• 1
  • 2
2014-03-07, 00:21
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Jobbigt läge...

Är du duktig inom IT kan du starta en hemsida om något, och få pengar pga annonserna, men det är ju aldrig lätt. Varför får du inte hjälp från soc? Dem brukar ju hjälpa.

Jag vill inte gå på soc, jag är emot alla slags bidrag. Jag vill bara komma ut i arbete så jag klarar mig på egen hand.
Citera
2014-03-07, 07:52
Medlem
Regina.Spektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Tanken har slagit mig. Men vet inte till vad. Börjar ändå komma upp i en ålder där det snart är försent att ångra och vela vad man vill hålla på med utan att det ser konstigt ut, med tanke på att jag knappt har jobberfarenhet. Problemet är att jag ska klara mig fram till nästa starttermin också vilket gör att jag går utan pengar i flera månader.

Jag vet att det kan kännas så när man är i din ålder, men det är långt ifrån för sent att börja plugga!

Sök in dig på några sommarkurser så har du csn-pengar till sommaren redan.
http://www.csn.se/hogskola/krav/sommarstudier-1.2591

För att gå tillbaka till trådens huvudämne; det bästa du kan göra av situationen är att dra in på exakt alla kostnader så mycket du kan, söka så många jobb du kan och försöka sälja saker du inte behöver längre. (Ledtråd: tänk på innebörden av orden "behöver" och "vill ha", det är mycket prylar man har för att man vill ha dem, men det är få saker man egentligen behöver för att överleva.)

Jag vet att det är föga tröst, men många människor som nått absoluta botten har använt det som startgrop till alldeles fantastiska saker. Kämpa på!
Citera
2014-03-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Kan du ge förslag på utbildningar som ger jobb direkt efter? Exempelvis med lång prakrik. Har kunskaper inom windows server, tcp/ip (självlärd) och funderar på något inom det, men vet inte. Att ta CSN är inget problem...

Låter som att du ska plugga systemvetenskap/dataingenjör. Du har antagligen företag som söker upp dig innan du gått färdigt utbildningen. Du kan söka någon kurs i någotprogrammeringsspråk redan i sommar och börja plugga redan då. Jag rekommenderar C#.

Eloge till dig att su inte vill gå på bidrag. Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in