Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-03, 13:17
  #1
Medlem
jag kopte min hp i borjan av 2011, har windows 7 home premium och datorn ar knappt anvand. jag kopte exemplaret som stod i butiken.

jag har knappt anvant datorn da jag fick en macbook pro i samma veva. sa jag har alltsa inte sa stor koll pa pcs (eller datorer i overlag).

iallafall.. datorns flakt gar pa hogvarv precis hela tiden, varje gang jag stanger av den sa star det att jag inte ska stanga av den for den installerar uppdatering. det kan val inte stamma att den gor det varje gang? vad kan jag gora for att fixa detta?
Citera
2014-03-03, 13:29
  #2
Medlem
Irrelevantnames avatar
Det kan stämma då du inte använt datorn på länge. SP1 har säkert inte installerats (förrens nu). Ge den några avstängningar så kommer du få se att den inte hänger kvar med nya updates.
Annars har du Windows Update under Kontrollpanelen. Titta vilka paket den lägger till. Alternativt stäng av WU.
Citera
2014-03-03, 14:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Det kan stämma då du inte använt datorn på länge. SP1 har säkert inte installerats (förrens nu). Ge den några avstängningar så kommer du få se att den inte hänger kvar med nya updates.
Annars har du Windows Update under Kontrollpanelen. Titta vilka paket den lägger till. Alternativt stäng av WU.
tack! vad tror du flakten kan bero pa? den gar pa hogvarv precis hela tiden. har gjort det sen jag kopte den..
Citera
2014-03-03, 15:35
  #4
Medlem
Irrelevantnames avatar
Titta om du har en tjänst vid namn Msmpeng.exe igång. (Visa processer för alla användare). Avsluta den 3 ggr och se ifall fläkten lugnar ner sig lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback