Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-02-03, 00:28
  #25
Medlem
Drumedarens avatar
Först igenom äldre polare, sen fick man tips om butiker som sålde till minderåriga och tillsist så köpte morsan ut innan man fyllde arton. Såhär i efterhand var det jävligt dumt att börja såpass tidigt, men gjort är gjort.
Citera
2018-02-03, 00:32
  #26
Medlem
ShadowStepzs avatar
Började när jag var 13. Antingen köpte jag i en tobaksbutik ägd av en Iranier som var känd för att sälja till minderåriga, eller så köpte salig farsan ut snus till mig..
Citera
2018-02-03, 20:31
  #27
Medlem
Diverse turk-kioskar. De flesta frågade bara om man är 18 och om man snällt svarade Ja så kunde man köpa vad man ville. Nuförtiden handlar man mest på internet.
Citera
2018-02-03, 21:39
  #28
Medlem
RZLAs avatar
Det fanns några kiosker som sålde till minderåriga. Sedan när jag blev lite äldre, typ 16, så köpte morsan cigg och snus åt mig.
Citera
2018-02-05, 14:30
  #29
Medlem
kumlafucker84s avatar
Jag gick bara på tobaksbutiker. De bad nästan aldrig om leg. Jag var 17.
Citera
2018-02-08, 22:15
  #30
Medlem
tjackknugens avatar
Köpte själv på turk-kiosker för det mesta i tonåren annars äldre polare, alkisar etc.
Citera
2018-02-08, 22:54
  #31
Medlem
sno på cafeer... alla snubbar lägger ju upp dosan på bordet.. hahah
Citera
2018-02-12, 18:42
  #32
Medlem
killenmedkexs avatar
2-3an så köpte klasskompisar alltid ut för dom hade fyllt 18, innan det så fixade en av klasskompisarna cigg från en turkkiosk som ej leggade och kände igen han.

I grundskolan (6-9an) så blev man bjuden av klasskompisar som hade snott från föräldrar osv eller köpt på turkkiosken som låg ett stenkast från skolgården.

Kan även lägga till att en av mina dåtida kompisar i 6an lyckades snatta en limpa Level från ica supermarket. Dom hade lagt massa lösa paket och en limpa i en kundkorg bredvid en av kassorna, polaren satt sig bredvid korgen på ett fönsterbräde och stoppade snabbt ner limpan i ryggsäcken när kassörskan inte såg.
Citera
2018-02-27, 20:07
  #33
Medlem
Det var en hel del utköp som gällde via äldre bekanta. Fanns även cigg och snusautomater på den tiden på Ica osv dit man kunde gå direkt med kontanter, betala och sedan trycka på den vara man ville ha som sedan ramlade ner i luckan.
Hände några gånger att butikspersonal kom utspringandes och stoppade en från att handla i automaterna.
Men oftast valde man ju att handla i automaterna när det var mycket folk i butiken och personalen var alldeles för upptagna med sitt för att märka av/hinna stoppa en.
Citera
2018-04-06, 05:48
  #34
Medlem
SwBlackmails avatar
Frågade runt i butiker, nån sålde ju ut till sist!
Citera
2018-04-08, 14:25
  #35
Medlem
la bara fram mitt egna leg när dom frågade om det. var 16-17. fick handla endå
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback