Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-05, 20:34
  #1
Avstängd
Hej, köpte idag en ny dator med win8. Fick monterat ihop fanskapet och allt började bra, testade några grejer och allt såg bra ut.
Sen börjar Windows Update sin tvåtimmars jätteuppdatering, McAfee där emellan uppdaterar (ingick i köpet en 30-dagars testversion) + plus Java-uppdatering…kanske mer. Lämnar datorn ifred i ett par timmar, sen när jag kommer tbx det sedvanliga ”starta om” meddelandet. Gör så, sen är det tvärstopp. Datorn kommer inte ens till BIOS-rutiner, tvärtstopp vid porten s a s. Får endast möjligheten ”press DEL to start upstart” , eller nåt liknande, trycker jag på DEL kommer ”starting BIOS” (kanske inte ordagrant men dock), och datorn tuggar eller möjligen inte ens det utan händer inget.
Vad göra?
Försökte ”lura” datorn igång med gamla w7-skivor, utan resultat.
Förresten, min gamla skitdator var minst lika snabb, ångrar nästan köpet, men fin 24’’ ASUS skärm, haha.
Någon vänlig själ som har nåt råd?
Citera
2014-03-05, 20:37
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du skulle direkt avinstallerar bort McAfee så detta är ett satans program.

Kommer du åt felsäkert läge?
Citera
2014-03-05, 20:43
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du skulle direkt avinstallerar bort McAfee så detta är ett satans program.

Kommer du åt felsäkert läge?
Tyvärr kommer jag inte åt något utan stampar vid dörren.
Citera
2014-03-05, 20:47
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
"Kommer inte åt något" Kommer inte ens in under felsäkert läge så bör du lämna tillbaka datorn till återförsäljaren.

Om du nu kommer åt detta med hjälp av datorn manual eller sökningar på nätet så provar där en systemåterställning.
Citera
2014-03-05, 21:15
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
"Kommer inte åt något" Kommer inte ens in under felsäkert läge så bör du lämna tillbaka datorn till återförsäljaren.

Om du nu kommer åt detta med hjälp av datorn manual eller sökningar på nätet så provar där en systemåterställning.
Är väl kanske rätt som du säger att bara byta ut varan. Jag är dock lite envisa idioten som alltid försöker rädda situationen med ”tuggummitätning” när avgasröret på bilen läcker.
Datorn funkade dock i början utan strul, omstarten, vad hade jag för alternativ?
Kanske även ett gyllene tillfälle att byta datorn till en kraftfullare, är inte riktigt nöjd med den här (det lilla jag hann se)
Fan, hatar sånt här då jag är lat av naturen, ser redan i mitt inre sura miner, hoppas det finns ett systembolag i närheten.
NetOnNet har 14-dagars fri returrätt, utan strul om jag har fattat rätt.
Citera
2014-03-05, 21:58
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
"Kommer inte åt något" Kommer inte ens in under felsäkert läge så bör du lämna tillbaka datorn till återförsäljaren.

Om du nu kommer åt detta med hjälp av datorn manual eller sökningar på nätet så provar där en systemåterställning.
Ska göra detta imorron, räddningen kan finnas bortom hörnet där man minst anar det.
Fick dock inga manualer! Konstigt nog, de kunde varit till hjälp. Dator kom i en kartong med frigolit och ett ansvarsfråntagande (?) ”garantin gäller inte om…” på flera språk, blev själv lite förvånad då jag fick leta en halvtimme (!) på startknappen som inte ser ut som en startknapp (eller så är jag pantad).
Återkommer om tio år som gråhårig, ”Acern funkar bra, enda felet var att den kostade 15000 i dagens penning, gläds fortfarande åt skärmen med knivskarpa fittbilder”
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback