Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-10, 07:24
  #1
Medlem
Legendarys avatar
Namaste!

Sitter just nu i Rishikesh med min vän och vi tänker inte röra oss på ett tag.

Vi är sugna på att hitta sköna svenska själar att göra aktiviteter med. Exempelvis rafting, camping, hiking, tempelbesök, yoga, meditering och självklart...
Röka ner oss själva och tillsammans med babas för att bli Shanti.

Våra framtidsplaner(3-6 veckor) är att röra oss här runt här i Rishikesh, för att sedan om vädret tillåter detta år, åka till Manali.
Kommer antagligen även röra oss ner mot Mumbai och sedan Goa för att slutligen dra i slutet på maj från Delhi

Är du på något av dessa ställen eller kommer att vara. Dela gärna med dig.

Sen får ni gärna tipsa om bra ställen, shoppar eller babas som vi bör besöka.

Peace
Citera
2014-03-11, 13:51
  #2
Medlem
Kafes avatar
Gött! Var i Rishikesh förra våren. Soft ställe! Det var coolt att snacka skit och röka chillum med alla Sadhus där.

En annan lustigkurre är en av de "inofficiella" guiderna till Maharishi Mahesh Yogi (The Beatles) ashram. 40'ish snubbe nåt med mustach som verkar inte göra något annat än att röka på. Grym guide som fan som gärna tar flertalet "rök"pauser under guideturen
__________________
Senast redigerad av Kafe 2014-03-11 kl. 13:54.
Citera
2014-03-19, 07:14
  #3
Medlem
healing79s avatar
Rishikesh är gött! :-) Manali blir nog bra efter April. Men besök också Taj Mahal om ni nu ändå är i Indien, det är värt det och ni kan åka över dan från Delhi om ni vill med tåg eller speciella bussresor.
Citera
2014-07-15, 01:22
  #4
Medlem
Hoppa över Goa. Jag kom just hem efter 9 dagar där. Jag blev visserligen bjuden på resan men fan vilken besvikelse
Citera
2014-07-15, 02:34
  #5
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Hoppa över Goa. Jag kom just hem efter 9 dagar där. Jag blev visserligen bjuden på resan men fan vilken besvikelse
Får man fråga var i Goa du var och vad du hade förväntat dig, men saknade?

Min upplevelse av Goa är stranden i Palolem på hösten, lugnt område med en nattöppen bar, skönt att slappa, bada, sola och läsa bok. Billig alkohol, låg alkoholskatt för att vara i Indien, och, givetvis, en massa cannabispuffande israeler. Instabil elförsörjning, men det är nästan indisk standard.
Citera
2014-07-16, 08:10
  #6
Medlem
Ensamvarg007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Hoppa över Goa. Jag kom just hem efter 9 dagar där. Jag blev visserligen bjuden på resan men fan vilken besvikelse

Det är inte säsong smartskalle....Det är regnperiod och det mesta runt kusten är stängt

OnT: Kommer stanna i Mangalore tills Oktober, kanske kan mötas i Goa nån gång^^
Citera
2014-07-30, 20:34
  #7
Medlem
heinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg007

OnT: Kommer stanna i Mangalore tills Oktober, kanske kan mötas i Goa nån gång^^
Vad har du att berätta om Mangalore?
Är det vackert, vad finns det att göra?
Citera
2014-08-01, 10:58
  #8
Medlem
Ensamvarg007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Vad har du att berätta om Mangalore?
Är det vackert, vad finns det att göra?

Inget speciellt ärligt talat, tråkig stad. Inget ställe för turister.
Var är du? planer på att resa nånstans?
Citera
2014-08-11, 10:21
  #9
Medlem
heinos avatar
Nu är jag hemma igen. Men planerar för Indien höst-vinter-vår. Vilka mån. är inte bestämt.
Jasså, Mangalore är inget att ha. Vill resa runt mera nästa gång iallafall och inte bara vara i Goa därför jag undrar.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2334268

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback