2014-03-08, 17:34
Medlem
Liksom dom har tappat sin appeal till mig efter några års exponering till nätet. Vad tror du det beror på? Kommer då putas från toppen av hundar eller papegojor? Eller rent av domesticierade rävar?
Citera
2014-03-08, 17:40
Medlem
anartris avatar
jag tror inte att kattens tid är förbi. men den måste börja variera sig. ingen kan köra på samma rutin år ut och år in, folk ledsnar.
Citera
2014-03-08, 17:45
Medlem
Katter är fan asociala as faktiskt. Ibland brukar jag, bäng som fan promenera på natten i några skitstora "kalasbyxor" (http://static.junkyard.se/Images/Dyn...46018_01_1.jpg) med någon stor överdel, skönt som fan. Men då ibland så kan jag se en kisse sitta under en bil och muttra varpå jag stannar, glor och hukar mig ned i snön och säger "Kom då kisse, kss kss kss!" varpå den bara sitter och stirrar alternativt kutar för glatta livet när jag rör mig det minsta lilla trots att jag är kanske 10 meter ifrån.

När jag tänker efter så hade nog jag också kutat iväg om jag såg mig själv sitta i snön och säga: "Ja kom da! O_O. Kss. Kss. Kss."
Citera
2014-03-08, 18:35
Medlem
theodor.busses avatar
OK.. Katt vs hund -en "never-ending discussion".

Jag är djurvän, och vill inte säga något ont om katter. Men jag har en del åsikter om KATTÄGARE! De säger (om katter)
Citat:
"De är så oberoende" - ja, de skiter totalt i vad du gör eller vill.
"De har sin egen vilja" - ja det har hundar också, men hundar kan lära sig saker.
"De är charmiga, för de går sin egen väg" - dvs helt opålitliga. Får de mer mat på ett annat ställe så flyttar de.

Katter är bara nyttodjur ur en enda aspekt - de kan fånga gnagare (möss/råttor). That's it.

Hundar kan hjälpa blinda, vara sällskap för gamla, leta efter knark/lik/sprängämnen/whatever, apportera, valla boskap, driva vilt, skydda, varna, dra slädar och mycket mycket mer.

Vad kan katter, förutom att ligga och se "söta ut" på fåniga fejsbook-foton/filmer??????
Senast redigerad av theodor.busse 2014-03-08 kl. 18:40.
Citera
2014-03-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
OK.. Katt vs hund -en "never-ending discussion".

Jag är djurvän, och vill inte säga något ont om katter. Men jag har en del åsikter om KATTÄGARE! De säger (om katter)

Katter är bara nyttodjur ur en enda aspekt - de kan fånga gnagare (möss/råttor). That's it.

Hundar kan hjälpa blinda, vara sällskap för gamla, leta efter knark/lik/sprängämnen/whatever, apportera, valla boskap, driva vilt, skydda, varna, dra slädar och mycket mycket mer.

Vad kan katter, förutom att ligga och se "söta ut" på fåniga fejsbook-foton/filmer??????
Katter kan hosta hårbollar och leka världens konung
Citera
2014-03-08, 18:47
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Katter kan hosta hårbollar och leka världens konung

OK, glömde det. De kan också totalt demolera allting gjort av textil i en bostad. "De vill ju bara vässa klorna". En hundvalp kissar/bajsar lite här och var i början, och kanske äter upp skor/brev m.m. Men det kan man lära den att sluta med. Det går att få katter rumsrena, men inte särskilt mycket mer..

Jag valde bort en tidig "ungdomskärlek" för att hon vägrade göra sig av med sin elaka katt.
Citera
2014-03-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
OK, glömde det. De kan också totalt demolera allting gjort av textil i en bostad. "De vill ju bara vässa klorna". En hundvalp kissar/bajsar lite här och var i början, och kanske äter upp skor/brev m.m. Men det kan man lära den att sluta med. Det går att få katter rumsrena, men inte särskilt mycket mer..

Jag valde bort en tidig "ungdomskärlek" för att hon vägrade göra sig av med sin elaka katt.
Hahahah garv!! Det var ett bra val att göra slut på grund av katten!

Nej, men katter är fan rena as. Ska man pilla lite på deras mage så sliter dom fanimej av handen! Dom vill bara smeka sin förbannade kind mot ens hand när dem själv behagar samt att hata allt och alla!

// Arg kille som inte ens äger en katt
Citera
2014-03-08, 19:26
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Hahahah garv!! Det var ett bra val att göra slut på grund av katten!

Nej, men katter är fan rena as. Ska man pilla lite på deras mage så sliter dom fanimej av handen! Dom vill bara smeka sin förbannade kind mot ens hand när dem själv behagar samt att hata allt och alla!

// Arg kille som inte ens äger en katt

Katter är helt opålitliga, och jag undrar om de inte är lite dumma i huvet också?

Jag är (som jag sa) djurvän, och väldigt snäll och omtänksam mot alla djur. Därför har jag fått agera katt-vakt ibland. Några gånger har jag haft katt-f-n hos mig, andra gånger har jag gjort "hembesök" några gånger per dag - fyllt på mat- & vattenskålen och städat i "kattlådan".

Vad gör ett normalt djur (eller ett barn) när någon kommer in i deras habitat/revir? Jo, de tittar på "nykomlingen", avvaktar, och kanske sedan söker kontakt om det känns tryggt.

Katter? De struntar fullständigt ifall någon anländer.. En hund möter en direkt i dörren - ibland vaksamt, men oftast med viftande svans (Oboy, va kul!). En katt sitter på fönsterbrädet och tittar slött ut över bakgården. De reagerar inte ens om man knäpper med fingrarna eller ropar högt.

Det gäller inte bara mig, utan även katt-ägarna. Blir de (katterna) glada när husse/matte kommer hem? Nej. De ligger någonstans och skiter fullständigt i VEM som kommer in i bostaden.

T.o.m undulater & möss (har haft båda) är mer responsiva. De visar tecken på att de märker när man är i närheten, och följer en i varje fall med blicken.

Det räcker kanske där.. Jag har haft hundar, och ska skaffa en när jag går i pension och har tid att ta hand om den. Katter lämnar jag till kärringar som tror på "astral-strålning", "curry-linjer" och annan skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in