Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-22, 08:27
  #13
Medlem
Dawlishs avatar
Hur fungerar det med Inderal till exempel om man ska bruka? Tar man blodtryckssänkande innan eller efter man har dragit en lina?

Jag får fan extrema blodtrycksfall efter att ha tagit amfetamin, höll på att svimma av imorse när jag klev upp ur sängen. Därtill huvudvärk. Har någon erfarenhet av att ta betablockerare i samband med tjack?
Citera
2018-01-22, 10:27
  #14
Medlem
Har upplevt stjärnorna efter bara några timmar på en mindre hästdos.
Mätte blodtrycket några veckor efter (helt ren) och det låg på 190/101.
Känns mer troligt att det beror på något annat, eller kanske för högt blodtryck?
__________________
Senast redigerad av Bromoflow 2018-01-22 kl. 10:30.
Citera
2018-01-22, 12:44
  #15
Avstängd
link71s avatar
Ät mer de hjälper massor , men inte ovanligt , hänt mig med några gånger när jag sitter stil , när jag rör på mig så är jag inte lika yrslig
Citera
2018-01-22, 13:14
  #16
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Som ovan säger så hjälper det ofta att äta, gärna något med hög söckerhalt för att kickstarta "rushen" (av sockret inte substansen ). Hjälper förövrigt mycket bra mot blodsockerfall oavsett substans eller om du är nykter. Brukade köra på en Twix och halsa en cola när jag ofta hade detta problem, nykter som bäng. Hjälpte varje gång
Annars är väl frukt bra också för fruktsocker. Vanliga mat funkar det med men har upplevt att det tar längre tid innan det "verkar" och är dessutom svårare att få i sig för den som inte är van.

Sen kanske vasokonstriktionen man får av amfetamin (som gör blodcirkulationen sämre, därför man kan bli kall om framförallt händer och fötter) kan ge en yrsel, inget jag har koll på dock var bara en tanke.

Och om det är så att ni blir snurriga direkt efter en monsterlina, en ruggig bomb börjar slå eller för att ni slår i er en megapanna så beror det på att det slår så jävla hårt och går över när den initiala rushen har gått över och ruset börjar stabilisera sig (och du börjar bli riktigt påtänd )
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback