Citat:
Ursprungligen postat av
mrg00dbye
Jag kände mig exakt som du beskriver mig cool, bäst vackrast, inga brister inga fel ingen självinstinkt.
Jag känner mig absolut ingeting av det längre, snarare tvärtom..
som att alla dom andra är bättre än mig, att dom tagit min plats, att dom är smartare än mig att dom ser igenom mig vilken osäker kille jag blivit.
Jag har alltid varit snäll eller schyst, men nu har ja blivit översnäll och får ja skit blir ja sur/ledsen istället för arg och hugga tillbaka. Jag vet inte om ja utvecklat ödmjukhet för livet, ja tycker ja utveckar bitterhet och mörka tankar, ja är översnäll mot människor men det är ju för ja inte vågar nått annat.
De gamla hierarkierna du är van vid från högstadiet /gymnasiet gäller inte längre.
Som jag sa innan. Fokusera på annat. Plugga. Fördjupa dig i intressen som kan ge värdefulla kunskaper för arbetslivet. Lägg varje vaken minut på att bilda dig själv, håll dig sysselsatt med att utveckla dig själv och lär dig att vara nöjd med att vara själv. Bli oberoende av andra människor.
Det kommer en tidpunkt när du slutar känna såhär, och ju längre tid du lägger på att älta ditt nuvarande tillstånd, desto längre tar det innan du börjar bygga dig själv så som jag beskriver ovan. Och desto längre tar det innan du kan utveckla din självkänsla på nytt.
Sluta vara bitter, sur eller ledsen, och sluta tro att du ska reagera genom att "hugga tillbaks". Aggression som medel för att försvara sin sociala position kommer framöver enbart fungera om du har fysiken för det och planerar att hänga med yrkeskriminella. I alla andra sammanhang kommer folk bara tycka att du är dum i huvudet.
God natt.