Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-28, 04:27
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbben
På vilket sätt har han ej presterat?

Nu tar du väl ändå i lite va?

Ja, hon hade bollar faktiskt. Visst har hon och Reagen skadat världen ofattbart mycket men Thatcher har man ändå lite respekt för. Reagen var bara en svag och själlös skådespelare.

Mja, tyvärr är det ju så

Vad säger ni om Tyskland lilla ledare då? Är hon bra eller? Verkar inte vara så mycket liv i den tanten, ganska stor kontrast där mellan henne och Hitler. Det är väl ändå rätt stabilt i Tyskland jämfört med resten av EU, vilket dom verkar styra till stor del, eller?

Ehh, han har misslyckats med att föra en politik som är positiv för ökad sysselsättning samt levnadsstandard.

Både Thatcher och Reagen var bra i mitt tycke, sen så får väl du tycka vad fan du vill.

Nej. Jag tycker att du är historielös om du inte ser alla deras likheter.

Merkel är ok. På den övre halvan.
Citera
2014-03-28, 05:36
  #14
Medlem
Snubbbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Ehh, han har misslyckats med att föra en politik som är positiv för ökad sysselsättning samt levnadsstandard.

Ehh, trevligt att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Både Thatcher och Reagen var bra i mitt tycke, sen så får väl du tycka vad fan du vill.

Ja, det får jag. I mitt tycke är du precis vad som är problemet här i världen. Ännu en dum värdelös liten skit som som tror att kapitalism och "fri" marknad kommer sköta eftersom dom snälla fetkatterna bara älskar att dela med sig, speciellt av alla insiderdeals och lagar utformade enbart för att gynna dom och missgynna alla andra.

Även om marknaden faktiskt var fri så är det i slutändan (Även om det kan gå jävligt bra ett tag som efter kriget tills typ 70-80 talet.) är dömt att misslyckas, eftersom det alltid kommer finnas massa onda typer där ute som kommer kunna lura sånna som dig.

Eftersom du älskar Reagen så måste ju du tycka att USA är i strålande skick just nu? Han har ju onekligen lämnat ett djupt och förödande avtryck i staternas och världens historia.

En av dom absolut värsta ledarna någonsin.
__________________
Senast redigerad av Snubbben 2014-03-28 kl. 06:21.
Citera
2014-03-28, 05:41
  #15
Medlem
Snubbbens avatar
Vad säger ni om Roosevelt? Vet inte så mycket men iaf tillräckligt för att kunna säga att han var extremt mycket bättre än typ nästan alla idag. Folk hade en helt annat integritet på den tiden verkar det som.

Finns inte många ärofyllda politiker kvar här i världen men två stycken jag gillar är Elizabeth Warren och Marcy Kaptur. Vet egentligen inte så mycket om dom men att öht höra politiker säga sanning och prata på ett sätt som man faktiskt kan relatera till, och inte bara massa skit och tomma plattityder.
__________________
Senast redigerad av Snubbben 2014-03-28 kl. 05:58.
Citera
2014-03-28, 11:50
  #16
Medlem
rex144s avatar
Bildt.. han är den ende som vågar stå upp mot Putin
Citera
2014-03-28, 12:00
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbben
Ehh, trevligt att höra.

Ja, det får jag. I mitt tycke är du precis vad som är problemet här i världen. Ännu en dum värdelös liten skit som som tror att kapitalism och "fri" marknad kommer sköta eftersom dom snälla fetkatterna bara älskar att dela med sig, speciellt av alla insiderdeals och lagar utformade enbart för att gynna dom och missgynna alla andra.

Även om marknaden faktiskt var fri så är det i slutändan (Även om det kan gå jävligt bra ett tag som efter kriget tills typ 70-80 talet.) är dömt att misslyckas, eftersom det alltid kommer finnas massa onda typer där ute som kommer kunna lura sånna som dig.

Eftersom du älskar Reagen så måste ju du tycka att USA är i strålande skick just nu? Han har ju onekligen lämnat ett djupt och förödande avtryck i staternas och världens historia.

En av dom absolut värsta ledarna någonsin.

Jag tycker att du ska hålla käften din obildade vänster-hillbilly. Du är verkligen inte ett skit så lek inte att du kan trycka ned andra.

Du vet verkligen inte vad du snackar om. Gå ta en fika med Afa och Ohly. Jag antar att loser livet passar en sådan som du. Du har inget sug på att kunna påverka din situation eftersom att du är så komplett värdelös att hand-outs ger dig mer. Spottar på sådana som du.

Lättlurad, nja skulle jag inte påstå. Ditt lilla kryp.
__________________
Senast redigerad av Lavezzi92 2014-03-28 kl. 12:05.
Citera
2014-03-28, 13:04
  #18
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Ron Paul!
Tycker även absolut att Nigel Farage behöver nämnas i sammanhanget, även om jag inte vet mycket om honom annat än hans utspel i EU-parlamentet.

Uruguays president verkar ha rätt skön personlighet och en livsstil som jag absolut kan hylla av en ledare. Det behöver dock inte per automatik innebära att hans politik nödvändigtvis är bra (vet för lite om urugays inrikespolitik för att kunna uttala mig om det.).

Någon nämnde USAs founding fathers. Håller med där. Vad som framförallt slår mig där är att de verkade ha en bättre förståelse för politikens begränsningar och brister än vad någon av dagens politiker verkar ha. Annars bör man nog lyssna på Judge Napolitanos omdömen innan man börjar hylla de amerikanska presidenterna, för många av dessa har sysslat med väldigt mycket konstigheter som inte alltid blivit kända för den stora massan och ihågkomna.

Sedan finns det naturligtvis även en hel del politiker som haft positiva drag som man kan sympatisera med även om man inte behöver köpa hela paketet. Winston Churchill var absolut ett sånt exempel.

Gällande svenska politiker kan jag knappt komma på någon. Varken i nutid eller historiskt. Möjligtvis Rick Falkvinge.
__________________
Senast redigerad av theRulerOfBethos 2014-03-28 kl. 13:42.
Citera
2014-03-28, 18:04
  #19
Medlem
Pansarhyenas avatar
En personlig favorit bland 1900-talets politiker som idag tyvärr är helt okänd för den breda allmänheten är den italienske fascisten Italo Balbo.

Från Wikipedia:

Citat:
Italo Balbo (Ferrara, 6 June 1896 – Tobruk, 28 June 1940) was an Italian Blackshirt (Camicie Nere, or CCNN) leader who served as Italy's Marshal of the Air Force (Maresciallo dell'Aria), Governor-General of Libya, Commander-in-Chief of Italian North Africa (Africa Settentrionale Italiana, or ASI), and the "heir apparent" to Italian dictator Benito Mussolini.

After serving in World War I, Balbo became the leading Fascist organizer in his home region of Ferrara. He was one of the four principal architects of the March on Rome that brought Mussolini and the Fascists to power in 1922. In 1926, he began the task of building the Italian Royal Air Force and took a leading role in popularizing aviation in Italy, and promoting Italian aviation to the world. In 1933, perhaps to relieve tensions surrounding him in Italy, he was given the government of Italian Libya, where he resided for the remainder of his life. Balbo was the only leading Fascist to oppose both anti-Jewish racial laws and Mussolini's alliance with Nazi Germany. Early in World War II, he was killed by friendly fire when his plane was shot down over Tobruk by Italian anti-aircraft guns.

-

Citat:
On 6 November 1926, though he had only a little experience in aviation, Balbo was appointed Secretary of State for Air. He went through a crash course of flying instruction and set up to build the Italian Royal Air Force (Regia Aeronautica Italiana). On 19 August 1928, he became General of the Air Force and on 12 September 1929 Minister of the Air Force.

In Italy, this was a time of great interest in aviation. In 1925, Francesco de Pinedo flew a seaplane from Italy to Australia to Japan and back again to Italy. Mario De Bernardi successfully raced seaplanes internationally. In 1928, Arctic explorer Umberto Nobile piloted the Airship Italia on a polar expedition.

Balbo himself led two transatlantic flights. The first was the 1930 flight of twelve Savoia-Marchetti S.55 flying boats from Orbetello, Italy to Rio de Janeiro, Brazil between 17 December 1930 and 15 January 1931. From 1 July – 12 August 1933, he led a flight of twenty-four flying boats on a round-trip flight from Rome to the Century of Progress in Chicago, Illinois. The flight had seven legs; Orbetello — Amsterdam — Derry — Reykjavík — Cartwright, Labrador — Shediac — Montreal ending on Lake Michigan near Burnham Park. In honor of this feat, Mussolini donated a column from Ostia to the city of Chicago; it can still be seen along the Lakefront Trail, a little south of Soldier Field. Chicago renamed Seventh Street Balbo Drive (it still bears the name) and staged a parade in his honor.


Faktum är att han skrev en bok om sin stora flygning över Atlanten, vilken redan 1933 gavs ut på svenska med titeln Med luftarmada över Atlanten.

Framförallt bör man dock beundra Balbo för två saker. Till att börja med för hans moraliska mod då han stod upp mot Mussolinis tilltagande antisemitism och värsta diktatorsfasoner (Mussolini kallade honom vid ett tillfälle för "ett demokratiskt svin"). Dessutom för den insats han gjorde vid det italienska koloniseringsprojektet i Libyen då 90 000 italienare flyttades över Medelhavet till den nya kolonin, vilket antagligen var det mest välgenomförda storskaliga koloniseringsprojektet i historien.


http://en.wikipedia.org/wiki/Italo_Balbo

http://italianmonarchist.blogspot.se...alo-balbo.html
Citera
2014-03-28, 18:17
  #20
Medlem
Orjisols avatar
Adolf Hitler. Han gjorde stora under för sitt land och folk under fredstiden. Försökte få alla nationer att avväpna som den fredsälskare han var. Men den internationella klicken utvalda satte stopp för hans planer att förinta jude-bolshevismen, vilket var en stor olycka.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback