Citat:
Ursprungligen postat av
MicrosoftSam
Hahahah garv!! Det var ett bra val att göra slut på grund av katten!
Nej, men katter är fan rena as. Ska man pilla lite på deras mage så sliter dom fanimej av handen! Dom vill bara smeka sin förbannade kind mot ens hand när dem själv behagar samt att hata allt och alla!
// Arg kille som inte ens äger en katt
Katter är helt opålitliga, och jag undrar om de inte är lite dumma i huvet också?
Jag är (som jag sa) djurvän, och väldigt snäll och omtänksam mot alla djur. Därför har jag fått agera katt-vakt ibland. Några gånger har jag haft katt-f-n hos mig, andra gånger har jag gjort "hembesök" några gånger per dag - fyllt på mat- & vattenskålen och städat i "kattlådan".
Vad gör ett normalt djur (eller ett barn) när någon kommer in i deras habitat/revir? Jo, de tittar på "nykomlingen", avvaktar, och kanske sedan söker kontakt om det känns tryggt.
Katter? De struntar fullständigt ifall någon anländer.. En hund möter en direkt i dörren - ibland vaksamt, men oftast med viftande svans (Oboy, va kul!). En katt sitter på fönsterbrädet och tittar slött ut över bakgården. De reagerar inte ens om man knäpper med fingrarna eller ropar
högt.
Det gäller inte bara mig, utan även katt-ägarna. Blir de (katterna) glada när husse/matte kommer hem? Nej. De ligger någonstans och skiter fullständigt i VEM som kommer in i bostaden.
T.o.m undulater & möss (har haft båda) är mer responsiva. De visar tecken på att de märker när man är i närheten, och följer en i varje fall med blicken.
Det räcker kanske där.. Jag har haft hundar, och ska skaffa en när jag går i pension och har tid att ta hand om den. Katter lämnar jag till kärringar som tror på "astral-strålning", "curry-linjer" och annan skit.