Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-06, 11:16
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Hej. Har bott utomlands i ett par år och ska flytta hem för att studera. Jag blev i början av min utlandsflytt av med med kort kopplat till mitt svenska konto och har inte brytt mig om att skaffa ett nytt då jag varit i sverige 1 ggr per år ca. Sen har jag inte heller haft någon fast inkomst och det måste man ha för att kunna ha en bankkort enligt min bank som är Handelsbanken.

Men nu kommer jag att få studielån/bidrag varje månad och behöver alltså ett kort. Sökte om ett nytt vanligt bankkort till mitt konto men fick avslag då jag hade en betalningsanmärkan för ett par år sedan. Väldigt kontstgt tycker jag då det är ett vanligt kort till mitt konto och inget kreditkort. Så jag ska väl ta o byta bank då. Men har alla banker den här regeln? Finns det någon bank jag kan öppna och skaffa ett konto hos som kan bevilja mig ett vanligt kontokort trots en betalningsanmärkan? Och vilken bank rekommenderar ni?
Citera
2014-03-06, 11:27
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Du ska ha ett betalkort inte kontokort, Swedbank har ett kort som heter Maestro som är helt utan koppling till Visa och Mastercard. Du får gå in på deras sida och kolla villkoren.
Citera
2014-03-06, 11:32
Bannlyst
Jag fick ett betalkort (VISA) hos Nordea för många år sedan, även ett Mastercard hos Swedbank, trots att jag hade en betalningsanmärkning. Jag sa att jag behövde använda kortet för att betala räkningar på internet bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in