Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-12, 13:52
  #349
Medlem
Känner igen mig själv i din beskrivning!
Jag tycker absolut att cannabis är ett verktyg till att komma i kontakt med ett högre medvetande. Man kan ju använda cannabis precis hur man vill. Allt handlar om intentionen. Vill man öka sitt medvetande, tänka utanför boxen, söka mening och komma i kontakt med "Gud" osv så gör man det. Vill man däremot fly från sina mentala/sociala/ekonomisk m.m. problem så funkar cannabis till det också!!
Precis likadant som allt annat. Alla dessa människor som menar att cannabis är farligt osv har tydligen inte tänkt längre än sin egen näsa räcker. Cannabis är inte farligt, vapen är inte farliga, alkohol är inte farligt.. I sig!! Det krävs en person som brukar dessa ting FELAKTIGT för att det skall bli farligt. En kniv är inte farlig i sig, det krävs en våldsbenägen person med intentionen att skada för att kniven skall bli farlig. Men stora delar av mänskligheten orkar inte tänka så man skyller på droger, vapen och andra ting, istället för att inse att människans intention är det man behöver "ändra"..
Citera
2015-11-12, 14:40
  #350
Medlem
Cannabis brukar öppna min ändtarm, ljuvliga skitar man tatt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback