• 1
  • 2
2014-03-05, 13:16
Medlem
Ska iväg till Grekland och är borta från fredag till torsdag med min klass. Lärarna sa att vi kommer inte bli bjudna på mat utan att vi själva är ansvariga vad vi ska äta till frukost, lunch och middag under en vecka. Jag har ingen aning vad jag ska ta med mig, samt jag kan inte laga mat. Det ända jag kan är makaroner med köttbullar. Men det kan jag inte äta en hel vecka. Samt så är det inte så bra att ta med sig fuktig mat.

Min fråga är vad ska jag ta med mig? Eller ska jag strunta att ta med mat och lägga 2000 kr på lunch och middag för en vecka och äta knäckebröd med ost till frukost?
Citera
2014-03-05, 13:20
Medlem
Danro80s avatar
TA MED MAT??? Det finns affärer i Grekland också..
Citera
2014-03-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80

Vi ska till en by som ligger i Halvön som är ganska avlägset
Citera
2014-03-05, 13:24
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80

Nu är ju problemet att TS säger sig inte kunna laga någon mat ö.h.t förrutom att steka färdiga köttbullar...

Se det här som ett bra tillfälle att öva på egen matlagning då. Du ska inte ta med dig en veckas mat hemifrån.
Citera
2014-03-05, 13:25
Medlem
Ta med sig mat låter fruktansvärt onödigt! Hur ska ni bo? Finns det ens kök så att du kan laga mat? Isf tycker jag du ska köpa mat där och laga hemma, grekisk mat är supergod! Sedan finns det säkert halvfabrikat i nån liten supermarket som du kan värma, är ju inte afrikas öken du ska till
Citera
2014-03-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonystarkfinns
Vi ska till en by som ligger i Halvön som är ganska avlägset
Hur får de mat?

har du varit i Grekland förut? Det finns ta mig fan getter överallt och då bör det finnas en gubbe eller gumma som säljer getmjölk, ost och en massa smått och gott. Jag tror inte din by är ett undantag.
Citera
2014-03-05, 13:39
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Hur ska ni bo? De flesta hotell har val frukost. Om ni inte ska bo pa hotell kan det ju vara vart att fraga om det finns kyl tillgangligt. Sen ska du saklart inte ta med mat , kop dar.
Citera
2014-03-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomsmaerta
Hur ska ni bo? De flesta hotell har val frukost. Om ni inte ska bo pa hotell kan det ju vara vart att fraga om det finns kyl tillgangligt. Sen ska du saklart inte ta med mat , kop dar.

De har restauranger 1 km från där vi ska vara. Läraren nämnde inget om mataffärer
Citera
2014-03-05, 15:05
Medlem
Cornholio.s avatar
Helt jävla öde lär det inte vara. Någonstans kommer du kunna handla mat. Mat lär vara bra mycket billigare i Grekland än i Sverige. Fy fan vad tattigt att ta med sig mat hemifrån inför en utlandsresa.
Citera
2014-03-05, 18:51
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonystarkfinns
De har restauranger 1 km från där vi ska vara. Läraren nämnde inget om mataffärer

Tycker att du ska fraga om det ar tankt att ni ater ute jamt, dels for att gruppresor ofta har gemensamma aktiviteter som kanske inkluderar maltider eller gor att man inte har mojlighet att laga mat och dels for att det ar lattare att planera hur mkt det kommer kosta.
Citera
2014-03-07, 02:52
Bannlyst
Grekisk Sallad lär du ju helt klart äta
Citera
2014-03-07, 03:03
Medlem
TerminatorGundes avatar
Ta med pengar och ät ute,det är ju det som är det bästa med att vara utomlands.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in