Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-09, 18:04
  #1
Medlem
Antrivias avatar
Jag har en Ford Focus från 2002 med originalstereo i (Dubbel Din storlek)! Tyvärr funkar stereon skit och jag vill kunna koppla in mobilen så jag tänker köpa ny stereo. Men problemet är att jag har noll koll på bilar och bilstereos.

Hade tänkt denna stereo : http://www.conrad.se/JVC-KW-R400-DUBBEL-DIN-BILRADIO.htm?websale8=conrad-swe&pi=373911&ci=SHOP_AREA_17277_0304001&otp1=tabl ink1

Vad behöver jag köpa mer förutom stereon för att det ska funka? Har läst att man ibland behöver en ISO adapter. http://www.conrad.se/ISO-NORM-UNIVER..._32410_0300034

Bilder på baksidan av stereon :
Citera
2014-03-09, 20:30
  #2
Medlem
lillaliljas avatar
ISO-adapter brukar följa med. Jag har själv inte handlat från Conrad, men läst att det har tagit tid för en del, en del har fått fel saker och då har det varit väldigt struligt att byta så jag hade valt att köpa stereo någon annanstans. Förslagsvis hos din lokala bilstereobutik, blir inte mycket dyrare och du kan alltid åka dit och få hjälp om det krånglar samtidigt som du stödjer bygden och kulturen.
Citera
2014-03-09, 20:40
  #3
Medlem
den där stereon e inte värd dom pengarna ska du byta så en dubbeldin (2-din) så skulle ja rekomendera en med iaf bluetooth aux o usb anslutningar kan du helt enkelt strema via bluetooth från mobilen man får en hyffsad budget stereo från ca 2000:- som dessutom har integrerad gps som bonus va du kan behöba extra e en omvandlare från originalkablage till iso kontakter om duinte redan har iso standard på stereon
Citera
2014-03-09, 20:43
  #4
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragondevil
den där stereon e inte värd dom pengarna ska du byta så en dubbeldin (2-din) så skulle ja rekomendera en med iaf bluetooth aux o usb anslutningar kan du helt enkelt strema via bluetooth från mobilen man får en hyffsad budget stereo från ca 2000:- som dessutom har integrerad gps som bonus va du kan behöba extra e en omvandlare från originalkablage till iso kontakter om duinte redan har iso standard på stereon

Har du haft en sån där stereo? Kraven du ställer hittar man ju på valfri biltemabutik. Erfarenheten jag har av JVC är att det är ett bra budgetmärke, men själv hade jag nog satsat på en Kenwood/Pioneer/Alpine.
Citera
2014-03-09, 21:00
  #5
Medlem
ja jah har byggt ljudsystem med just denna stereo o tillomed kinakopior har bättre ljud i sig tex eonon bygger på pioneer komponenter o har ett bra ljud o kostar en spottstyver

så nej jag skulle inte rekomendera någon o bygga på denna jvc modell överlag har jvc gått ner sig rejält senaste åren på stereofronten dessutom dyra i förhållande till den låga utrustningen den har

ska man ha billigt så gå på tex noname kina stereos då dessa till 99% e antingen clarion eller pioneer komponenter i ska man ha lite bättre så e de alpine eller kenwood som har riktigt bra ljud
Citera
2014-03-09, 21:42
  #6
Medlem
Antrivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
ISO-adapter brukar följa med. Jag har själv inte handlat från Conrad, men läst att det har tagit tid för en del, en del har fått fel saker och då har det varit väldigt struligt att byta så jag hade valt att köpa stereo någon annanstans. Förslagsvis hos din lokala bilstereobutik, blir inte mycket dyrare och du kan alltid åka dit och få hjälp om det krånglar samtidigt som du stödjer bygden och kulturen.
Har ingen lokal bilstereobutik! Närmaste är 45min bort! Bor ute på vischan.
Conrad verkar vara en stor och seriös butik! Hade väl certifikat från Pricerunner med? Har en väldigt snål budget så vill helst inte betala så mycket mer! Högst någon hundralapp eller två till bara! Bluetooth är jag inte särskilt intresserad av. En Auxkabel funkar fint för mig.
Citera
2014-03-10, 16:48
  #7
Medlem
Köp köp, JVC är riktigt bra grejer, Alla pratar om Alpine och sådant,

JVC leverar bra kvallite för pengarna, en Alpine är ju bara dyr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback