Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-26, 16:31
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Jag har skummat igenom hela tråden och jag känner mig lika UFO här som jag gör bland polare när ämnet kommer upp. Jag vill nämligen INTE ha oljig, salt och tung mat utan jag vill ha saftig frukt! Ska jag dricka något så gärna juice.

Ananas, grapefrukt och melon är klockrena. (Samma om jag är sjuk) Koffeintorsk som jag är så slinker gärna en energidryck eller två ner eftersom att dricka kaffe inte är någon hit i det tillståndet.

Ska jag tvunget äta något så vill jag ha kall, fräsch mat. Typ sushi eller en sallad eller liknande. Pizza och liknande klassisk bakfyllemat funkar fan inte för mig.. Varm mat på det hela taget är ingen hit.

Vi är alla olika ser jag!

Dricker inte längre, men föredrog också något lättare mat som sashimi/sushi, en skön sallad eller soppa, medan andra valde något stort och flottigt
Citera
2018-06-26, 20:25
  #122
Medlem
JerryCottons avatar
Råbiff med tillbehör, en pilsner och ett par snapsar till det så är man på banan igen.
Ibland brukar jag köra pytt Bellman som nattamat, perfekt som medicin mot bakfyllor.
Citera
2018-06-26, 22:00
  #123
Avstängd
godmankinds avatar
stort glas vatten med dubbla dos samarin i och en multivitamin tabl.
Vad som helst till det och sen sova.
Vakna som ny man
Citera
2018-06-28, 20:10
  #124
Medlem
Youresocools avatar
En wienerschnitzel från den lokala pizzerian med extra mycket av deras gudomligt goda bea.
Citera
2018-06-28, 23:02
  #125
Medlem
LenniBacks avatar
Röktfisk och rulltårta.
Citera
2018-06-29, 12:34
  #126
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zastroznjemje
Jag har skummat igenom hela tråden och jag känner mig lika UFO här som jag gör bland polare när ämnet kommer upp. Jag vill nämligen INTE ha oljig, salt och tung mat utan jag vill ha saftig frukt! Ska jag dricka något så gärna juice.

Ananas, grapefrukt och melon är klockrena. (Samma om jag är sjuk) Koffeintorsk som jag är så slinker gärna en energidryck eller två ner eftersom att dricka kaffe inte är någon hit i det tillståndet.

Ska jag tvunget äta något så vill jag ha kall, fräsch mat. Typ sushi eller en sallad eller liknande. Pizza och liknande klassisk bakfyllemat funkar fan inte för mig.. Varm mat på det hela taget är ingen hit.

Vi är alla olika ser jag!
Åh jäklar, en själsfrände! Hade kunnat skriva EXAKT samma inlägg ord för ord som du skrev precis.
Helt enig.

Förstår inte charmen med att smattra i sig en familjepizza med extra ost när man är bakis.
Citera
2018-09-07, 20:13
  #127
Medlem
Bra bakfyllemat enligt mej är väl bland annat:
* Kebabtallrik
* Hamburgertallrik
* Fryse-pizza (Gärna Vesuvio eller Mexicana)
Citera
2018-09-07, 20:27
  #128
Medlem
TraXzmans avatar
För att va ärlig så tycker jag att allt som ställer i ordning vätske och mineralbalansen är basic för bakfyllenäring så därför en brustablett eller 2 med mineraler sen c-vitamin brustablett.

Typ 70% eller nåt i immunförsvar sitter i tarmen och magen så mår magen dåligt inkl att huvvet bultar med värk eller som ett "band" ont över skallen, brukar bero indirekt pga magont och kan släppa när man käxar om man nu gör det ?

Så häll i dig en liter Proviva och en liter fil eller youghurt av bästa nyttigaste sort är nog en av de bättre botemedlena vid för häftigt festande och baksmällan dagen efter

Probiotikaprodukter

De bakteriestammar som säljs i så kallad ”functional food” i livsmedelshandeln är vetenskapligt belagda genom studier. Tillverkarna har ofta satsat på sin ”egen” speciella verksamma bakterie som de själva gjort studier på.

Yoghurt, fil & drycker

Följande probiotikaprodukter säljs i vanliga mataffärer. Ett glas, en shot eller en tallrik yoghurt om dagen räcker.

ProViva: Finns som fruktdrycker, fil och shots i olika smaker. Verksam bakterie: Lactobacillus plantarum 299v.

GILLA MÅBRA PÅ FACEBOOK

Verums Hälsoyoghurt, Hälsofil och Drickyoghurt innehåller den aktiva bakterien Lactococcus lactis L1A. Yoghurtarna är dessutom laktosfria.

Actimel: Stärker kroppens immunförsvar och kan ha viss inflammatorisk effekt. Verksam bakterie: Lactobacillus casei DN-114 001.

Activia: Används både förebyggande och för att lugna en orolig och trög mage med gaser och uppsvälldhet. Verksam bakterie: Bifidus ActiRegularis.

Cultura Dofilus: Yoghurt med tre olika probiotiska mjölksyrabakterier: Lactobacillus casei F19, Lactobacillus acidophilus LA-5 och Bifidobacterium lactis BB-12.

Valio Gefilus Max Shot: Laktosfri yoghurtshot. Verksam bakterie: Lactobacillus casei F19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback