Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-29, 22:04
  #13
Medlem
Asylbaronens avatar
Att skithögen avgått var för väl. KD är nog bättre utan honom. Jag tror det är personliga orsaker till avhoppet, kanske något avslöjande om umgänge med unga pojkar eller festandet i Pattayas ökända sexkvarter...
Citera
2015-01-29, 22:53
  #14
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Göran Hägglund lär ha gjort sig känd som "Sveriges roligaste politiker" men det är nog bara bland de egna anhängarna i Bibelbältet. (Bibelbältet i Sverige är en inofficiell sociogeografisk term som avser områden präglad av mycket hög frikyrklig aktivitet.)

Jag får halsbränna bara jag ser karln, så rolig skulle jag knappast hålla med om..
Citera
2015-01-30, 14:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa

Jag undrar hur lång Göran Hägglund är? Han såg rätt kort ut där han satt i terapifotöljen i SVT.


Tja, har du sett några bilder av nuvarande alliansledarna på rad så kan du bl a notera
att Kinberg Batra (klackar) och Annie Lööf (klackar) båda är längre än herrarna Hägg-
och Björklund. Kan ha något att göra med respektive partiers storlek i riksdagen.

F ö är hans musiksmak märkligt bra. "You oughta know" med Alanis Morrissette i
sommarprogrammet. Texten !
Citera
2015-01-30, 15:05
  #16
Medlem
fredrikdenstores avatar
Göran Hägglund lämnar politiken som nybliven 56-åring. Nu behöver han inte jobba en enda dag till i livet.
”Jag vill läsa böcker, motionera och lyssna på musik”, sa Göran Hägglund om sin framtid när han meddelade sin avgång.

Hans pensionsvillkor gör att han har råd att köpa böcker. Göran Hägglund är en veteran som klev in i riksdagen redan 1991 och är riksdagens ålderspresident, den ledamot som suttit längst.

Eftersom den avgående KD-ledaren suttit så länge har han också rätt till full riksdagspension. Det innebär att han till sin 65-årsdag kan få omkring 40.000 kronor i månaden.

Men Göran Hägglund har också varit socialminister i två mandatperioder och omfattas därför av ett annat pensionssystem. Efter valförlusten i höstas begärde Göran Hägglund, som alla andra i Reinfeldts regering, full avgångsersättning.

Han har rätt till 124.000 kronor i månaden fram till hösten 2015, men ersättningen minskar med arvoden han får som riksdagsledamot och partiledare.

Därefter kan Göran Hägglund, som nyligen fyllde 56 år, få ut full statsrådspension, 58.675 kronor i månaden, till den dag han fyller 65 år.

På torsdagens presskonferens sa dock KD-ledaren att han ska skaffa sig en ny försörjning, oklart vad.

Hoppas att det här duger.
__________________
Senast redigerad av fredrikdenstore 2015-01-30 kl. 15:07.
Citera
2015-01-30, 15:14
  #17
Medlem
Varför är han en skithög??!
Citera
2015-01-30, 15:16
  #18
Medlem
I något av nyhetsprogrammen igår talades om hans "gråa hår" som alltså skulle
ha tillkommit under regeringsperioden. Vet inte om jag tycker det var så mycket
med den saken. Däremot har den kala fläcken på huvudet börjat utvecklas men
det ser man ju oftast bara bakifrån/uppifrån.

Och kroppslängden, som efterfrågades från början, är alltså offentlig uppgift om
man anstränger sig en smula.
Citera
2015-01-30, 18:31
  #19
Medlem
Tycker att Hägglund är en utomordentlig politiker.
En av få med humor och värme. Det politiska klimatet blir tråkigare utan honom.
Citera
2015-02-02, 12:04
  #20
Avstängd
MySpaces avatar
På viket sätt är han en "skithög"???
I mina ögon är han en trevlig och rolig jävel trots att jag inte röstar på KD.
Även alla inblandade från övriga partier tycker om honom också.
Citera
2015-10-26, 17:05
  #21
Medlem
emma80s avatar
Hägglund ska visst bli styrelseledamot i klubb i fotbollsallsvenskan.

http://www.jp.se/article/tv-hagglund-bekanner-farg/

Från politikens värld till sportens värld. Förre KD-ledaren Göran Hägglund föreslås som ny styrelseledamot i J-Södra.

- Detta är något jag verkligen ser fram emot.
__________________
Senast redigerad av emma80 2015-10-26 kl. 17:08.
Citera
2015-10-26, 21:01
  #22
Medlem
Oakenshields avatar
Saknar Hägglund i debatten. Trevlig att lyssna på och rapp i käften med mycket humor.

Gillar dessutom hans stora musikintresse. Många bra låtar i hans sommarprogram från 08. Costello, Stones, Floyd, Springsteen, Miles, Bowie...

"Alltför många svenska hushåll saknar fortfarande ett ex av Dark Side Of The Moon."
Citera
2015-10-26, 22:43
  #23
Medlem
Rosa-Panterns avatar
Vilka fler uppdrag väntar den här girige skithögen?

Brukar inte sådana här goddagspiltar få landshövdingsposter eller är han för girig för detta och siktat på att samla på sig olika lönsamma styrelseuppdrag?
Citera
2015-10-27, 09:25
  #24
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa-Pantern
Vilka fler uppdrag väntar den här girige skithögen?

Brukar inte sådana här goddagspiltar få landshövdingsposter eller är han för girig för detta och siktat på att samla på sig olika lönsamma styrelseuppdrag?
Vad grundar du det med att han skulle vara en skithög? Är du bara av anna politisk åsikt och tycker att borgerliga politiker är skithögar eller vet du något om att han är det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback