Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-12, 21:26
  #361
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Bästa karaktären är Genny. Min hjälte! Påminner mycket om någon av Beebop eller Rocksteady.

Annars älskade jag mannen med pantern, Conte, Malamo samt Patrizia.

Prima!

Hur fan kan man älska Malamore? Avskum. Hade hoppats på en torteringsscen i sista avsnittet.
Citera
2016-10-19, 13:57
  #362
Avstängd
onaturligstyrkas avatar
Hej

Någon som vet om fler tjänster än HBO har denna serien? Jag förmodar att den finns på HBO nordic? Men finns den på netflix, viaplay, eller cmore också?

Tack
Citera
2016-10-19, 15:19
  #363
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Hej

Någon som vet om fler tjänster än HBO har denna serien? Jag förmodar att den finns på HBO nordic? Men finns den på netflix, viaplay, eller cmore också?

Tack


HBO Nordic och SVT sända serien. Längtar till säsong 3.
Citera
2016-10-19, 15:51
  #364
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Hej

Någon som vet om fler tjänster än HBO har denna serien? Jag förmodar att den finns på HBO nordic? Men finns den på netflix, viaplay, eller cmore också?

Tack

Jag såg första säsongen på viaplay.
Citera
2016-10-24, 13:21
  #365
Medlem
elbels avatar
Kan inte låta bli att tänka på gennaro när jag ser tony i sopranos
Har ni några fler liknelser?
Citera
2016-10-24, 13:23
  #366
Avstängd
MrProsits avatar
Tyvärr men denna serien var ingen höjdare.
Citera
2016-10-24, 16:17
  #367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Kan inte låta bli att tänka på gennaro när jag ser tony i sopranos
Har ni några fler liknelser?

Jag gillar både Gomorra och Sopranos skarpt. Men gag tycker inte att det finns några likheter mellan serierna över huvud taget. Maffiabiten är ju egentligen bara ett sidospår i Sopranos, som ju snarare är någon form bitterljuvt USA-epos med bitvis rätt skruvade karaktärer.
Gomorra är ju bara (tyvärr realistiskt) mörker rakt igenom.
Citera
2016-10-25, 12:35
  #368
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrProsit
Tyvärr men denna serien var ingen höjdare.

Har du sett: http://www.imdb.com/title/tt1242773/ (Romanzo criminale - La serie) ? Den är bättre men tycker båda är bra.
Citera
2016-10-27, 23:16
  #369
Avstängd
MrProsits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrProsit
Tyvärr men denna serien var ingen höjdare.

Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Har du sett: http://www.imdb.com/title/tt1242773/ (Romanzo criminale - La serie) ? Den är bättre men tycker båda är bra.

Nej det har jag inte sen får jag dra tillbaka mitt betyg angående Gommorah haha. Så bra serie jag vet inte ens varför jag uttalade mig efter 1 del. Nu kan jag inte slita mig snart sett klar säsong 1.
Citera
2016-10-27, 23:29
  #370
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Hur stor är skillnaden mellan italienska dialekter? Jag tänker på Napolitanska som vi hör i Gomorrah. har folk i övriga Italien svårt att förstå var de säger?
Citera
2016-10-28, 00:22
  #371
Medlem
Jag har läst runt lite och det verkar som Napoli dialekten är någorlunda svår att förstå trots allt, kanske som vi och danska/skånska?

Jäkligt taggad inför ny säsong nu iaf, kanske borde man se om från början lagom till premiären!!!
Citera
2016-10-28, 03:16
  #372
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Jag har läst runt lite och det verkar som Napoli dialekten är någorlunda svår att förstå trots allt, kanske som vi och danska/skånska?

Jäkligt taggad inför ny säsong nu iaf, kanske borde man se om från början lagom till premiären!!!
Ny säsong? Slutade inte 2an för inte så längesen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback