Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-28, 17:21
  #1
Medlem
Bakgrund

Denna tråden var en vända i Utrikespolitik eftersom den har starka drag av det eftersom det är tänkt som just en kampanj och sekundärt själva bilden vilket sedan hamnade i papperskorgen.

Tycker vi flashbackare borde kunna göra en logga som kanske kan symbolisera följande på en logga som vi kan sprida som avatarer, på facebook och alla sociala medier och kanske ha en tävling om den bästa. Ibland kan det vara bra med en diskret som inte säger rakt ut att väst är skyldiga utan indirekt för att vi ska få stor spridning över facebook och andra sociala medier därför vill jag att fokus ska vara sympati för fallen demokrati.

Exempelvis en Ukrainsk flagga i bakgrunden där en inklistrad bild där "klassiska grekiska röstare" skjuts, där skyttarna har högar med dollar och Euro-sedlar bakom sig. Helst oskyldigt i bakgrunden. Sen kanske det bör vara ett kryss över allt för att vi är emot just detta som sker.

Är välkommen för alla lämpliga förslag och vill få med så många som möjligt i kampanjen emot de bakom demokratins fall i Ukraina och snart fler länder innan det är försent.

Ett par riktlinjer som man kan följa annars:

1. Symboliserar sympati för Ukraina
2. Demokratins förfall
3. eventuellt symbolisera att EU/USA stöttat detta (minst 5 miljarder dollar bara USA vilket kanske inte bör vara med i bilden)

Vad tycker ni? Har jag några med mig som dessutom är bra på photoshop? och ännu fler som är trötta på hur vissa länder kan förstöra andra länder totalt om de inte gör som de säger och är beredda att sprida det och säga stopp?
__________________
Senast redigerad av Petter1984 2014-02-28 kl. 17:30.
Citera
2014-02-28, 22:48
  #2
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vad sägs om en stiliserad hand där det står "vi gillar olika"?
Citera
2014-03-02, 01:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vad sägs om en stiliserad hand där det står "vi gillar olika"?
Tror inte det budskapet skulle nå fram många och om det ens skulle bli rätt budskap eftersom jag är inne mer emot en satirbild.
Budskapet bör ju vara hur en utomstående makt sponsrat en minoritet terrorister/demonstrationer tillhörande extremister i ett annat land som de bränt, förstört och demolerat hela städer för befolkningen. Vilket förövrigt är väldigt vanligt för att störta alla regimer som inte gör som vi i väst säger - eller snarare multinationella bolagen.
De flesta ukrainare jag pratar med tycker inte det är kul när extremister beväpnas och tränas av utländska resurser ifrån USA och EU eftersom de valde att utöka samarbetet med Ryssland som var 5ggr mer gynnsamt. USA och EU's reaktion på demokrati säger endel bara det, demokratins död.
Därför tycker jag det borde vara en tydligare bild. "vi gillar olika" kan ju betyda att vissa är Ryssvänliga (majoriteten ser det som sina "bröder") och andra EU-vänliga, dock talar det inte om vad som sker och det antidemokratiska skrämmande som håller på att utvecklas till krig.

Sprids inte hur USA och EU agerar i stor skala i satirform på ett bra sätt för att väcka allmänheten kommer inget land i framtiden kunna säga eller agera utan tillåtelse av USA, vilket i sin tur jag inte kallar demokrati. NATO kommer hitta en orsak att införa sanktioner och liknande som drabbar befolkningen ännu mer, blir det krig vill jag inte ens tänka på..

Jag är övertygad om att en stor spridning och rörelse för demokrati och fred kan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback