Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-03, 21:00
  #1
Medlem
weeeyyys avatar
Hallå på er!

Jag har ett litet spel problem då jag istället för att jobba eller plugga så sitter jag och spelar spel på dagarna istället.

Jobbar på ett litet företag och har möjligheten att lira dota utan att någon fattar det, och eftersom min egna disciplin är så fruktansvärt kass just nu så undrar jag om det finns något program där jag kan låsa vissa program (t.ex. Steam) från att öppnas under en viss tid t.ex 9-16, så att mitt dåliga psyke kan få arbetet gjort istället för att spela bort min framtid.

Jag har googlat runt lite utan att hitta något riktigt alternativt, så jag tänkte iaf kolla om någon vet något som skulle kunna göra susen?

Om inte annat så kanske det finns någon programmerare som ser en möjlighet i detta då jag tror att det skulle kunna vara ett bra "parental control" program om man inte vill stänga av datorn eller internet helt under vissa tidsperioder.


Så, någon som har koll på sånt här?

Väl mött!

EDIT: Vill även påpeka att jag inte vill ta bort spelen, utan bara spela lite mindre på arbets/pluggtid.
__________________
Senast redigerad av weeeyyy 2014-03-03 kl. 21:05.
Citera
2014-03-03, 21:16
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2014-03-03, 21:19
  #3
Medlem
weeeyyys avatar
Windows 7 professional 64 bit.
Citera
2014-03-03, 21:24
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Min första tanke var detta -> Kontrollpanelen\Användarkonton och barnspärr\Föräldrakontroll

Men det kanske inte har någon större påverkan. Jag ska gräva lite djupare om ämnet.
Citera
2014-03-03, 21:34
  #5
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Så länge som TS kommer att veta lösenordet till alla spärrfunktioner jag kan tänka mig så blir det totalt meningslöst. Om inte någon annan kan sätta ett lösenord i TS dator. Alternativt i router eller brandvägg vad som nu används.
Citera
2014-03-03, 21:36
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Så länge som TS kommer att veta lösenordet till alla spärrfunktioner jag kan tänka mig så blir det totalt meningslöst. Om inte någon annan kan sätta ett lösenord i TS dator. Alternativt i router eller brandvägg vad som nu används.

Jo, tanken slog mig efteråt.
Citera
2014-03-03, 21:38
  #7
Medlem
weeeyyys avatar
Njaa, jag kan nog veta lösenordet, behöver bara en daglig påminnelse om att inte spela och att det är lite klurigt att ändra på inställningarna.

Kikade runt på föräldrarkontrollen och det kan vara ett alternativ. kan dock inte sätta in en kontroll på admin kontot så måste skapa ett nytt konto vilket är lite meck när man ska logga in etc.
Citera
2014-03-03, 21:49
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Utöver dessa spel som du spelar på datorn så är det även en jobbdator? Eller har du någon annan dator som du använder dig av?
Citera
2014-03-03, 22:42
  #9
Medlem
weeeyyys avatar
Precis, jobbdatorn som jag använder när jag spelar. Som sagt, är ett litet företag=)
Citera
2014-03-04, 08:06
  #10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har dock inte hittat något som bara avser program/spelapplikationer. Har funnit diverse andra program som utesluter datorns använding, men det kan då kvitta här. Då kan du lika gärna använda mitt första tips.
Citera
2014-03-04, 08:09
  #11
Medlem
Westridges avatar
Varför inte bara avinstallera Steam från jobbdatorn?
Citera
2014-03-04, 17:59
  #12
Medlem
weeeyyys avatar
Tack för hjälpen!

Egentligen är det min dator som jag jobbar på, men efter att ha tänkt lite igår kväll angående problemet så kanske det är bäst att avinstallera spelen och börja fokusera på jobb istället och sedan skaffa en speldator som jag endast har hemma..


Ha det fint gott folk!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback