Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 10:26
  #169
Avstängd
demans avatar
Jäklar vad bra och spännande det var i sista avsnittet. Lite förutsägbart dock med fällan. Men det borde ju verkligen komma en säsong 2 nu.
__________________
Senast redigerad av deman 2015-11-29 kl. 10:29.
Citera
2015-11-29, 10:49
  #170
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Jäklar vad bra och spännande det var i sista avsnittet. Lite förutsägbart dock med fällan. Men det borde ju verkligen komma en säsong 2 nu.
Jag följer serien via SVT, blev besviken att det inte var någon avsnitt igår pga alpint.
Kommande avsnitt på SVT verkade riktigt bra med fullt krig mellan yngre och äldre klanerna.
Citera
2015-11-29, 12:45
  #171
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Jag följer serien via SVT, blev besviken att det inte var någon avsnitt igår pga alpint.
Kommande avsnitt på SVT verkade riktigt bra med fullt krig mellan yngre och äldre klanerna.

Avsnittet finns på svtplay om du vill se den. Kollade den där idag då dom inte visade avsnittet igår.
Citera
2015-11-29, 13:55
  #172
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Avsnittet finns på svtplay om du vill se den. Kollade den där idag då dom inte visade avsnittet igår.
Tack får slänga ett öga där.
Citera
2015-11-29, 17:00
  #173
Medlem
skuggplutonens avatar
Det uppskjutna avsnittet var ju det sista, missat det helt. Blev att kolla SVT Play riktigt bra avsnitt, hoppas SVT köper in nästa säsong också.
Citera
2015-11-29, 17:57
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Avsnittet finns på svtplay om du vill se den. Kollade den där idag då dom inte visade avsnittet igår.

Tack för tipset. Det ska spelas in en ny omgång också.Många trådar att ta upp från sista avsnittet av första omgången.
Citera
2015-11-30, 01:16
  #175
Moderator
Oddballs avatar
Tyckte boken var kass, tyckte filmen var genuint dålig men jag tycker den här tv-serien är fantastiskt bra!
Citera
2015-11-30, 18:34
  #176
Medlem
Man undrar om det är en ny trend att lägga över program till SVT Play ? Förra lördagen var det likadant. Då var det dansprogram hela kvällen och Gomorrah utgick från sändning. Trodde avsnittet skulle gå
nästkommande vecka. Så råkade jag se att avsnittet låg på Play i förrgår. Dålig att inte informera om saken.

Hursom så tycker jag att Gomarrah är bättre än Boardwalk. Ser fram mot säsong två. Italienska och Tyska serier tycker jag oftast är bättre än Amerikanska.

Men Fargo säsong två slår allt annat.
Citera
2015-11-30, 20:19
  #177
Avstängd
demans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyvall
Man undrar om det är en ny trend att lägga över program till SVT Play ? Förra lördagen var det likadant. Då var det dansprogram hela kvällen och Gomorrah utgick från sändning. Trodde avsnittet skulle gå
nästkommande vecka. Så råkade jag se att avsnittet låg på Play i förrgår. Dålig att inte informera om saken.

Hursom så tycker jag att Gomarrah är bättre än Boardwalk. Ser fram mot säsong två. Italienska och Tyska serier tycker jag oftast är bättre än Amerikanska.

Men Fargo säsong två slår allt annat.
Men vad menar du? Allt från TV-tablån ligger väl på Svt Play?

Gomorra-avsnitten har alltid släppts på lördagkvällarna på Svt Play efter att det har visats. Bron släpps strax efter att det sänts på söndagar och Homeland släpps ikväll, men visas på TV först på söndag.
__________________
Senast redigerad av deman 2015-11-30 kl. 20:22.
Citera
2015-11-30, 21:50
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Men vad menar du? Allt från TV-tablån ligger väl på Svt Play?

Gomorra-avsnitten har alltid släppts på lördagkvällarna på Svt Play efter att det har visats. Bron släpps strax efter att det sänts på söndagar och Homeland släpps ikväll, men visas på TV först på söndag.

Jag menar att de tio första avsnitten kunde man se direkt i TV. De brukade sändas vid cirka 22.00 på Lördagseftermiddagen. Förra Lördagen läste jag tv-tablån i tidningen och såg att det var dansprogram hela kvällen på TV 2. Nu i Lördags var det sportsändning i tvåan. Då kan man tro att programmet utgått och sänds veckan efter.

Men jag har inget emot SVT Play, det är ju bra att kunna se när man vill, men det hade kunnat annonserats att så var fallet. För mig kan dom gärna lägga ner tv-tablån och bara ha Play. Det vore mer praktiskt.
__________________
Senast redigerad av Tyvall 2015-11-30 kl. 21:58.
Citera
2015-12-02, 17:42
  #179
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Förutom att det skjuts väldigt mycke, så skulle detta lätt kunnat vara en svensk förort i någon av våra tre största städer, något mindre nedgånget men vänta 10 år så.
Visst är det mycke skjutningar och mord även här, men är nog en bit kvar till seriens statistik.

Vi i Sverige är nog ganska långt borta från det de upplever och framförallt har upplevt med de här maffiaklanerna.
__________________
Senast redigerad av panther1 2015-12-02 kl. 17:46.
Citera
2015-12-03, 20:07
  #180
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Vi i Sverige är nog ganska långt borta från det de upplever och framförallt har upplevt med de här maffiaklanerna.

I svenska förorter vill man vara mafia, i italien är man mafia =) Det är skillnad på att vilja vara och att vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback