14
  #16
Medlem
Min MacBook Pro 13" dog. Svarade inte på något. Jag tog ut dessa två kablar och satte i dom igen så gick den igång.
http://goo.gl/eEJUDK
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback