Kollade igenom sms i en gammal mobiltelefon nyss och fick tårar i ögonen när jag såg hur nära jag stått 5-10 personer och hur kontakten antingen tappats/avslutats (med de flesta) eller blivit svagare (med ett par st).
Jag fick mig både leenden och tårar av de gamla smsen och minns hur jag på den tiden kände att jag var påväg i rätt riktning. Någonstans på vägen kom jag av mig och har sen dess senaste åren gömt mig som under en sten mer och mer
Jag tror att personerna som finns i ens liv står för åtminstone hälften av hur man mår så nu när jag typ inte har några och det känns som att allt misslyckats med dom där för länge sen (när allt verkade så lovande) så blir jag riktigt deppig.
Vet inte hur jag ska tänka positivt i den här situationen. Funkar ju inte att höra av sig till dom igen och försöka ta upp kontakten där den slutade för det blir inte samma sak... den här flera-åriga-pausen är ju ett faktum och oavsett om det var jag eller dom som var största boven i dramat till att kontakten minskade eller tog slut (det hände alltså inget dramatiskt med de flesta som avsluta kontakten) så finns där mindre tilllit att bygga vidare på...
Vet att jag måste hitta nya vänner men jag pallar inte ens med mig själv... och när det känns som att fler och fler lämnat mig och mitt liv går utför så orkar jag ingenting längre. Att hamna så djupt i den här onda spiralen som jag gjort är hemskt. Jag tror att en del av varför man kan ha svårt att bryta mönster är för hjärnan vant sig vid att ha det på ett visst sätt och kan inte motivera/tvinga sig själv till att agera annorlunda för man känner att det är kört ändå. Har förlorat så mycket socialt och glädje genom att förlora kontakten med alla dessa pers att det känns som man "ligger efter" eller blivit en annan människa... och innerst inne är jag rädd att det är en irreversibel process för saker och ting jag borde gjort och övat mig på socialt eller bara fortsatt som jag gjorde på den tiden.. det har ersatts med psykiskt dåligt mående.
Vad ska jag ta mig till?
Jag fick mig både leenden och tårar av de gamla smsen och minns hur jag på den tiden kände att jag var påväg i rätt riktning. Någonstans på vägen kom jag av mig och har sen dess senaste åren gömt mig som under en sten mer och mer
Jag tror att personerna som finns i ens liv står för åtminstone hälften av hur man mår så nu när jag typ inte har några och det känns som att allt misslyckats med dom där för länge sen (när allt verkade så lovande) så blir jag riktigt deppig.Vet inte hur jag ska tänka positivt i den här situationen. Funkar ju inte att höra av sig till dom igen och försöka ta upp kontakten där den slutade för det blir inte samma sak... den här flera-åriga-pausen är ju ett faktum och oavsett om det var jag eller dom som var största boven i dramat till att kontakten minskade eller tog slut (det hände alltså inget dramatiskt med de flesta som avsluta kontakten) så finns där mindre tilllit att bygga vidare på...
Vet att jag måste hitta nya vänner men jag pallar inte ens med mig själv... och när det känns som att fler och fler lämnat mig och mitt liv går utför så orkar jag ingenting längre. Att hamna så djupt i den här onda spiralen som jag gjort är hemskt. Jag tror att en del av varför man kan ha svårt att bryta mönster är för hjärnan vant sig vid att ha det på ett visst sätt och kan inte motivera/tvinga sig själv till att agera annorlunda för man känner att det är kört ändå. Har förlorat så mycket socialt och glädje genom att förlora kontakten med alla dessa pers att det känns som man "ligger efter" eller blivit en annan människa... och innerst inne är jag rädd att det är en irreversibel process för saker och ting jag borde gjort och övat mig på socialt eller bara fortsatt som jag gjorde på den tiden.. det har ersatts med psykiskt dåligt mående.
Vad ska jag ta mig till?