Citat:
Ursprungligen postat av
Jyckee
Jag har svårt att se att det fetmarkerade ens skulle vara i närheten av att stämma. En dubbelexamen är knappast standard för den typen av jobb, även om det givetvis är meriterande.
Citat:
Ursprungligen postat av
wexxx
Men hur är det egentligen, är det bara i Sverige som dubbelexamen är attraktivt medan det utomlands ses som konstigt eller ett tecken på att utbildningarna här i Sverige är för slappa?
Det ses inte som standard. På alla intervjuer var de förundrade över hur schemat gick ihop, typ. Som sista "tips" efter jag fått mitt offer fick jag att värdesätta fritiden eftersom jag "gjorde väldigt mycket", eller något i den stilen. Lite lurkande på LinkedIn visar också att dubbel examen absolut inte är standard.
Angående utomlands tror jag det är olika. I exempelvis Italien har jag hört att dubbelexamen i princip är standard för att ta sig någonstans, medan det väl knappast är fallet i UK. Huruvida de tycker att det ser ut som att utbildningarna är slappa eller ej vet jag inte, men det spelar ju ingen roll om man fyller tiden med jobb eller med dubbelexamen - det ser ju lika slappt ut ändå. Har svårt att tro att extra meriter kan vara negativt, dock.