Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-04, 22:43
  #1
Avstängd
Vet inte om denna post ligger rätt..isåfall får ågon Admin flytta...
Har läst en hel drös med trådar ang. fastighetsnät, LAN (kalla det vad ni vill) i bostadsrättsföreningar men utan att hitta någon egentlig tråd som tar upp (i punktform) vad som är possitivt med 10/10 eller mer i en brf med 100 "pensionärer" (konservativa, snåla;-)) av 104 möjliga?

Och snälla...jag betackar mig kommentarer som ...TOK tanka på DC, BT osv osv...

Vill alltså ha bra anledningar/tips till 10/10 Mbit att lägga fram på nästa styrelse möte när detta ska upp på dagordningen....
Citera
2005-08-04, 22:51
  #2
Medlem
TTKs avatar
Det enda argument jag kommer på som skulle kunna funka på så många pensionärer är att det är en bra investering som höjer värdet på fastigheten och därmed på bostadsrätterna.

Hur ser ekonomin ut? Har ni löst kapital som ligger och skräpar som ni kan investera i fastigheten? I så fall kanske det blir lite lättare att övertala dem.
Citera
2005-08-04, 22:56
  #3
Avstängd
Det finns pengar vad jag förstått...min mor är revisor (dock inte i föreningen) och har koll på slantarna...hon gick som hastigast igenom 2004 års Ekonomiska redovisning vilket såg possitiv ut..
Citera
2005-08-04, 23:14
  #4
Medlem
highstakess avatar
Att vi lever i ett it-samhäller å alla ska ha rätt till "bredband"

TTk " höjer värdet på fastigheten och därmed på bostadsrätterna."
Då tänker gammlingar att då blir det nog högre hyra, dem tänker nog minsan inte flytta iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback