Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-01, 01:41
  #1
Medlem
Swottys avatar
Funderade på era bästa tekniker ni använde för att få tag i Ciggaretter/Snus som unga (om ni rökte innan ni var 18)? Tänkte att det hade vart intressant att höra.
Citera
2014-03-01, 01:54
  #2
Medlem
Hade en vän som arbetade i ICAn i närheten av var jag bodde så på det sättet kunde jag köpa cigg utan att bli leggad. Oftast när det var långa köer eller om hon hade arbetskamrater i närheten så "leggade" hon mig, plockade ut mitt leg och gav det och hon låtsades kolla.

Sedan har jag alltid haft bekanta som varit lite äldre som köpte ut till mig i nödfall. Har dock aldrig stått utanför ställen och bett folk att köpa ut till mig. Tyckte alltid det var väldigt pundigt.

Men när min vän arbetade brukade jag oftast köpa 3-4 paket åt gången så jag alltid har reserver.
Citera
2014-03-01, 02:35
  #3
Medlem
Uppvuxen i en förort, handlade vart vi ville hela tiden :P
Citera
2014-03-01, 03:07
  #4
Medlem
NEEEXTs avatar
Var erkänt väldigt talangfull inom musik och spelade med vuxna människor från ca 14-15 års ålder så det fanns alltid bandmedlemmar etc. som var villiga att köpa ut åt mig. Annars så fanns det alltid en eller två kiosker i stan som var kända för att inte fråga om leg.
Citera
2014-03-01, 05:20
  #5
Medlem
Uninteresteds avatar
Hade nära vänner som var 3-4 år äldre, när jag blev 17 kunde jag köpa själv i vissa kiosker.
Citera
2014-03-01, 05:31
  #6
Medlem
Ska vi gissa att TS är en omyndig snoris som vill ha tips?
Citera
2014-03-01, 06:08
  #7
Medlem
Mr.FFFFFFs avatar
I Skåne får de som bor längre från skolan ut resekort där man fyller i namn, personnummer osv. som även har en bild på sig själv som sedan plastas in. När man var under 18 var det lätt att råka skriva lite fel persnr så man helt plötsligt var myndig. Fungerade rätt så bra iaf
Citera
2014-03-01, 06:30
  #8
Medlem
christerys avatar
Snodde nån från föräldrar eller köpte ett litet pack från en automat, man kunde även köpa svarta björn lättöl som vi testade bli berusade på... Fungerade dock inte, men pissnödiga blev vi.
Citera
2014-03-01, 10:58
  #9
Medlem
Kickexs avatar
Köpte av zigenare och stal från plast farsan.
Senare fick man vänner över 18.
Citera
2014-03-01, 13:26
  #10
Medlem
Jag var...14 när åldersgränsen infördes. Dock var jag en av 4 ganska utstickande punkare (mycket liten stad) så det var lite vi 4 som fick köpa typ överallt, eftersom alla visste vilka vi var.

De flesta andra hade problem, eftersom lokaltidningen hade en tendens att skicka under-cover fjortisar för att kolla vilka som följde lagen, så såg man icke-anmärkningsvärd ut så togs inte risken - men ja, som sagt, vi såg så speciella ut att vi var lätta att minnas och därmed lita på. Typ.
Citera
2014-03-01, 15:44
  #11
Medlem
Gick in på affären. Öppnade snuskylen och tog en dosa Ettan lös. Gled till kassan. Ibland var det kö så man fick vänta. Kassörskan knappade in summan i kassaapparaten, 15 kr kostade det. Tog upp plånboken och pillade ut 15 kr. "Tack! Tack!" sade kassörskan. "Tack och hej då!" sade man själv.

Gick ut på gatan med snus i fickan och tog sig en redig en utanför affären.

Var innan 97 så det var inte någon åldersgräns på tobak. Efter 97 så köpte man snus på ett bageri. Ibland fick man köpa, ibland inte. Snodde även mycket snus på den tiden också. Man fick en kick utav att snatta och så fick man en kick utav snuset. En kick utav nikotinet samtidigt som man fick en kick utav att man tjuvsnusade.
__________________
Senast redigerad av 199011x 2014-03-01 kl. 15:49.
Citera
2014-03-02, 12:09
  #12
Medlem
Använde min brors legg när jag var 16 upp till 18 år,köpte ut åt en kille ganska ofta och fick ett paket varje gång.Jävla bra tider.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback