Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-09, 23:35
  #1
Avstängd
Applejackss avatar
Min kära mor lånade min laptop med Windows 7 idag för att spela ett Facebookspel som hon inte kan spela på sin egen dator hemma hos sig, och ända sedan dess så har min dator blivit väldigt seg.
Jag misstänker att det har ett samband med själva spelet. Jag vet att det finns skadlig kod i vissa skript som gör så att datorn blir seg. Nu undrar jag, vad skall jag göra för att ta bort ev. skador ifrån spelet?

Jag skojar inte, min dator är väldigt trög och det går väldigt sakta att klicka på saker och för saker att ladda upp än tidigare.
Citera
2014-03-10, 00:18
  #2
Medlem
Ahh shit ..

Var med om samma sak när min flickvän spelade facebook spel.
Har du virusskydd så dra en scan med det.

Hur kan facebook låta spel med skadlig kod ligga på deras sida?
Citera
2014-03-10, 01:38
  #3
Medlem
Testat att rensa lite med CCleaner? Kan vara mycket temporära filer från spelet på din hårddisk som har sparats.
Citera
2014-03-23, 09:56
  #4
Medlem
Lust att säga vad det var för spel? Vill inte att min flickvän ska köra nåt liknande skit på min dator
Citera
2014-03-23, 12:53
  #5
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discorunkare
Lust att säga vad det var för spel? Vill inte att min flickvän ska köra nåt liknande skit på min dator

Någonting med Coral, Coral Island eller Coral Ile.
Citera
2014-03-23, 15:50
  #6
Medlem
Ladda ner Spybot http://www.safer-networking.org/ och kör en skanning med det.
Citera
2014-03-23, 17:29
  #7
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Ladda ner Spybot http://www.safer-networking.org/ och kör en skanning med det.

Hmm... det där namnet känns bekant. Jag skulle nog inte ladda ner det, och jag hoppas likaså att inte någon annan gör det.
Citera
2014-03-23, 18:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Hmm... det där namnet känns bekant. Jag skulle nog inte ladda ner det, och jag hoppas likaså att inte någon annan gör det.


Vad snackar du om? Spybot är inget skadligt program. Det fungerar utmärkt om man vill söka igenom datorn efter virus och sånt som inte ska vara i datorn.
Citera
2014-03-23, 19:11
  #9
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouko
Vad snackar du om? Spybot är inget skadligt program. Det fungerar utmärkt om man vill söka igenom datorn efter virus och sånt som inte ska vara i datorn.

Är inte det ett sk. rogueware?

För övrigt körde jag CCleaner, och nu går datorn mycket snabbare igen!
Citera
2014-03-23, 19:16
  #10
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Är inte det ett sk. rogueware?
Nej, Spybot är ett välkänt antispyware sedan länge. Spybot är absolut inget FakeAV.
Citera
2014-03-23, 19:33
  #11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Är inte det ett sk. rogueware?

För övrigt körde jag CCleaner, och nu går datorn mycket snabbare igen!


Har du skannat datorn efter malware sedan det ursprungliga problemet uppträdde ?...du kan ju ha fått något skit som bara ligger och väntar på att få ställa till något bus .
Citera
2014-04-21, 12:34
  #12
Avstängd
Vad ska du göra?

Du ska ta tillbaka din jävla dator.
Sen beror det på vilka färdigheter du har.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback