Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-03, 02:40
  #925
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Fred Leuchter anses som den mest kunnige i USA i ämnet.
[...]
Vilket ämne då, om jag får fråga??

Du kanske känner till David Irving och om du kan läsa engelska så ser du säkert vad Irving själv hade för synpunkter om Leuchters smekmånadsresa (forskningsresa?) till Auschwitz Birkenau.
Citat:
the Defendants dismissed the Leuchter report as flawed and unreliable. Those reasons were put to Irving in cross-examination. It is a fair summary of his evidence to say that he [Irving] accepted the validity of most of them. He agreed that the Leuchter report was fundamentally flawed.
Och därefter listas de huvudsakliga anledningarna till varför Leuchter är en klåpare!

Källa: https://hdot.org/judge/#judge_13-4-6
Citera
2018-11-03, 02:52
  #926
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Efter 6 timmar är det risk för en människas liv att vistas i ett rum där Zyklon B kanister har öppnats som har en temperatur i rummet på 26 grader, enligt tysk Desinfektor med lång erfarenhet av ohyra bekämpning [...]
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
[...]
I en intervju från 2001[72] säger Leuchter följande:
[...]
Gällande anläggningarna var ingen av dem enligt min åsikt kapabla till att tillgodose gasavrättningar. Situationen skulle varit som om någon använt sitt vardagsrum för att avrätta någon… det skulle slutat med att personen råkat döda sig själv, sin familj och halva gatan utanför.
Hur farligt är nu Zyklon B? Vem ska vi lita mest på? Tysk Desinfektor eller Fred Leuchter??
Citera
2018-11-03, 03:14
  #927
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Du tjatar om 6 timmar och 26 grader (celsius får man väl anta) som ett mantra och refererar ideligen till denne "tysk Desinfektor"? Vem är det egentligen?
En anonym snubbe som har lagt upp en film på YouTube, vad jag kan förstå av tidigare konversation i tråden. Eller? Själv har jag inte kunnat se filmen eftersom den inte är tillgänglig där jag för tillfället befinner mig. Så förklara gärna: Vem är det? Och hur vet du att denna "Desinfektor" har en "lång erfarenhet av ohyra bekämpning". [sic!]
Edit:
Hmm... Hur ska du ha det nu egentligen?
Är Zyklon B att betraktas som ofarligt under 26 grader? Eller är det så pass vådligt att man bör skydda sig med gasmask direkt när man öppnar en burk?

Desinfektorn är anonym i Berlin när han uttalar om tiderna när Zyklon B är farlig för människan vid olika temperaturer, det är den som gör intervjun som påstår att han har lång erfarenhet av ohyrabekämpning även med Zyklon B.
Enligt Desinfektorn är inte Zyklon B farlig för människan innan ca 6 timmar vid en temperatur av 26 grader.

Det finns många lögnare som dykt upp under de 70 år som den här soppan pågått, om han är en av dem, vet jag inte.
Den här förintelsen började med att 9 miljoner judar blev gasade och kremerade enligt franska uppgifter som gjorde en film om Auschwitz.
Sedan föll antalet gasade judar kontinuerligt till 4 miljoner som var den siffran som Sovjet med Stalin kom med.
Sedan har gasade judar i Auschwitz fallit kontinuerligt och nu påstås det vara drygt miljonen som blev gasade och kremerade i Auschwitz.
Det har skrivits otaliga böcker och producerats enormt med filmer om förintelsen i Auschwitz, några samstämmiga uppgifter finns inte utan är varierande.

I den här tråden har jag ställt frågan hur den här gasningen gick till i Auschwitz steg för steg, men det är tyvärr ingen som kommer med den informationen.

Jag har läst många böcker om Konzentrations lägret i Auschwitz som skrevs strax efter kriget, men det är inga samstämmiga uppgifter, utan många har nog sett en möjlighet att tjäna pengar genom händelsen där och aldrig befunnit sig på stället, under den tiden som lägret var verksamt.
Intervjuer med de som var fångar i Auschwitz varierar också om händelsen där.
__________________
Senast redigerad av Fagro 2018-11-03 kl. 03:20.
Citera
2018-11-03, 03:31
  #928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Hur farligt är nu Zyklon B? Vem ska vi lita mest på? Tysk Desinfektor eller Fred Leuchter??
Ett känt fall är mannen som skulle mörda sin fru med Zyklon B med att plantera ämnet under sätet i hennes bil.
Hon var ute och körde med bilen och när hon skulle återvända hem kände hon en frän lukt i bilen som gjorde att hon vädrade den och körde hem med öppet fönster.
Polisen undersökte bilen och hittade ett ämne under sätet som visade sig vara Zyklon B vid analys.
Nu vet man inte hur länge ZyklonB fanns under sätet och inte heller vilken temperatur det var inne i bilen.
Någon ögonblicklig död var det inte med Zyklon B i bilen, och tjejen använde ingen gasmask heller.
Citera
2018-11-03, 03:36
  #929
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Vilket ämne då, om jag får fråga??
]

Avrättningsteknologi.
Citera
2018-11-03, 06:18
  #930
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Desinfektorn är anonym i Berlin när han uttalar om tiderna när Zyklon B är farlig för människan vid olika temperaturer, det är den som gör intervjun som påstår att han har lång erfarenhet av ohyrabekämpning även med Zyklon B.
Enligt Desinfektorn är inte Zyklon B farlig för människan innan ca 6 timmar vid en temperatur av 26 grader. [...]
Tja. Vad ska jag svara på det här, mer än att det så klart finns andra och betyyyydligt trovärdigare källor som behandlar Zyklon B i synnerhet och vätecyanid mera i allmänhet, och hur pass farligt för människor dessa produkter är... Slår vad om att även den som gör själva intervjun (som jag alltså inte har sett.. ännu) också är helt anonym!

Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns många lögnare som dykt upp under de 70 år som den här soppan pågått, om han är en av dem, vet jag inte. [...]
Du slår verkligen huvudet på spiken här. Sen om han (tysk Desinfektor) är en av dem är svårt även för mig att säga. Men antingen blåljuger han eller så saknar han helt kompetens på området, oavsett vad någon "intervjuare" påstår.



Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Ett känt fall är mannen som skulle mörda sin fru med Zyklon B med att plantera ämnet under sätet i hennes bil.
Hon var ute och körde med bilen och när hon skulle återvända hem kände hon en frän lukt i bilen som gjorde att hon vädrade den och körde hem med öppet fönster.
Polisen undersökte bilen och hittade ett ämne under sätet som visade sig vara Zyklon B vid analys.
Nu vet man inte hur länge ZyklonB fanns under sätet och inte heller vilken temperatur det var inne i bilen.
Någon ögonblicklig död var det inte med Zyklon B i bilen, och tjejen använde ingen gasmask heller.
Så, med detta förstår jag att du hellre förlitar dig på den anonyma Desinfektorn än till och med självaste Fred Leuchter??

Och med andra ord så tolkar jag dig även så att du i princip anser att Fred Leuchter inte vet vad han snackar om, åtminstone när det gäller Zyklon B.. om jag tolkar dig rätt alltså.

Även jag känner till fallet med den mordbenägne mannen som ville mörda sin fru med importerad "Zyklon B". Vad jag däremot inte känner till är medlets beskaffenhet när han placerade det i bilen. Vad jag däremot misstänker är att han placerade det där en rätt bra stund innan kvinnan satte sig där. (För inte satt han väl bakom henne i bilen, höll andan, hällde ut giftet och snabbt som sjutton hoppade ut?) Detta innebär (i så fall) att all giftgas som fanns i medlet i princip redan hade förångats när hon skulle sätta sig i bilen. Och vad händer då när hon öppnar dörren för att kliva in?

Om man känner till något om gasens flyktighet så kan man ganska lätt förstå att den omedelbart drev ut och inne i bilen späddes ut med så pass mycket frisk luft att den blev i princip ofarlig. I slutna utrymmen blir det en helt annan koncentration.


Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Avrättningsteknologi.
Ja, det stämmer såvitt jag vet. Självlärd ska man dock kanske också tillägga. Men han är knappast någon expert på vare sig forensiska undersökningar (polis eller kriminaltekniker) eller Zyklon B (kemist).

Edit:
Av allt att döma är dock Fred Leuchter något bättre på att begripa att Zyklon B och vätecyanid inte är några grejor man leker med precis.
__________________
Senast redigerad av d00rkey 2018-11-03 kl. 06:38. Anledning: Grammatisk korrigering.
Citera
2018-11-03, 06:30
  #931
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Efter 6 timmar är det risk för en människas liv att vistas i ett rum där Zyklon B kanister har öppnats som har en temperatur i rummet på 26 grader, enligt tysk Desinfektor med lång erfarenhet av ohyra bekämpning, med bland annat Zyklon B. Men det rekommenderas att sätta på sig gasmask när burken med Zyklon B öppnas.

Men människa! Du är mig en envis rackare. Du har fortfarande inte talat vem denna person är!
Hade du källcheckat denna YT film, så hade du sett själv det inte stämmer mer än i din värld.

Du har själv sagt det tog 2 minuter dö i gaskammaren i USA av samma ämne, blir det inte väl motstridigt? Du har fått ett par länkar, en från Degresh (tillverkaren) och SS egna instruktions bok. Tillverkare o användare borde väl veta, eller hur?

Vi har gett dig information från 3:e part experter! FOI (försvarets forskning institution) , den amerikanska myndigheterna, Germar Rudolf( han kallas sig för kemist) m.fl. Att det du säger stämmer inte alls....

Jag gav dig en länk, som beskriver exakt hur Zyklon B funkar. Där du kunde se till och med hur Zyklon B ser ut under förstoring. Det ger dig också nyttig information..


Men inga av ovanstående visar eller säger det du nämner. Är det inte konstigt? de är ändå expeter!

Men du litar på en okänd tysk person, som påstår saker i en YT film. Men du vet inte vem det är, du vet inte om det stämmer det han säger, du vet ingenting alls om denna YT film..

Hur tro du folk ska tycka om detta? De som läser vad du skriver, men du kan inte belägga det.

Men jag anar vem det kan vara! Men den person är varken Desinfektor eller Dr. Der är en person som heter Frederick Toben: https://en.wikipedia.org/wiki/Gerald...ick_T%C3%B6ben

Han är ingen tysk i och för sig, men han säger samma sak som du.
Jag tipsade en tråd tidigare innan, du har nog läst den tråden: (FB) En gasning med Zyklon-B, filmad och dokumenterad.

Det blide många goa skratt, den videofilmen visade sig vara fabricerad, duktigt mycket också. Läs tråden och begrunda hur mycket TS gjorde bort sig. .
VV skrev i ett inlägg följande: Läs tråden sten.b!!!
Är det för mycket begärt???
Videon är ett rent skämt!!! Grabbarna går in och sedan ut ngn minut senare vilket tydligt syns på skuggorna på bunkern.
Ja, det är möjligt att jordrotationen stannade i en timma i Tyskland just då experimentet genomfördes. Det klarar jag inte av att bevisa.

/VV

(FB) En gasning med Zyklon-B, filmad och dokumenterad.

Du har blivit grundlurad! Är detta denna person du tänker på?
Citera
2018-11-03, 06:59
  #932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Efter 6 timmar är det risk för en människas liv att vistas i ett rum där Zyklon B kanister har öppnats som har en temperatur i rummet på 26 grader, enligt tysk Desinfektor med lång erfarenhet av ohyra bekämpning, med bland annat Zyklon B. Men det rekommenderas att sätta på sig gasmask när burken med Zyklon B öppnas.

Du sväljer alltså vad en helt anonym snubbe på YT påstår, fast du på inga vis kan eller har kontrollerat om det som påstås stämmer? Har du hittat något i seriösa uppgifter om ämnet Zyklon B/HCN som på minsta vis styrker det denne anonyme snubbe säger om 6 timmar i 26 graders värme innan HCN är farligt för människor?

Det han påstår finns det inte minsta spår av i de seriösa fakta om HCN som jag länkat till i tråden.

Tillverkarna av Zyklon b säger inte någonstans ett enda ord om att det skulle behövas 6 timmar i 26 grader innan det är farligt för människor att gå in i rummet. Inga vetenskapliga fakta om HCN säger det.

Alltså kan vi konstatera att du helt enkelt sitter och sprider lögner, och fortsätter att ljuga fast vi flera gånger bevisat att det du påstår är totalt fel.
Citera
2018-11-03, 07:17
  #933
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Tja. Vad ska jag svara på det här, mer än att det så klart finns andra och betyyyydligt trovärdigare källor som behandlar Zyklon B i synnerhet och vätecyanid mera i allmänhet, och hur pass farligt för människor dessa produkter är... Slår vad om att även den som gör själva intervjun (som jag alltså inte har sett.. ännu) också är helt anonym!


Du slår verkligen huvudet på spiken här. Sen om han (tysk Desinfektor) är en av dem är svårt även för mig att säga. Men antingen blåljuger han eller så saknar han helt kompetens på området, oavsett vad någon "intervjuare" påstår.




Så, med detta förstår jag att du hellre förlitar dig på den anonyma Desinfektorn än till och med självaste Fred Leuchter??

Och med andra ord så tolkar jag dig även så att du i princip anser att Fred Leuchter inte vet vad han snackar om, åtminstone när det gäller Zyklon B.. om jag tolkar dig rätt alltså.

Även jag känner till fallet med den mordbenägne mannen som ville mörda sin fru med importerad "Zyklon B". Vad jag däremot inte känner till är medlets beskaffenhet när han placerade det i bilen. Vad jag däremot misstänker är att han placerade det där en rätt bra stund innan kvinnan satte sig där. (För inte satt han väl bakom henne i bilen, höll andan, hällde ut giftet och snabbt som sjutton hoppade ut?) Detta innebär (i så fall) att all giftgas som fanns i medlet i princip redan hade förångats när hon skulle sätta sig i bilen. Och vad händer då när hon öppnar dörren för att kliva in?

Om man känner till något om gasens flyktighet så kan man ganska lätt förstå att den omedelbart drev ut och inne i bilen späddes ut med så pass mycket frisk luft att den blev i princip ofarlig. I slutna utrymmen blir det en helt annan koncentration.



Ja, det stämmer såvitt jag vet. Självlärd ska man dock kanske också tillägga. Men han är knappast någon expert på vare sig forensiska undersökningar (polis eller kriminaltekniker) eller Zyklon B (kemist).

Edit:
Av allt att döma är dock Fred Leuchter något bättre på att begripa att Zyklon B och vätecyanid inte är några grejor man leker med precis.

Kan vara så, men jag tro i och med det var kallt ute den dagen. Så blir avdunstningen av HCN väldig slö, men varningslukten blide aktiv, hon stiger in i bilen känner av varningslukten och därför öppnar fönstret vädra ut den illaluktande lukten. Eftersom då HCN vädras ut så överlever hon, tack vara varningslukten förvarnade henne. Så den funkade som den skulle.

Hans plan var nog placera Zyklon B tidigt, det är kallt ute. Så ingen snabb utveckling av gasen! När kvinnan sätter sig i bilen sätter igång värmen, så blir det en snabbare utveckling av HCN och hon dör snabbt, kör av vägen PANG. Han glömde nog varningslukten...

och HCN utvecklar lukt av bittermandel, men visa säger det är en skröna.
Citera
2018-11-03, 09:05
  #934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Kan vara så, men jag tro i och med det var kallt ute den dagen. Så blir avdunstningen av HCN väldig slö, men varningslukten blide aktiv, hon stiger in i bilen känner av varningslukten och därför öppnar fönstret vädra ut den illaluktande lukten. Eftersom då HCN vädras ut så överlever hon, tack vara varningslukten förvarnade henne. Så den funkade som den skulle.

Hans plan var nog placera Zyklon B tidigt, det är kallt ute. Så ingen snabb utveckling av gasen! När kvinnan sätter sig i bilen sätter igång värmen, så blir det en snabbare utveckling av HCN och hon dör snabbt, kör av vägen PANG. Han glömde nog varningslukten...
och HCN utvecklar lukt av bittermandel, men visa säger det är en skröna.

Hon satte sig i bilen och åkte i väg en gissning är att temperaturen inne i bilen var 16-18 grader,hur lång tid hon var borta innan hon återvänder hem finns inga uppgifter om.
Men när hon sätter sig i bilen och skall åka hem känner hon en frän lukt i bilen,,som sannolikt var varningslukten av mandel.
Hon vädrar bilen och sedan åker hon hem med öppnat fönster och anmäler till polisen det som inträffat och de kommer till hennes hem och undersöker bilen och hittar något material under bilsätet som vid analys visar sig vara Zyklon B.
l
Citera
2018-11-03, 09:23
  #935
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Hon satte sig i bilen och åkte i väg en gissning är att temperaturen inne i bilen var 16-18 grader,hur lång tid hon var borta innan hon återvänder hem finns inga uppgifter om.
Men när hon sätter sig i bilen och skall åka hem känner hon en frän lukt i bilen,,som sannolikt var varningslukten av mandel.
Hon vädrar bilen och sedan åker hon hem med öppnat fönster och anmäler till polisen det som inträffat och de kommer till hennes hem och undersöker bilen och hittar något material under bilsätet som vid analys visar sig vara Zyklon B.
l
Är det så varmt på vintern i norra Sverige? Enligt info så var det vintertid han försökte hitta på sina påhitt bland annat med gröten. Att det var så varmt inne i bilen, tro jag inte. Om den inte stod i ett garage förstås. Men då hade hon dött, för det hade varit varmt nog för utveckla HCN tillräckligt för vara dödlig dos. Det eftersom bilen var stängd, HCN är mest farligt i stängd lokal.
Citera
2018-11-03, 09:26
  #936
Medlem
Om Zyklon B utvecklar omedelbart en dödlig cyanid gas skulle inte kvinnan i bilen ha överlevt, utan avlidit av gasförgiftning.
Förutsättningen att kunna bedriva sanering av ohyra som löss är förutsättningen att någon dödlig gas inte utvecklas omedelbart när burkarna öppnas med Zyklon B.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback