Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-08-05, 11:53
  #1
Avstängd
Är det bara jag som diggar detta musikaliska geni? Fan vad synd att han inte är kändare än vad han är. Hans låtar är väldigt kända, men han skriver ju i princip endast åt andra artister, vilket leder till att nästan ingen känner till honom. Jävligt synd. Hans musik är utan tvekan det bästa jag har hört. Anyone with me?
Citera
2005-08-05, 15:08
  #2
Medlem
tossefars avatar
Okänd är han ju knappast. "Bat out of hell" är ju bland de allra bäst säljande skivorna någonsin.
Skivomslag
Citera
2005-08-05, 16:33
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Okänd är han ju knappast. "Bat out of hell" är ju bland de allra bäst säljande skivorna någonsin.
Skivomslag
Jo jag vet. Men fråga vilket Meat Loaf fan som helst om vem som skapade Bat Out of Hell, och det är väldigt få som svarar Jim Steinman. De flesta vet inte om att Steinman nästan alltid skriver både texterna och komponerar musiken (oftast i alla fall; ibland gör han bara musik, och ibland bara text) i en del av låtarna de gillar.
Citera
2005-08-05, 17:46
  #4
Medlem
Faktum är väl att de enda gångerna som meatloaf verkligen lyckats göra en bra skiva är väl när han samarbetat med steinman.. Först bat out of hell och sen bat out of hell 2..

Han var även med och gjorde Sisters of mercys skiva Floodland. Fast väldigt få nämner honom nog i samma andetag som sisters of mercy.
Citera
2005-08-05, 18:54
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sitata
Faktum är väl att de enda gångerna som meatloaf verkligen lyckats göra en bra skiva är väl när han samarbetat med steinman.. Först bat out of hell och sen bat out of hell 2..

Han var även med och gjorde Sisters of mercys skiva Floodland. Fast väldigt få nämner honom nog i samma andetag som sisters of mercy.
Jo, men Meat Loaf suger hårt. Han har gjort några icke-steinman album, och alla floppade hårt. Det som inte floppade, var det senaste han släppte... minns inte vad det hette, men det var runt 2003. Det blev aldrig jättestort, men ingen jätteflopp heller.

Finns det några Steinman fans här?
Citera
2005-08-06, 00:46
  #6
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan

Finns det några Steinman fans här?


Näe.
Citera
2005-08-06, 00:51
  #7
Medlem
Pellenezs avatar
Steinman är väl ok, även om han gör val svulstiga produktioner.
Meatloaf är väl exemple på när det gått för långt.

Sammarbetena med t ex Sisters of mercy och Bonnie Tyler funkar bättre.
Citera
2005-08-10, 14:32
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Steinman är väl ok, även om han gör val svulstiga produktioner.
Meatloaf är väl exemple på när det gått för långt.

Sammarbetena med t ex Sisters of mercy och Bonnie Tyler funkar bättre.
Meat Loaf är tondöv
Citera
2005-08-10, 14:55
  #9
Medlem
tuborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Sammarbetena med t ex Sisters of mercy och Bonnie Tyler funkar bättre.

Mmm...Total eclipse of the heart...
Citera
2005-08-10, 16:04
  #10
Banned
TinyTims avatar
Jag är ett stort Steinman-fan, men ett ännu större fan av paret Steinman/Meat Loaf. "Bat out of Hell" och "Bat out of Hell II" är två av de bästa skivor som spelats in. Han håller visst på med "Bat out of Hell III", som skall komma nästa år, den ser jag verkligen fram emot. Ingen kan skriva bombastisk musik som Steinman. Men om man lyssnar på de låtar som han spelat in dels på egen hand och dels med Meat Loaf ("Lost Boys and Golden Girls", "Rock and Roll Dreams Come Through", "Out of the Frying Pan (And Into the Fire)" med flera) så är de mycket bättre med Meat Loaf.

Han ska visst hålla på med en Batman-musikal. Han verkar lite besatt av fladdermöss tycker jag.
Citera
2005-08-10, 16:10
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TinyTim
Men om man lyssnar på de låtar som han spelat in dels på egen hand och dels med Meat Loaf ("Lost Boys and Golden Girls", "Rock and Roll Dreams Come Through", "Out of the Frying Pan (And Into the Fire)" med flera) så är de mycket bättre med Meat Loaf.

Han ska visst hålla på med en Batman-musikal. Han verkar lite besatt av fladdermöss tycker jag.
Jag vet inte vad det är, men något med tjockisens röst äcklar mig. Själv föredrar jag Steinmans röst framför meatloaf. Men hur som helst, gött att det finns lite Steinman fans här!

Och ja! Jag har hört alla Steinmans låtar, av honom själv och andra artister. Tycker att Meat Loaf är det sämsta han skapade. Plus att Meat's versioner av låtarna var totalt underlägsna.
Citera
2005-08-10, 17:05
  #12
Medlem
Duerfians avatar
Han gjorde en skiva (där fyra kvinnor sjunger allt) under namnet Pandoras Box. Skivan heter Original Sin och är någon sorts konceptalbum. Ganska bra och oändligt svulstigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback