Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-07, 03:01
Medlem
grabbenHaschmannens avatar
Gjorde en gigantisk sats portionssnus här hemma. Helt otroligt stor.

Luktar gammal svettig skosula, är fuktiga och bara allmänt jävla hemska

Vafan har hänt, är allt förstört? Kan jag lufttorka? Finns det snussmaker att köpa nånstans?

Alltså det här är verkligen illa
Citera
2014-03-07, 03:03
Bannlyst
bjud polarna , du vet gratis snus är gott
Citera
2014-03-07, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
bjud polarna , du vet gratis snus är gott

Lyckades sälja en dosa för 10kr. En annan smakade och spottade ut efter 3min.

Har själv pressat i mig en halv dosa nu men det här är inte hållbart nånstans. Tänk er Kaliber, dubbla fukten, försämra smaken ungefär 3 gånger och en kraftig doft av svettig skosula. Där har ni snus ala grabbenHaschmannen
Citera
2014-03-07, 03:15
Bannlyst
bara paketera och döpa burkarna till BIG FOOT eller BIG SHIT
Citera
2014-03-07, 03:22
Medlem
Blaze.s avatar
Tobak som tobak? .. Ne fyfan det finns snus-smaksatser att köpa men då ska väll det gräddas i samband med att man gör det? Testa lägga lite tillsammans med apelsin eller klementin skal så torkar det in sig och kanske ger en go smak också. Folk gör det med rulltobak men själva torkningsprocessen är nog den samma.
Citera
2014-03-07, 03:53
Medlem
Hade en bekant som gjorde eget snus och påstod att gick fint att snusa när man visste hur billigt det var per dosa. Smakade ungefär som fimp och aska. Jovisst är det billigt men skiten i toan är gratis!
Citera
2014-03-07, 04:30
Medlem
Du lägger för mycket vatten och har en dålig krydda eller utan, jag är känd i min trakt som "Killen som inte tackar nej till prilla" och jag kränger Ettan Special Place,Som har sina rötter i Småland.
Citera
2014-03-07, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Tobak som tobak? .. Ne fyfan det finns snus-smaksatser att köpa men då ska väll det gräddas i samband med att man gör det? Testa lägga lite tillsammans med apelsin eller klementin skal så torkar det in sig och kanske ger en go smak också. Folk gör det med rulltobak men själva torkningsprocessen är nog den samma.

Blir att testa detta.
Citera
2014-03-07, 13:17
Medlem
Freshstarts avatar
Vad är det för sats du satt? Om det är prillans så rekommenderar jag bergamott kryddan.. en flaska 25ml på 1.8dl vatten plus påsen som följer med.. blanda i en skål och tillsätt i påsen.. låt stå i rumstemperatur i 3dagar. . Vänd påsen 1gång om dagen. Receptet gäller för 500 prillor.
Citera
2014-03-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshstart
Vad är det för sats du satt? Om det är prillans så rekommenderar jag bergamott kryddan.. en flaska 25ml på 1.8dl vatten plus påsen som följer med.. blanda i en skål och tillsätt i påsen.. låt stå i rumstemperatur i 3dagar. . Vänd påsen 1gång om dagen. Receptet gäller för 500 prillor.

Är det något man kan lägga till i efterhand?
Citera
2014-03-07, 22:28
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbenHaschmannen
Blir att testa detta.

Återkom om det funkar av ren nyfikenhet Har själv aldrig testat men så hade jag testat om jag var i samma situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in