Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-05, 09:40
  #1
Medlem
Caspars avatar
Kändes som om tråden passade bäst in här.

Hur underligt det än låter så har jag de senaste veckorna blivit som besatt av att lära mig spela balalaika, jag grubblar på det hela tiden.

Så är det någon som vet en sida på nätet som liksom lär ut de absoluta grunderna, och vet någon hur allsidigt instrumentet egentligen är?

...Det vore coolt att spela Blues på balalaika.

Tack på föhand, som man brukar säga.
Citera
2007-08-01, 20:22
  #2
Medlem
elevators avatar
Balalaika

när jag var liten hade vi en balalaika i familjen, och jag minns att den var inhandlad i ryssland av min farmor & farfar. en välanvänd sak med sprickor överallt. häromdagen blev jag riktigt sugen på att inhandla en och lära mig spela på den, och eftersom jag bemästrar gitarr hjälpligt så är man ändå inte novis. vart hittar man en till bra pris, eller finns det någon här som sitter på en som han/hon vill bli av med? och ni som spelat, hur fort lär man sig grunderna och kan lattja lite?
tacksam för svar.
Citera
2008-12-25, 02:13
  #3
Medlem
Zwerchstands avatar
Klart balalaikan ska ha egen tråd! Sammanfogat Balalaika? & Balalaika,
raderat tombump, flyttat Musik - Allmänt —> Egen musik - teori och praktik.

/Moderator
Citera
2009-12-25, 17:21
  #4
Medlem
azAZ09s avatar
Någon som vet en bra sida där man kan hitta olika ackord och dylikt till
balalaika?
jag fick en i julklapp och är så eager(glömt det svenska ordet) att lära mig spela på den
Citera
2009-12-25, 20:43
  #5
Medlem
Erpatjoffs avatar
http://www.barynya.com/balalaika/bal..._lesson_12.stm

Balalaika + Chords på google.

Min balalaikas stämskruvar har gett upp så den är nu stämd i nån tonart bara känd för hundar.

Edit: märkte nu att det var en skitsida
__________________
Senast redigerad av Erpatjoff 2009-12-25 kl. 20:57.
Citera
2009-12-26, 04:09
  #6
Medlem
azAZ09s avatar
haha men då får du väl stämma om den då! E E A
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback