Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 02:32
  #625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Enligt World Almanac år 1933 var fanns det 15,315,000 Judar i världen och år 1948 (efter WW2) i samma tidning redovisades det att det fanns 15,753,000 judar i världen. Om nu Adolf skulle ha gasat 6 Miljoner skulle den Judiska populationen minskat drastiskt efter WW2 inte ökat.

Om du fäster stor vikt vid World Almanacs befolkningsräkning som ett bevis för folkmordets vara eller inte vara så har jag en obehaglig nyhet för dig.


De nya beräkningarna som gjordes efter krigets skede visade på en drastisk minskning av den judiska befolkningen.
Citera
2017-03-19, 02:54
  #626
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Om du fäster stor vikt vid World Almanacs befolkningsräkning som ett bevis för folkmordets vara eller inte vara så har jag en obehaglig nyhet för dig.


De nya beräkningarna som gjordes efter krigets skede visade på en drastisk minskning av den judiska befolkningen.
Det är just det World Almanacs gjorde och bevisade att befolkningen hade ökat. Sedan nej det är inte mitt enda kort för att Förintel$en är en bluff det är ett av hundratals faktiskt.
__________________
Senast redigerad av Antagonist88 2017-03-19 kl. 02:58.
Citera
2017-03-19, 09:09
  #627
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
det är ett av hundratals faktiskt.

Men LOL!!!
Om du hade 100-tals bevis (kort) för att Förintelsen aldrig inträffat hade du kunnat ändra historien i efterhand.
Du kom just med att av de mest dramatiska (och lögnaktiga) uttalanden jag sett i hela mitt liv.

/VV
Citera
2017-03-19, 15:08
  #628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Det är just det World Almanacs gjorde och bevisade att befolkningen hade ökat. Sedan nej det är inte mitt enda kort för att Förintel$en är en bluff det är ett av hundratals faktiskt.

Nej din källa har undanhållit informationen om att inga nya beräkningar gjordes mellan 1938 och 1947. I 1949 års upplaga gjordes den första beräkningen med siffror från 1947 och den visar på en minskning med 4,5 miljoner.
Citera
2017-03-19, 21:27
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
I denna filmen räknar pastor Steven Anderson också ut att eldandet i Auschwitz måste varit omöjligt att utföra: https://youtu.be/QlBA2zp992c?t=7m (börjar efter 7 minuter).

Enligt honom säger den officiella versionen att Auschwitz hade som mest 52 kremeringsugnar och en hann med att kremera 4756 personer om dagen. De var tvungna att kremera så många om dagen för att kunna hinna upp i 1 miljon människor, som sägs ha dödats i Auschwitz mellan 1940 och 1945. Detta skulle innebära att man kremerade 90 personer per ugn och dag, eller 4 personer per timma och ugn. Alltså hade nazisterna, på 1940-talet, teknik för att kremera en person på endast en kvart; oavbrutet och dygnet runt, utan pauser för underhåll.

Läser man dock på t.ex. https://sv.wikipedia.org/wiki/Kremering sägs det att det tar 70-90 minuter med moderna varmstartugnar och längre med kallstartugnar för att kremera en kropp. Som Paul Wittenberger förklarar beror tiden också på människans kroppsvikt, vilket innebär att det inte går att bortförklara detta med att nazisterna skulle ha eldat flera personer samtidigt i samma ugn för att spara tid.

Hur förklarar förintelse-troende denna matematiken? Jag antar att någon av siffrorna måste vara fel? Antingen kan inte 1 miljon ha förintats, eller annars hade de fler än 52 ugnar. Finns det byggnadskartor bevarade över Auschwitz där man kan se kremeringsugnarna och dess antal?

Har du inte räknat lite märkligt?
4756 om dagen var kapaciteten som företaget som byggde ugnarna angav. Det skulle innebära att man skulle hinna med med att kremera 1,7 miljoner människor under ett år.

Det är inte så troligt att man kontinuerligt nådde upp i de siffrorna, det brändes ju även lik utomhus när ugnarnas kapacitet inte räckte till för att förbränna alla som dog i Auschwitz.

De ökade hastigheten genom att skrapa bort den sista svårnedbrytbara delen.
Citera
2017-03-19, 22:22
  #630
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Har du inte räknat lite märkligt?
4756 om dagen var kapaciteten som företaget som byggde ugnarna angav. Det skulle innebära att man skulle hinna med med att kremera 1,7 miljoner människor under ett år.

Det är inte så troligt att man kontinuerligt nådde upp i de siffrorna, det brändes ju även lik utomhus när ugnarnas kapacitet inte räckte till för att förbränna alla som dog i Auschwitz.

De ökade hastigheten genom att skrapa bort den sista svårnedbrytbara delen.
Jag återgav bara vad Steven Anderson sa i filmen, vid 7:40 in i klippet. Men slår man det på miniräknaren så blir det 1,7 miljoner på ett år ja. Så det känns väl inte helt orimligt att hinna med 1 miljon på 5 år, även om man justerar för att man inte hinner kremera en kropp på en kvart.

Det Anderson måste ha motsatt sig var väl att man skulle kunna ha en kapacitet om 4756 på en dag. Men om det är som du säger, att ugnstillverkaren ligger bakom siffran, är det kanske inte så konstigt om det är lite av en glädjesiffra. Dock insinuerar Anderson att man skulle behöva ha kremerat så många per dag för att ens hinna till 1 miljon, så jag känner mig lite smålurad, och dum som inte slog det på räknaren.
Citera
2017-03-19, 22:57
  #631
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Men LOL!!!
Om du hade 100-tals bevis (kort) för att Förintelsen aldrig inträffat hade du kunnat ändra historien i efterhand.
Du kom just med att av de mest dramatiska (och lögnaktiga) uttalanden jag sett i hela mitt liv.

/VV
De forskare som just har gjort det har belönats med långa fängelsestraff och fått sina verk förstörda i vissa fall eller fått fly i exil för att undvika ZOG. Så länge Judarna äger bankerna och median skulle inte tiotusentals bevis räckt nog för att avslöja denna bluff. Lev du kvar i en illusion Viktor att judarna offrade säg för mänskligheten och att alla som ifrågasätter det är onda nazister som en duktig goy. Framtiden kommer utvisa vem som hade rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Nej din källa har undanhållit informationen om att inga nya beräkningar gjordes mellan 1938 och 1947. I 1949 års upplaga gjordes den första beräkningen med siffror från 1947 och den visar på en minskning med 4,5 miljoner.
Denna Stormfront tråd reder ut detta väldigt bra.
Citera
2017-03-19, 23:16
  #632
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Denna Stormfront tråd reder ut detta väldigt bra.
Väldigt intressant tråd! Bra klargjort hur AJC och World Almanac sätter ett tak på 4,4 dödade judar. Minst sagt så finns det många detaljer som man lätt fastnar i. Uppskattade också numerologin i trådens tredje inlägg, vilket bidrar till mystiken kring siffran 6 miljoner.
Citera
2017-03-20, 10:37
  #633
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
så jag känner mig lite smålurad, och dum

En ärlig bekännelse som man bara kan sympatisera med.
Tänk om alla svartsjälade revisionister kunde agera lika ärligt.

/VV
Citera
2017-03-20, 10:54
  #634
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Lev du kvar i en illusion Viktor att judarna offrade säg för mänskligheten

Vad får dig att tro detta?
Jag har ingen illusion om att de judar som mördades i WW2 skulle ha offrat sig.
De var offer, det är sant, men de offrade sig inte.
Så illusionen är din. Tror inte det finns många här som tror att några offrade sig frivilligt i nazisternas dödsläger.

/VV
Citera
2017-03-20, 23:21
  #635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Denna Stormfront tråd reder ut detta väldigt bra.

På vilket sätt tyckte du att det var en bra utredning? Att populationen sjönk med drygt 4 miljoner förklarade skribenten med att de tog andra namn eller "spred ut sig".

En dålig bortförklaring är det, sanningen finns i tyska dokument som Höffle-telegrammet och Korherr-rapporten.
Citera
2017-03-21, 01:17
  #636
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vad får dig att tro detta?
Jag har ingen illusion om att de judar som mördades i WW2 skulle ha offrat sig.
De var offer, det är sant, men de offrade sig inte.
Så illusionen är din. Tror inte det finns många här som tror att några offrade sig frivilligt i nazisternas dödsläger.

/VV
Dessa ”dödsläger” eller arbetsläger rättare sagt låter rätt bekväma enligt Judarna själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
På vilket sätt tyckte du att det var en bra utredning? Att populationen sjönk med drygt 4 miljoner förklarade skribenten med att de tog andra namn eller "spred ut sig".

En dålig bortförklaring är det, sanningen finns i tyska dokument som Höffle-telegrammet och Korherr-rapporten.
Ganska rimlig förklaring faktiskt men jag antar att du är alldeles för förintelsetroende eller jude (?) för att ens försöka ta till dig informationen. Sedan är det inte så klokt att redovisa efterhands konstruerade dokument som lika gärna kunde vara förfalskade som sanningen. Denna nyttiga dokumentär tycker jag du ska titta på som blev förbjuden i Europa (Oy vey) för att kanske inse ett och annat eller i alla fall förstå varför så många väljer att betvivla den officiella berättelsen kallad Förintel$en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback