Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-02, 21:42
  #1
Medlem
Hoj!
Om jag vill förhindra ex nätverksspel såsom wow, counterstrike m.m. i mitt nätverk, hur gör jag då?
Jag har en Asus RT-N56U router och tänkte att det kanske gick att göra där inifrån.
Citera
2014-03-02, 21:45
  #2
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Hoj!
Om jag vill förhindra ex nätverksspel såsom wow, counterstrike m.m. i mitt nätverk, hur gör jag då?
Jag har en Asus RT-N56U router och tänkte att det kanske gick att göra där inifrån.

Spärra portarna 3724, 6112 och 6881-6999 i routern så är saken biff.

Edit: Det där avser Wow. De övriga spelen har nog sina egna portar. Men samma princip där.
Citera
2014-03-02, 21:55
  #3
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Hoj!
Om jag vill förhindra ex nätverksspel såsom wow, counterstrike m.m. i mitt nätverk, hur gör jag då?
Jag har en Asus RT-N56U router och tänkte att det kanske gick att göra där inifrån.
Gissar att du försöker hindra din barn från att spela när du inte är hemma, kan dem något om dator kan du ge upp på en gång. För varje metod du använd för att stoppa dem finns det en metod runt det.
Citera
2014-03-02, 22:13
  #4
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Gissar att du försöker hindra din barn från att spela när du inte är hemma, kan dem något om dator kan du ge upp på en gång. För varje metod du använd för att stoppa dem finns det en metod runt det.

Med enkom en router med diverse portar stängda. Hur kommer ungen förbi det?
Citera
2014-03-02, 22:15
  #5
Medlem
Skelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Med enkom en router med diverse portar stängda. Hur kommer ungen förbi det?

Resetknappen enklast.
Citera
2014-03-02, 22:27
  #6
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Resetknappen enklast.

Förvisso. Då är ett bättre alternativ att ta med sig routern när man lämnar hemmet.
Citera
2014-03-02, 22:27
  #7
Medlem
frozendragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Med enkom en router med diverse portar stängda. Hur kommer ungen förbi det?
Vad sägs som proxy/vpn eller tor.
Citera
2014-03-02, 22:34
  #8
Medlem
Citat:
Gissar att du försöker hindra din barn från att spela när du inte är hemma, kan dem något om dator kan du ge upp på en gång. För varje metod du använd för att stoppa dem finns det en metod runt det.

Japp! Men ett enkelt "skydd" är bättre än inget. Hade dom varit så duktiga på att ta sig förbi detta så hade jag låtit dom hållas för då hade dom åtminstone lärt sig något om datorer.

Någon som vet hur jag stoppar portarna i en RT-N56U?
Citera
2014-03-02, 22:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jperss10
Japp! Men ett enkelt "skydd" är bättre än inget. Hade dom varit så duktiga på att ta sig förbi detta så hade jag låtit dom hållas för då hade dom åtminstone lärt sig något om datorer.

Någon som vet hur jag stoppar portarna i en RT-N56U?

Det finns något som kallas "Parental Controls" på alla WoW konto, det är kanske enklare än blockera WoW på routern?

https://eu.battle.net/account/parent...ols/index.html

Och GameNanny för steam finns men vet inte om den är bra, du får kolla upp det själv (googla steam parent controls).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback