Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-09, 20:19
  #1
Medlem
starke_adolfs avatar
Tänkte köpa en ny telefon, just nu har jag en HTC One X med krossad skärm sedan ett bra tag tillbaka som jag inte har varit särskilt nöjd med, jag tycker att den känns plastig, lite för stor, har sladdriga knappar och är ganska buggig i största allmänhet. Kanske fick något måndagsex.

Var inne på iPhone 5S tack vare kvalitetskänslan, lite lagom storlek, tyngd och det minimalistiska utseendet på iOS men priset och prestandan talar emot den. Egentligen har jag inga höga krav på prestanda, spelar i princip aldrig spel och har (hittills) inte varit någon flitig användare av appar utöver Runkeeper och Spotify. Det har fått mig att börja kolla lite på Nexus 5, det verkar vara mycket telefon för pengarna men jag är tveksam till storleken (som är snarlik HTC One X) och batteritiden. Vad skulle ni rekommendera för telefon? Det får gärna vara bra ljud med hörlurar inkopplade, lyssnar mest på musik med telefonen.

Så länge jag känner att priset kan motiveras är jag öppen för förslag men jag är inte intresserad av någon enorm skärm, S5 tycker jag är för stor.
Citera
2014-03-09, 20:37
  #2
Medlem
Sjoraddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Tänkte köpa en ny telefon, just nu har jag en HTC One X med krossad skärm sedan ett bra tag tillbaka som jag inte har varit särskilt nöjd med, jag tycker att den känns plastig, lite för stor, har sladdriga knappar och är ganska buggig i största allmänhet. Kanske fick något måndagsex.

Var inne på iPhone 5S tack vare kvalitetskänslan, lite lagom storlek, tyngd och det minimalistiska utseendet på iOS men priset och prestandan talar emot den. Egentligen har jag inga höga krav på prestanda, spelar i princip aldrig spel och har (hittills) inte varit någon flitig användare av appar utöver Runkeeper och Spotify. Det har fått mig att börja kolla lite på Nexus 5, det verkar vara mycket telefon för pengarna men jag är tveksam till storleken (som är snarlik HTC One X) och batteritiden. Vad skulle ni rekommendera för telefon? Det får gärna vara bra ljud med hörlurar inkopplade, lyssnar mest på musik med telefonen.

Så länge jag känner att priset kan motiveras är jag öppen för förslag men jag är inte intresserad av någon enorm skärm, S5 tycker jag är för stor.
Nokia Lumia 1020 - best-kamera, bästtelefon, europeisk ingenjörskonst. Osv.
Citera
2014-03-09, 20:46
  #3
Medlem
Nus avatar
iPhone 5S. Alternativt kolla in HTC One som inte är plastig men samma storlek som telefonen du har nu. HTC lanserar nya versionen nu i slutet av mars så den kommer gå ner i pris om du inte köper den nya.
__________________
Senast redigerad av Nu 2014-03-09 kl. 20:49.
Citera
2014-03-09, 20:50
  #4
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoraddare
Nokia Lumia 1020 - best-kamera, bästtelefon, europeisk ingenjörskonst. Osv.
Verkar ha fått många bra recensioner och en jävligt bra kamera, men utseendet tilltalar mig verkligen inte och OS:et ser fruktansvärt ut.
Citera
2014-03-09, 20:51
  #5
Medlem
Kvalitetskänsla, minimalistisk och definitivt en av de 3 bästa mobilkamerorna.
Dessutom inte jättestor.
Sony Xperia Z1 Compact
Jag har den vanliga Z1an, är otroligt nöjd. Compact har allt som den vanliga Z1an har i form av prestanda och kamera, men med en mindre skärm i ett mindre paket som också är vattentätt.

Jag skulle nog se den som det enda alternativet mot en iPhone.
Citera
2014-03-09, 21:41
  #6
Medlem
Vänta med att köpa en ny telefon, det rekommenderar jag. De kommande månaderna kommer nya mobiler att lanseras såsom Nexus 6, xperia Z2, galaxy S5, LG G3, Google Project Tango, Galaxy Note 4, HTC M8 (nyare version av HTC one) och Find 7 av Oppo som sägs kommer ha Snapdragon 805. Det kommer fler mobiler som jag nu har glömt namnet på. Därför tkr jag att du borde vänta ett tag till.
Citera
2014-03-09, 21:58
  #7
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Vänta med att köpa en ny telefon, det rekommenderar jag. De kommande månaderna kommer nya mobiler att lanseras såsom Nexus 6, xperia Z2, galaxy S5, LG G3, Google Project Tango, Galaxy Note 4, HTC M8 (nyare version av HTC one) och Find 7 av Oppo som sägs kommer ha Snapdragon 805. Det kommer fler mobiler som jag nu har glömt namnet på. Därför tkr jag att du borde vänta ett tag till.
Det kanske är bäst att vänta lite egentligen, men jag har inget behov av det senaste. Nu blir ju de äldre modellerna mycket billigare när de nya kommer men det känns alltid som att man kan vänta tills nästa modell kommer, evigt problem. Saken är den är att jag börjar känna mig rätt desperat efter en ny telefon, har velat byta väldigt länge och jag har en vääldigt sprucken skärm och ett glappt hörlursuttag på min telefon nu. Dagens I-landsproblem, men det stör mig i min vardag rätt mycket så det vore fint att skaffa något nytt.

Det är sjukt svårt att bestämma sig förövrigt, de flesta telefoner verkar mer eller mindre bra. Alla har sina för- och nackdelar, men det verkar alltid finnas de som älskar och hatar telefonen man tittar på. Ska man bara köpa något?
Citera
2014-03-09, 22:03
  #8
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
Köp en Doro phoneeasy 615 för fan
Citera
2014-03-10, 12:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N11R7
Vänta med att köpa en ny telefon, det rekommenderar jag. De kommande månaderna kommer nya mobiler att lanseras såsom Nexus 6, xperia Z2, galaxy S5, LG G3, Google Project Tango, Galaxy Note 4, HTC M8 (nyare version av HTC one) och Find 7 av Oppo som sägs kommer ha Snapdragon 805. Det kommer fler mobiler som jag nu har glömt namnet på. Därför tkr jag att du borde vänta ett tag till.

"Kommande månaderna"... Vi pratar om flera mobiler som släpps i höst som tidigast? Tycker inte jag är "kommande månaderna".
Citera
2014-03-10, 17:07
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Det kanske är bäst att vänta lite egentligen, men jag har inget behov av det senaste. Nu blir ju de äldre modellerna mycket billigare när de nya kommer men det känns alltid som att man kan vänta tills nästa modell kommer, evigt problem. Saken är den är att jag börjar känna mig rätt desperat efter en ny telefon, har velat byta väldigt länge och jag har en vääldigt sprucken skärm och ett glappt hörlursuttag på min telefon nu. Dagens I-landsproblem, men det stör mig i min vardag rätt mycket så det vore fint att skaffa något nytt.

Det är sjukt svårt att bestämma sig förövrigt, de flesta telefoner verkar mer eller mindre bra. Alla har sina för- och nackdelar, men det verkar alltid finnas de som älskar och hatar telefonen man tittar på. Ska man bara köpa något?
Du borde verkligen ta en titt på xperia Z1 compact annars finns det många alternativ att välja, själv skulle jag ha köpt xperia Z1 men för dig som kanske inte är intresserad av ändra teman och annat så är iphone eller nexus 5 bra alternativ för dig.
Citera
2014-03-11, 01:48
  #11
Medlem
X_surfers avatar
Köp dig en Z1 compact, bästa luren du ska hitta, om du inte vill att luren ska vara så stor.
Citera
2014-03-11, 19:49
  #12
Medlem
Jag tror samsung 5:an är en trevlig lur
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback