Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-03-18, 21:07
  #25
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast alla har inte bråttom att bygga muskler. Ser man på exempelvis King Grub så bygger han sedan en tid tillbaka på energibalans. Att man inte kan bygga muskler utan att bulka är inget annat än en seglivad myt.
Det är ingen myt. Att man ska bygga och slimma samtidigt är TV-shops hokus-pokus som människor med bar överkropp kör med för att de vet att det är precis detta folk vill höra. King Grub vet mycket väl hur saker ligger till. Han kommer inte göra nämnvärda gainz på balans och det vet han om. Du har med all sannolikhet tolkat hans upplägg fel, hur det än ser ut. Jag tänker inte fortsätta driva detta, jag har knappast något att vinna på det, men fundera ett par varv över varför bästa källan på den info du sitter på kommer från folk utan tröja på youtube.
Citera
2014-03-18, 21:10
  #26
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
King Grub vet mycket väl hur saker ligger till. Han kommer inte göra nämnvärda gainz på balans och det vet han om. Du har med all sannolikhet tolkat hans upplägg fel, hur det än ser ut.
Inte alls. Kolla kolozzeum-länken jag tog med i mitt förra inlägg för lite mer information kring att bygga på underskott/energibalans. Med tanke på hur snabbt du svarade tvivlar jag på att du ens öppnade den.
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Jag tänker inte fortsätta driva detta, jag har knappast något att vinna på det, men fundera ett par varv över varför bästa källan på den info du sitter på kommer från folk utan tröja på youtube.
Blanda inte in mig i vad andra länkar.
Citera
2014-03-18, 21:39
  #27
Avstängd
Alltidxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Inte alls. Kolla kolozzeum-länken jag tog med i mitt förra inlägg för lite mer information kring att bygga på underskott/energibalans. Med tanke på hur snabbt du svarade tvivlar jag på att du ens öppnade den.
Nej det gjorde jag inte. Jag anser mig redan veta hur det ligger till efter man passerat uppstartsträckan där man kan få resultat på balans och t o m minus beroende på hur tjock och otränad man var från början o s v. Det är inte svartvitt heller. Man kan få vissa resultat men inte alls lika goda som en ordentlig bulkperiod följd av en deffperiod kommer ge i längden. Om man säger att det inte är "bråttom" att bygga så undrar jag vad man menar med det? Betyder det att man nöjer sig med suboptimala metoder? Det ringer väldigt illa med hur alla tenderar resonera i övrigt. Genrellt intresserar sig människor för mer effektiva och snabbare sätt. De tänker dock 4 månader framåt. Inte 1-2 år framåt. Quickfixes kommer inte ge lika bra resultat i längden.

Citat:
Blanda inte in mig i vad andra länkar.
Nej det har du rätt i. Ber om ursäkt för detta.
Citera
2014-03-18, 21:58
  #28
Medlem
Sköter man sin deff vill jag nog påstå att man inte behöver tappa någonting nämnvärt. -500kcal/dag, >2g protein/kg, skippa konditionsträning och träna tung styrketräning och du lär nå dit mål till juni/juli.

Du kommer dock märka att dina muskler krymper initialt, detta är inte en förlust av muskelprotein utan att de cirka 500-1000g glykogen du haft lagrat i dina muskler förbränns till viss grad. Detta sker när tillförseln av energi till musklerna minskar. Glykogenet är polärt och binder således 1-3g vatten per gram glykogen. När glykogenet förbänns försvinner även vattnet och detta gör att dina muskler ser mindre ut. Detta är också anledningen till den stora viktminskning man ser de första veckorna.
Citera
2014-03-19, 15:07
  #29
Medlem
Du kan lyckas med jättebra resultat men det gäller att du ger din kropp precis vad den behöver, och rätt mat vid rätt tillfälle. Optimal möjlighet till muskeltillväxt, vila och återhämtning.

Här tycker jag det finns ganska bra läsning http://www.styrkelabbet.se/deffa/
Citera
2014-03-19, 16:06
  #30
Medlem
qdqdqs avatar
Vad spelar det för roll om man förlorar lite, det går snabbt att få tillbaka allt när man är klar pga muskelminnet.
Citera
2014-04-24, 09:56
  #31
Medlem
breeze420s avatar
Jag har nu deffat i ungefär en månad. Fungerar väl bra, även om jag fortfarande jämrar mig över faktumet att jag inte bygger några muskler just nu. Detta är en månads resultat, och jag hade tänkt slänga upp några bilder för flashbacks expert-squad för att se till så jag inte förlorar muskel.

Ja, jag vet att jag är liten, men frågan är ifall det ser ut som jag tappar muskelmassa. Blir lite nojjig. Bilderna är inte tagna på samma plats så ljuset kan vara lite annorlunda. Spänner mig inte heller någonting på någon av bilderna, kanske är svårare att se då, jag vet inte.

Före:
http://imgur.com/CmI1gH8

Efter:
http://imgur.com/RlnjcgQ


Tack på förhand!

EDIT: Har för övrigt gått ner ca. 2-3kg sist jag kollade.
__________________
Senast redigerad av breeze420 2014-04-24 kl. 10:00.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback