32 810 besökare online
856 265 medlemmar • 45 789 195 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Musik - Allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
GayMan
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Han gjorde en skiva (där fyra kvinnor sjunger allt) under namnet Pandoras Box. Skivan heter Original Sin och är någon sorts konceptalbum. Ganska bra och oändligt svulstigt.
Stämmer bra det. Och vilka röster dessa brudar hade!

TinyTim
Banned
TinyTims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Jag vet inte vad det är, men något med tjockisens röst äcklar mig. Själv föredrar jag Steinmans röst framför meatloaf. Men hur som helst, gött att det finns lite Steinman fans här!

Och ja! Jag har hört alla Steinmans låtar, av honom själv och andra artister. Tycker att Meat Loaf är det sämsta han skapade. Plus att Meat's versioner av låtarna var totalt underlägsna.
Där håller jag såklart inte med. Svulstigt och bombastiskt är bra, och Meat Loafs versioner är så mycket svulstigare.

Costanza
Medlem
Costanzas avatar
Bad for good är inte fel

http://www.cdon.com/search_result_na...e=Steinman+Jim

GayMan
Avstängd
Vilken är eran favorit steinmanlåt? Min är Total Eclipse of the Heart.

Bosse Bus
Medlem
Bosse Buss avatar
Celine Dion

Han skrev även en låt till Celine Dion´s album Falling in to you.

It´s all coming back to me now, där man redan direkt på pianointrot hörde vem som gjort låten. Påminner en del om i would do anything for you/Meatloaf.

Gjorde han även filmmusiken till Streets of fire? T ex Nowhere fast låter ju som en klassisk Steinmanproduktion.

Du skulle inte kunna slänga upp en lista med lite schyssta alster som Steinman gjort? Utifall man missat något.

GayMan
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse Bus
Han skrev även en låt till Celine Dion´s album Falling in to you.

It´s all coming back to me now, där man redan direkt på pianointrot hörde vem som gjort låten. Påminner en del om i would do anything for you/Meatloaf.
Nä, det där var en cover från Pandora's Box albumet. originalet är mycket bättre; elgitarr och ingen fransk brytning från sångerskan. For Love btw

Citat:
Gjorde han även filmmusiken till Streets of fire? T ex Nowhere fast låter ju som en klassisk Steinmanproduktion.
Japp, Nowhere Fast och Tonight Is What It Means To Be Young. Två kungliga låtar, varav den sistnämnda är Holly Sherwood som sjunger, hennes röst är helt otrolig! Hon har en operatisk röst som inte går av för hackor.

Citat:
Du skulle inte kunna slänga upp en lista med lite schyssta alster som Steinman gjort? Utifall man missat något.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Steinman

www.jimsteinman.com

www.neverlandhotel.dk Mycket informativ fansida. Finns en top 25 lista också, som hans fans har röstat fram de bästa låtarna. Alla låtarna på den listan är skitbra.

GayMan
Avstängd
Citat:
Fan glömde detta Här har du i alla fall: http://www.neverlandhotel.dk/toplist.php

Parker
Medlem
Parkers avatar
Jafan, diggar mycket av Steinman. Man hör rätt snart om det är ett Steinman-alster man lyssnar på, pampigt och svulstigt. Litegrann som Phil Spector som också har en väldigt speciell stil, om än inte riktigt lika mäktig.

"Holding Out For A Hero" är en av mina Steinman-favoriter. Den har ett jävla driv!

[Straight Edge]
Ja, avataren är jag.

Pellenez
Moderator
Pellenezs avatar
Citat:
Vilken är eran favorit steinmanlåt? Min är Total Eclipse of the Heart.

Den bästa låten han producerat är 1959 med Sisters från Floodland-plattan. Fast den är å andra sidan inte speciellt Steinman-karaktäristisk.

GayMan
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Den bästa låten han producerat är 1959 med Sisters från Floodland-plattan. Fast den är å andra sidan inte speciellt Steinman-karaktäristisk.
Om jag inte missminner, så komponerade han aldrig något åt dem, inte heller skrev han texterna till deras låtar. Han producerade bara åt dem, vilket enligt min uppfattning inte gör låten till någon direkt typisk Steinman-karaktäreristisk låt.

GayMan
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Jafan, diggar mycket av Steinman. Man hör rätt snart om det är ett Steinman-alster man lyssnar på, pampigt och svulstigt. Litegrann som Phil Spector som också har en väldigt speciell stil, om än inte riktigt lika mäktig.
Du har bra musiköra du; Steinman har själv sagt att hans Rock opera musik är en blandning av Phil Spector och Richard Wagner
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
"Holding Out For A Hero" är en av mina Steinman-favoriter. Den har ett jävla driv!
Ja det är fart i den!

Pellenez
Moderator
Pellenezs avatar
Citat:
Om jag inte missminner, så komponerade han aldrig något åt dem, inte heller skrev han texterna till deras låtar. Han producerade bara åt dem, vilket enligt min uppfattning inte gör låten till någon direkt typisk Steinman-karaktäreristisk låt.

Du minns korrekt. Dock finns det andra låtar på Floodland, tänker särskilt på This Corrosion, som låter väldigt mycket Steinman.

Svara på ämne
Topp Dela »