Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2014-03-08, 12:04
  #109
Medlem
finns ju endel karlskogingar som utmärkt sig genom åren bortsett Alfred Nobel då..

Agneta Andersson med 7 OS medaljer för er som gillar Hockey så finns ju laget Bofors att heja på och Bengt-Åke Gustafsson ska vi ju inte glömma heller då det gäller denna idrott.

Ulrika Knape-Lindberg har ju någrea os medaljer och nått VM har jag för mig och hennes dotter representerar ju inte direkt dubbelhake beskrivningen. Anna Lindberg har det ju inte gått så dåligt för I internationella tävlingar.
Det finns natuligtvis fler kändisar men jag inser att om jag nämner sten och Stanley så kommer nog manga att garva så jag ligger lite lågt med dessa.

ska man tala om utveckling och uppfinningar så finns ju även detta I karlskoga I överflöd främst genom Boforsverken, världens mest använda och sålda luftvärnskanon är ju ifrån karlskoga, bofors 40 mm luftvärnskanon, talar man om nutid så finns ju exempelvis AT4 eller pansarskott m 86 på listan över mest sålda

osv..osv..
Citera
2014-03-12, 14:50
  #110
Medlem
jaybones avatar
Är ej bekant med just Karlskoga men varit några gånger i värmlands små hålor. Förstå vad du menar.

Träffade en kille från Kil under min studieperiod. Han hade fest med sina homies from the block. Jävlar vad stört det var. Där snackar vi fultjack, knivar, depression och allmän ohälsa. Så jag är inte direkt förvånad över TS beskrivning.

Min värmländska erfarenhet innefattar även en hockeyturnering i Grums där vi hamnade i slagsmål med ortsbefolkningen samt att gå ut på stan i Årjäng där alla stirrade på en då man inte var därifrån. Ja Värmlands hålor har lärt mig vad det vita skräpet innebär.. egentligen.
Citera
2014-03-12, 16:15
  #111
Medlem
BiskopWestrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Karlskogabor har ofta den där tomma blicken som utvecklingsstörda autister brukar ha. Det och korta armar.
Dretlännigar är överlag inavlade.
Ja du vet väl vad du pratar om.
Citera
2014-03-12, 16:17
  #112
Medlem
BiskopWestrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strv41
finns ju endel karlskogingar som utmärkt sig genom åren bortsett Alfred Nobel då..

Agneta Andersson med 7 OS medaljer för er som gillar Hockey så finns ju laget Bofors att heja på och Bengt-Åke Gustafsson ska vi ju inte glömma heller då det gäller denna idrott.

Ulrika Knape-Lindberg har ju någrea os medaljer och nått VM har jag för mig och hennes dotter representerar ju inte direkt dubbelhake beskrivningen. Anna Lindberg har det ju inte gått så dåligt för I internationella tävlingar.
Det finns natuligtvis fler kändisar men jag inser att om jag nämner sten och Stanley så kommer nog manga att garva så jag ligger lite lågt med dessa.

ska man tala om utveckling och uppfinningar så finns ju även detta I karlskoga I överflöd främst genom Boforsverken, världens mest använda och sålda luftvärnskanon är ju ifrån karlskoga, bofors 40 mm luftvärnskanon, talar man om nutid så finns ju exempelvis AT4 eller pansarskott m 86 på listan över mest sålda

osv..osv..

40 mm var ju genom samarbete med tyska ingenjörer från Krupp och Rheinmetall som förbjöds att utveckla vapen i Tyskland genom Versailles fördraget.
Citera
2014-06-01, 15:54
  #113
Medlem
Jag som karlskoging och dra på trissor trivs i staden undrar, hur får man sådana utopiska samhällen som ni andra verkar bo i ??? Uteslut de 3 storstäderna då dessa ej är hålor.
Citera
2014-06-03, 21:08
  #114
Medlem
brianmolkos avatar
Det senaste man hörde var ju inte direkt något bra
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback