Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-01, 16:47
  #1
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/events/tuf-nations-finale

Halvskönt card ändå.

Citat:
Michael Bisping vs. Tim Kennedy
Patrick Cote vs. Kyle Noke
opponent TBA vs. opponent TBA
"TUF Nations" middleweight final
opponent TBA vs. opponent TBA
"TUF Nations" welterweight final
Akira Corassani vs. Dustin Poirier
Mark Bocek vs. Evan Dunham
Shayna Baszler vs. Sarah Kaufman
K.J. Noons vs. Sam Stout
Steve Bosse vs. Ryan Jimmo
Mitch Gagnon vs. Tim Gorman
Dustin Kimura vs. George Roop

Flera här som brukar kunna bjuda på skoj fighter.

grattis Akira som har dragit den skojiga lotten att få möta Poirier, snacka om tuff matchup.
Citera
2014-03-01, 17:32
  #2
Medlem
Mx_1337s avatar
Corassani vs Poirier, really?
Får hoppas för Akira's skull att Poirier blir skadad och att han får en ny motståndare.. Visst, ett bra test, men på pappret känns det som en riktig mismatch!
Citera
2014-03-01, 18:09
  #3
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Corassani vs Poirier, really?
Får hoppas för Akira's skull att Poirier blir skadad och att han får en ny motståndare.. Visst, ett bra test, men på pappret känns det som en riktig mismatch!

Det var lite det jag menade med mitt "grattis"... alltså detta känns som en rejäl mismatch. Men vi får väl se.
Citera
2014-03-01, 20:18
  #4
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Det var lite det jag menade med mitt "grattis"... alltså detta känns som en rejäl mismatch. Men vi får väl se.
Förstod innebörden i det!
Måste var matchat efter record, eller för att de vill ha en möjlighet att "bygga" Poirier med fler vinster, Akira är visserligen 3-0 i UFC, men det är två domslut och en DQ.
Tyckte han gjorde bra ifrån sig mot Peralta, och även om det var en jämn historia mot Ogle tyckte jag han var värd domslutet (som han också fick) men Poirier känns som en helt annan nivå.
Men förhoppningsvis kan det ändå bli en bra fight på något vänster, Akira har ju för ovana att bli skadad inför sina bokade matcher så denna gången kanske han kan ha turen att det drabbar hans motståndare istället!
Citera
2014-03-01, 21:37
  #5
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Förstod innebörden i det!
Måste var matchat efter record, eller för att de vill ha en möjlighet att "bygga" Poirier med fler vinster, Akira är visserligen 3-0 i UFC, men det är två domslut och en DQ.
Tyckte han gjorde bra ifrån sig mot Peralta, och även om det var en jämn historia mot Ogle tyckte jag han var värd domslutet (som han också fick) men Poirier känns som en helt annan nivå.
Men förhoppningsvis kan det ändå bli en bra fight på något vänster, Akira har ju för ovana att bli skadad inför sina bokade matcher så denna gången kanske han kan ha turen att det drabbar hans motståndare istället!
Tycker snarare att Peralta såg dålig ut mot Akira än att Akira såg bra ut om man säger så.

Sen syntes det direkt att det var klasskillnad mot Blanco, Akira är chanslös mot Poirier.
Citera
2014-04-14, 16:27
  #6
Medlem
Dirty.s avatar
Oddsen är nu ute på amerikanska bookies, Dustin Poirier 1.16 som bäst :<

Gillar varken Bisping eller Kennedy heller för nuvarande odds..
Citera
2014-04-15, 22:28
  #7
Medlem
XtraXs avatar
Haha Akira på invägningen =)
Citera
2014-04-15, 23:23
  #8
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Oddsen är nu ute på amerikanska bookies, Dustin Poirier 1.16 som bäst :<

Gillar varken Bisping eller Kennedy heller för nuvarande odds..

Båda tror och hoppas att Poirier kommer att krossa Akira, men 1,16 är för lågt för att betta på, tycker jag. Har du satt pengar på honom?
Citera
2014-04-15, 23:32
  #9
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Båda tror och hoppas att Poirier kommer att krossa Akira, men 1,16 är för lågt för att betta på, tycker jag. Har du satt pengar på honom?
Nope, hoppades som sagt på 1.2 iaf Får se om jag slänger in han i någon parlay.

Blev en favorit parlay för mig: Kaufman, Jimmo, Bocek och Poirier. Mest för att ha någon att hålla på dock

Har även spelat lite på Noke, Roop och Bisping. Inte speciellt stort på något, utan spelar mest för spänning, ska försöka vara redo på livebetting också.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2014-04-15 kl. 23:49.
Citera
2014-04-16, 12:44
  #10
Medlem
Bisping/Kennedy är en 5 rondare antar jag?

Hyffsade odds på Kennedy ändå tror hans explosivitet ställer till det tidigt för the cunt även om sistnämnde borde ha en fördel om det är 5 ronder.
Citera
2014-04-16, 16:11
  #11
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acephale
Bisping/Kennedy är en 5 rondare antar jag?

Hyffsade odds på Kennedy ändå tror hans explosivitet ställer till det tidigt för the cunt även om sistnämnde borde ha en fördel om det är 5 ronder.
Yep, 5 ronder. Ska vara redo på livebetting, lyckas Kennedy just och pass vinnna de 2 första kan det nog finnas värde på Bisping.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2014-04-16 kl. 16:37.
Citera
2014-04-17, 20:10
  #12
Medlem
Att en domare ger Kennedy 5 ronder är helt sjukt, det får mig att aldrig mer vilja se MMA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback